Raczej na pewno , nie ma :mrgreen:Francis1982 pisze:Co do przechodzenia w tryb awaryjny od kostrza wywnioskowałem po prostu, że te silniki jak wchodzą na obroty nie rozróżniają stopnia obiążenia silnika i maja z góry ustaloną dawkę dla określonych obrotów (może to jest koszt chipa albo dlatego, że nie ma czujnika spalania stukowego (on właśnie opóźnia zapłon przy dużym obciążeniu by silnik nie dzwonił i się nie rozpadł i przy tym pewnie zmniejsza czas otwarcia wtrysków) bo w TDi nie wiem co reguluje kąt wtrysków (czy ECU go w ogóle reguluje).
To takie moje łopatologiczne myślenie, może jakiś sens to ma......
[B4 1,9 TDi 1Z+] Problem po przygazowaniu powyżej 3500 rpm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ostatnio zmieniony 23 gru 2011, 22:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
ja mam niby ten spokojniejszy soft bo na tym ostrym nawet przy dawce 5,4 była za duża zasłona z tyłu. dawka jest 2,4 i drgawki są.MUNIOR pisze:Dokładnie spiczi,zbyt duża dawka ,na kompie z dość mocnym softem ,może powodować takie objawy ,dlatego powinno sie sprawdzic ,jak zachowuje się auto przy mniejszej dawcespiczi pisze:jak zmienie dawke np. na 2,4 czy 3,6 to drgawki są. I dzieje się to w przedziale 1200-1700obr na 4 i 5 biegu.Ano włąśnie ,w chipowanych kompach ,jest zupełnie inna mapa napięcia nastawnika i to może w pewnych okolicznościach powodować takie drgawki ,jak ja to nazywam "delirkę "szczególnie często zdarza się to przy wtryskach większych niż 0,205 ...czyli np.przy 216 tkach .joint32, jestem prawie pewien ,że przy u ciebie ,przy ori wtryskach nie było by tej delirki ...u mnie przy identycznym sofcie i wtryskach 0,205 z AFNa nie ma najmniejszych drgawek .Jak chcesz to odezwij sie na PW ,bo mam pewien pomysł 8-)spiczi pisze:Sądze że w ori kompie miałeś ustawioną inną dawke i był ok, a po zmianie na kompa z chipem dawka się zmieniła i nastawik pracuje inaczej i przez to te drgawki.
Jednak u mnie drgawki występowały już przez zmianą softa i zależne były od dawki (dawka 2,0 i 4,2 nie robiły drgawek), a dawki pośrodku już tak. Więc nie widze tu żadnej winy softa.
Wtryski z ahf już są :lol: i jutro spróbuje założyć zmniejsze dawke i zobaczymy co będzie.
Ecu widzi wszystko i wszystko reguluje <lupa>Francis1982 pisze:...
Co do przechodzenia w tryb awaryjny od kostrza wywnioskowałem po prostu, że te silniki jak wchodzą na obroty nie rozróżniają stopnia obiążenia silnika i maja z góry ustaloną dawkę dla określonych obrotów (może to jest koszt chipa albo dlatego, że nie ma czujnika spalania stukowego (on właśnie opóźnia zapłon przy dużym obciążeniu by silnik nie dzwonił i się nie rozpadł i przy tym pewnie zmniejsza czas otwarcia wtrysków) bo w TDi nie wiem co reguluje kąt wtrysków (czy ECU go w ogóle reguluje).
To takie moje łopatologiczne myślenie, może jakiś sens to ma......
W pompie jest dynamiczna regulacja kąta wtrysku , regulowana jest też dawka. Ecu widzi na jakim biegu jedziesz i jakie jest obciążenie.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ecu widzi wszystko i wszystko reguluje <lupa>Francis1982 pisze:...
Co do przechodzenia w tryb awaryjny od kostrza wywnioskowałem po prostu, że te silniki jak wchodzą na obroty nie rozróżniają stopnia obiążenia silnika i maja z góry ustaloną dawkę dla określonych obrotów (może to jest koszt chipa albo dlatego, że nie ma czujnika spalania stukowego (on właśnie opóźnia zapłon przy dużym obciążeniu by silnik nie dzwonił i się nie rozpadł i przy tym pewnie zmniejsza czas otwarcia wtrysków) bo w TDi nie wiem co reguluje kąt wtrysków (czy ECU go w ogóle reguluje).
To takie moje łopatologiczne myślenie, może jakiś sens to ma......
W pompie jest dynamiczna regulacja kąta wtrysku , regulowana jest też dawka. Ecu widzi na jakim biegu jedziesz i jakie jest obciążenie.[/quote]
Sorki za zły edit
To skąd zadyma z tyłu? Owszem, pewnie dolot ale sonda też swoje widzi. (chyba, że popełniłem kardynalny błąd i ją wykluczyłem). Co jak co ale sonda nie powinna tego puścić....
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
W tdi nie ma żadnej sondy. A zadyma z tyłu może być z wielu przyczyn: źle pracujący n75, nieszczelne wężyki ciśnieniowe, stary/kiepski filtr powietrza, nieszczelności w dolocie, błędne wskazania przepływki i czujników z których dane bierze ECU.Francis1982 pisze:
To skąd zadyma z tyłu? Owszem, pewnie dolot ale sonda też swoje widzi. (chyba, że popełniłem kardynalny błąd i ją wykluczyłem). Co jak co ale sonda nie powinna tego puścić....
Jaką masz dawke na rozgrzanym silniku? Jakie korekty na wtryskach przy jeździe z obciążeniem (dynamiczne przyspieszanie). Egr napewno w sofcie jest wyłączony, ale może u Ciebie jest nie szczelny i puszcza spaliny spowrotem. Turbo dobrze ładuje?
Jak testowałem ten mocnjeszy soft Kostrza to też miałem zasłone z tyłu mimo że dawka była ustawiona na 5,4mg a normalna dawka jest z przedziału 2-4mg. Ja zdecydowałem się na ten łagodniejszy soft i pomimo dawki 2,4mg dymu nie ma
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Musisz się jeszcze trochę poduczyć 8-) bo nie bardzo wiesz o czym piszesz A zadyma będzie zawsze ,jak bedziesz miał zbyt małe doładowanie ,zbyt dużą dawkę ,niesprawny przepływomierz ,lejące wtryski itd...Na szczęście wszystko jest do ogarnięcia podczas krótkiej przejażdżki z podpiętym vagiem .Jedż do kogoś kto ci to na spokojnie zdiagnozuje ,bo z tego co widać ,sam niestety nie dasz radyFrancis1982 pisze:To skąd zadyma z tyłu? Owszem, pewnie dolot ale sonda też swoje widzi. (chyba, że popełniłem kardynalny błąd i ją wykluczyłem).
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak w ogóle przymierzam się do rozebrania tych wężyków przy turbo i całego tego osprzętu oprócz kolektora dolotowego i obejrzeć co za diabeł tam siedzi. Czym się to je itp. Na razie widzę, że nic nie widzę :mrgreen:
Tylko niech zrobi się ciepło......
Tylko niech zrobi się ciepło......
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
to jak chcesz tam grzebać i diabła szukać, to zajrzyj i do dolotowego bo tam może być troche tego diabła i syfu, który dodatkowo może przyczyniać się do zasłony dymnej z tyłu, jak egr nie zaślepiony a uszczelniacze i turbina olej puszcza.Francis1982 pisze:Tak w ogóle przymierzam się do rozebrania tych wężyków przy turbo i całego tego osprzętu oprócz kolektora dolotowego i obejrzeć co za diabeł tam siedzi. Czym się to je itp. Na razie widzę, że nic nie widzę :mrgreen:
Tylko niech zrobi się ciepło......
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Na razie czekam czekam i doczekać się nie mogę na te wtryski. Może do 2012 się doczekam. I raz mi to (zadławił) zrobił podczas jazdy. Na 2 biegu. Potem po chwili wyszedł z trybu awaryjnego. Jak wreszcie dojdą te wtryski to je zmienię i dam znać czy pomogło.
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dziś przyszły wtryski.
3 mają oznaczenia :
046 130 201 B
2 FH KBEL 53 P 71 190 bar
A sterujący:
028 130 201 J
2FH KBEL 58 P 94 190 bar
Dobrze kupiłem?
[ Dodano: 2011-12-30, 17:29 ]
Mam jeszcze pytanko. Widzę, że uszczelki miedziane są według mnie gites. To jest obowiązkowa wymiana czy mogą zostać stare? Sorki za być może trywialne pytanie ale wole zapytać.
3 mają oznaczenia :
046 130 201 B
2 FH KBEL 53 P 71 190 bar
A sterujący:
028 130 201 J
2FH KBEL 58 P 94 190 bar
Dobrze kupiłem?
[ Dodano: 2011-12-30, 17:29 ]
Mam jeszcze pytanko. Widzę, że uszczelki miedziane są według mnie gites. To jest obowiązkowa wymiana czy mogą zostać stare? Sorki za być może trywialne pytanie ale wole zapytać.
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Uszczelki (podkładki) miedziane koniecznie nowe kosztują grosze więc cię nie szarpnie :mrgreen: Będziesz musiał przedłużyć jeszcze kabelek od sterującego bo nie sięgnie ,przynajmniej u mnie nie sięgnął, ale to nie problem.Najlepiej jak pojedziesz jeszcze do warsztatu gdzie sprawdzą ci ciśnienie i drugie otwarcie,tak dla pewności.Ja założyłem i było ok pojechałem jednak do warsztatu i okazało się,że jeden nie ma drugiego otwarcia i wszystkie miały ciśnienia nie takie.Koleś wszystkie mi przeczyścił ustawił i dostałem nawet wydruki na każdy wtrysk 300zł kosztowało :shock: ,a różnica chyba żadna,ale mam pewność ,że wtryski są w 100% ok.
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z
B4 Avant- 1Z
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja tam wolę zostawic stare ,dobrze wyczyścić gniazdo wtrysku z nagaru i nie ma takiej opcji żeby na starej podkładce coś przedmuchiwało ....za to widziałem przedmuchy na nowych gównianych podkładkachFrancis1982 pisze:Mam jeszcze pytanko. Widzę, że uszczelki miedziane są według mnie gites. To jest obowiązkowa wymiana czy mogą zostać stare?
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
gdzie kupiłeś te wtryski? wg etki:Francis1982 pisze:...
3 mają oznaczenia : 046 130 201 B
2 FH KBEL 53 P 71 190 bar
A sterujący:0 28 130 201 J
2FH KBEL 58 P 94 190 bar
Dobrze kupiłem?
to wtrysk z ahu, aff, 1z (czyli 90KM, 75KM) czyli takie same jak masz teraz.0 28 130 201 J
to wtryski z audi 100 2,5tdi aat (czyli 115KM)046 130 201 B
Podsumowując ktoś Ci wcisnął jakąś mieszanke :-x
Oddaj je, bo nic dobrego z takiego miksu nie będzie.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A czy istnieje szansa, że ktoś zmienił końcówki na afn i będą chodzić jak afn?
[ Dodano: 2011-12-31, 17:28 ]
oglądam całą końcówkę i nie widzę żadnych numerów
[ Dodano: 2012-01-02, 10:59 ]
dziś jak będzie okazja to zmienię wtryski i zobaczę jak to wyszło. Czy kopiując dane bloków pomiarowych można wywnioskować czy wtryski dają radę czy kupiłem szmelc?
No i dziś czytam sobie w briefie:
ZIFF. 7 LEIST. STEIG. D. SKN-TUNUNG, GEAND. STEUERGERAT, KENNZ. 002825-712.1/2HA ***
4.1.1998 chyba nawet z certyfikatem TUV
[ Dodano: 2011-12-31, 17:28 ]
oglądam całą końcówkę i nie widzę żadnych numerów
[ Dodano: 2012-01-02, 10:59 ]
dziś jak będzie okazja to zmienię wtryski i zobaczę jak to wyszło. Czy kopiując dane bloków pomiarowych można wywnioskować czy wtryski dają radę czy kupiłem szmelc?
No i dziś czytam sobie w briefie:
ZIFF. 7 LEIST. STEIG. D. SKN-TUNUNG, GEAND. STEUERGERAT, KENNZ. 002825-712.1/2HA ***
4.1.1998 chyba nawet z certyfikatem TUV
1Z+1.4 bar+0.205+11mm na 021BD
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Było 2.0 ABK+Stag300
Coś o ABK: topics77/b4-20-abk-male-kompendium-na-t ... 88845.html
b4-19-tdi-1z-moj-czerwony-avancik-t65772.html
https://www.audi80.pl/search.php/chiptuningvp?fref=photo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga