Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 90KM 94'] problem z turbo - Czestochowa pomoc

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

[B4 1.9 TDI 90KM 94'] problem z turbo - Czestochowa pomoc

Post autor: Dobry_K » 27 sie 2009, 08:03

Witam
Zalozylem wątek za mojego kolege ktory ma silnik TDI
Niestety ten silniczek slabo ciagnie, turbo czuc ze pompuje i sie ladnie kreci,
Egr jest czysty i ladnie sie rusza

SZUKAM jakiegos serdecznego klubowicza z Czestochowy ktory posiada w swoim aucie taki silnik i bylby życzliwy spotkac sie i np. przewiezc troche swoim autem i pokazac jak to ciągnie. Chcialem sie przekonac czy jest duza roznica czy nie, wiec licze na to iz ktos sie zglosi i mi pomoze z gory dziękuje i pozdrawiam :)

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 27 sie 2009, 10:40

Lepiej poszukaj kogos z VAG iem... i zrob porzadną diagnoze...

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 27 sie 2009, 20:46

byla robiona i nic nie pomogla i nic nie stwierdzila co jest ;/

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 sie 2009, 10:53

Dobry_K pisze:byla robiona i nic nie pomogla i nic nie stwierdzila co jest ;/
Mozesz opisac co bylo robione w ramach tej diagnostyki...

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 28 sie 2009, 15:14

Co bylo robione wiec powiem tak

siedzialem za gosciem i patrzylem co tam na komputerze dziala wiec wlaczal jakies opcje od przeplywomierza, zaworu egr, sprawdzal bledy jakies tam i caly czas cos lukal na pracujacym silniku, potem go zgasilem i znowu sprawdzal, jakies parametry mu sie wyswietlaly, potem zajal sie fizycznie zaworem egr, rozkrecil go i wlozyl blaszke wycietą z ŻUBRA i zatkal w ten sposob wylot powietrza z turbo na egr, kazal sie przejechac i stwierdzic czy cos poczuje. W efekcie moze czulem cos w rodzaju lepszego reagowania na gaz ale nie bylem pewien czy cos lepiej szedl, wiec po przyjechaniu i zadaniu mu pytania " co mialem poczuc " on odpowiedzial ze takie nagle uderzenie mocy a ja powiedzialem ze czegos takiego nie poczulem poza tym powiedzial ze te turbo w tych autach nie daja takiej mocy i ze nie ma szans na to aby to super ciąglo !! poza tym dodal ze jesli nic nie poczulem to musi to byc przeplywka ;/

Wiec dlatego szukam kogos z Czewy kto mi da szanse porownania osiagow aut.
Wiem jedno ze audi 80 B3 z silnikiem 1.6 TDI ciągnie o niebo lepiej i pozwala naprawde na super dynamiczna jazde wiec CO JEST ??

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 28 sie 2009, 16:44

Odepnij przepływomierz i się przejedź. Mogą być też m.in uszkodzone ( przepalone )przewody podciśnienia pod podstawa akumulatora.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 sie 2009, 17:08

to co zrobił ten mechanik to nie jest pełna diagnoza, powinieneś się przejechać z laptopem pod maską lub stanąć na rolkach aby sprawdzić co się dzieje z silnikiem pod obciążeniem, jak odepniesz przepływkę to powinien ciągnąć tak jakbyś miał wagon za sobą

może masz zasyfiony kolektor ssący nagarem i zapchanego kata, dodatkowo jak będzie ustawiona za nisko dawka paliwa to też będzie słabo ciągnął, przydałoby się i tak zrobić porządną diagnozę z logami dynamicznymi głównie grup 000, 003, 004, 011

koło 25 września będe jechał trasą Kraków-Jędrzejów-Kielce-... w sumie do Jędrzejowa masz jakieś 100km ale jak będziesz chciał zobaczyć jak idzie 1Z na pierburgu w serii i nie tylko serii to możemy się jakoś zgadać a turbo T15 mimo że małe to jednak jest z niego niezły wariat i bez problemu da się wyciągnąć nawet 1.4bara (seria to 0.85) więc mechanik co u niego byłeś to tylko umie kase liczyć bo roboty porządnie nie zrobił

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 sie 2009, 17:15

Dobry

Szczerze Ci wspolczuje ze trafiles na "mechanika" ktory za zaslepienie EGR a i opowiedzenie bajeczki o tym ze inzynierowie w Inglostad wsadzili za słabą turbine do silnika ktory sami skonstruowali - skasował Cie pewnie na pare PLN.

Zapoznaj sie z tym wątkiem:
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm
masz tu opisane jak powinna wygladac diagnostyka.

Pozdrawiam

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 29 sie 2009, 00:54

przemik

dzieki za super link ale przyznam iż jest tam tak duzo wartościowych informacji az sie sam myle i nie czaje co z czym sie je ale zastanawia mnie cos takiego czy majac komputer przenosny tzw. laptopa moge pobrac lub ściągnąć skas oprogramowanie do tego aby robic sobie tes silnika w aucie zarowno diesla jak i benzyny ??

Hmm gdyby to bylo realne to byloby to cos pieknego :)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 sie 2009, 20:28

Dobry_K pisze:wlozyl blaszke wycietą z ŻUBRA
:shock:
To świadczy o tym jakim jest mechanikiem. :-/ Proponuję kata wywalic i ICka przeczyścic zdecydowanie odczujesz różnicę. ;-)

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 30 sie 2009, 22:39

OK dzieki za pomysl ale teraz chwile slownika wiec:

kata ma sie rozumiec katalizator :)

ale ICka za pioruna nie wiem co to znaczy <myśli>

Jesli mozesz to prosze o jakies szczegoly i jak to zrobic, dzieki

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 sie 2009, 23:25

IC- Intercooler
ICka- Intercooler'a <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 31 sie 2009, 10:25

Dobry_K pisze:przemik

dzieki za super link ale przyznam iż jest tam tak duzo wartościowych informacji az sie sam myle i nie czaje co z czym sie je ale zastanawia mnie cos takiego czy majac komputer przenosny tzw. laptopa moge pobrac lub ściągnąć skas oprogramowanie do tego aby robic sobie tes silnika w aucie zarowno diesla jak i benzyny ??

Hmm gdyby to bylo realne to byloby to cos pieknego :)
Zapewniam Cie ze znakomita cześć chlopakow z tego forum ma swoje interfejsy i sama diagnozuje swoje fury... ;-)

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 31 sie 2009, 20:46

Hmm Przemi a czy ty nalezysz to tych znakomitych chlopaków, masz program VAG i sam diagnozujesz fure ?
Jesli tak to moze przeslesz mi na maila ten program z opisem co ?
bede bardzo wdzieczny poniewaz tez mnie to interesuje :)

dobi25@o2.pl

dzię-ku-je

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 31 sie 2009, 23:18

nalezało by zacząc od podania czy to jest zetorek na boschu czy pitburg
ja mam boscha który miał na hamowni 59km
i wszystkie odczyty były ok wszystko działało dobrze oprócz wtrysków które nie dawały drugiego ciśnienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga