[A4 B5 1.9tdi AFN] raz zamulony raz idzie jak strzała
[A4 B5 1.9tdi AFN] raz zamulony raz idzie jak strzała
Witam
opiszę po krótce problem z autem ponieważ jest on dziwny. Zaznaczam że filtr paliwa i powietrza nowy. Turbina wyczyszczona na profesjonalnej maszynie i śmiga ok.
Więc tak auto jak jest chłodne dopóki nie załapie temp idzie z dołu bardzo elegancko ciągnie od 1400 do 2200 aż miło na każdym biegu. Jednak po nagrzaniu auto gdy już tak złapie około 70-80 stopni zaczyna zamulać. Do tego stopnia że potrafi zgasnąć na krzyżówce jak rusza się z jedynki i da się tyle samu "gazu" jak jest zimny. Ale też nie dzieje się to za każdym razem
Druga sprawa to że wolniej się rozpędza z dołu. Później tak od 2400 idzie już w miare ale czuć że czasami idzie mocniej a czasami tak z mniejszym "kopytem"
Na Vagu żadnych błędów nie wywala kompletnie. Wcześniej jak kierowniczki były zapieczone to wywalał przeładowania. Po czyszczeniu jest ok. Z logów na ciepłym aucie wychodzi tyle że turbo późno wstaje i nic więcej. Kąt wtrysku tip top ustawiony.
Gdzie szukać przyczyny ? Katalizator ? Czy może przepływka delikatnie szwankuje że tego nie widać ? Albo N75 ? Może ktoś z kolegów miał podobny problem i trafi w rozwiązanie.
Jak sprawdzić w miare prosto i szybko szczelność dolotu ?
Pozdrawiam
opiszę po krótce problem z autem ponieważ jest on dziwny. Zaznaczam że filtr paliwa i powietrza nowy. Turbina wyczyszczona na profesjonalnej maszynie i śmiga ok.
Więc tak auto jak jest chłodne dopóki nie załapie temp idzie z dołu bardzo elegancko ciągnie od 1400 do 2200 aż miło na każdym biegu. Jednak po nagrzaniu auto gdy już tak złapie około 70-80 stopni zaczyna zamulać. Do tego stopnia że potrafi zgasnąć na krzyżówce jak rusza się z jedynki i da się tyle samu "gazu" jak jest zimny. Ale też nie dzieje się to za każdym razem
Druga sprawa to że wolniej się rozpędza z dołu. Później tak od 2400 idzie już w miare ale czuć że czasami idzie mocniej a czasami tak z mniejszym "kopytem"
Na Vagu żadnych błędów nie wywala kompletnie. Wcześniej jak kierowniczki były zapieczone to wywalał przeładowania. Po czyszczeniu jest ok. Z logów na ciepłym aucie wychodzi tyle że turbo późno wstaje i nic więcej. Kąt wtrysku tip top ustawiony.
Gdzie szukać przyczyny ? Katalizator ? Czy może przepływka delikatnie szwankuje że tego nie widać ? Albo N75 ? Może ktoś z kolegów miał podobny problem i trafi w rozwiązanie.
Jak sprawdzić w miare prosto i szybko szczelność dolotu ?
Pozdrawiam
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A4 B5 1.9tdi AFN] raz zamulony raz idzie jak strzała
A nie czasem nastawnik?? daje czasami na prawde nie przewidywalne objawygigs pisze:Witam
opiszę po krótce problem z autem ponieważ jest on dziwny. Zaznaczam że filtr paliwa i powietrza nowy. Turbina wyczyszczona na profesjonalnej maszynie i śmiga ok.
Więc tak auto jak jest chłodne dopóki nie załapie temp idzie z dołu bardzo elegancko ciągnie od 1400 do 2200 aż miło na każdym biegu. Jednak po nagrzaniu auto gdy już tak złapie około 70-80 stopni zaczyna zamulać. Do tego stopnia że potrafi zgasnąć na krzyżówce jak rusza się z jedynki i da się tyle samu "gazu" jak jest zimny. Ale też nie dzieje się to za każdym razem
Druga sprawa to że wolniej się rozpędza z dołu. Później tak od 2400 idzie już w miare ale czuć że czasami idzie mocniej a czasami tak z mniejszym "kopytem"
Na Vagu żadnych błędów nie wywala kompletnie. Wcześniej jak kierowniczki były zapieczone to wywalał przeładowania. Po czyszczeniu jest ok. Z logów na ciepłym aucie wychodzi tyle że turbo późno wstaje i nic więcej. Kąt wtrysku tip top ustawiony.
Gdzie szukać przyczyny ? Katalizator ? Czy może przepływka delikatnie szwankuje że tego nie widać ? Albo N75 ? Może ktoś z kolegów miał podobny problem i trafi w rozwiązanie.
Jak sprawdzić w miare prosto i szybko szczelność dolotu ?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
gigs pisze:Gdzie szukać przyczyny ? Katalizator ? Czy może przepływka delikatnie szwankuje że tego nie widać ? Albo N75 ?
Poznał byś odpowiedzi na swoje pytania ,gdybyś prucz odczytania błędów ,zrobił uzytek z możliwości jakie daje vag i zrobił logi dynamiczne 003 i 011 na początek .Ja obstawiam problem z doładowaniemgigs pisze:Na Vagu żadnych błędów nie wywala kompletnie
Ale nie indukcyjny ,bo ten akurat gdy szwankuje ,daje bardzo charakterystyczne objawy 8-)audki pisze:A nie czasem nastawnik?? daje czasami na prawde nie przewidywalne objawy
Turbo pada??MUNIOR pisze:gigs pisze:Gdzie szukać przyczyny ? Katalizator ? Czy może przepływka delikatnie szwankuje że tego nie widać ? Albo N75 ?Poznał byś odpowiedzi na swoje pytania ,gdybyś prucz odczytania błędów ,zrobił uzytek z możliwości jakie daje vag i zrobił logi dynamiczne 003 i 011 na początek .Ja obstawiam problem z doładowaniemgigs pisze:Na Vagu żadnych błędów nie wywala kompletnieAle nie indukcyjny ,bo ten akurat gdy szwankuje ,daje bardzo charakterystyczne objawy 8-)audki pisze:A nie czasem nastawnik?? daje czasami na prawde nie przewidywalne objawy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Raczej sterownie geometrią nie działa jak powinno ...ale tu nie ma miejsca na zgadywanki ....robi się logi dynamiczne 003 i 011 i wszystko będzie widaćaudki pisze:Turbo pada??MUNIOR pisze:gigs pisze:Gdzie szukać przyczyny ? Katalizator ? Czy może przepływka delikatnie szwankuje że tego nie widać ? Albo N75 ?Poznał byś odpowiedzi na swoje pytania ,gdybyś prucz odczytania błędów ,zrobił uzytek z możliwości jakie daje vag i zrobił logi dynamiczne 003 i 011 na początek .Ja obstawiam problem z doładowaniemgigs pisze:Na Vagu żadnych błędów nie wywala kompletnieAle nie indukcyjny ,bo ten akurat gdy szwankuje ,daje bardzo charakterystyczne objawy 8-)audki pisze:A nie czasem nastawnik?? daje czasami na prawde nie przewidywalne objawy
Ta tylko od geometrii auto nie powinno gasnąć, a koledze potrafię się tak zadziać.MUNIOR pisze:Raczej sterownie geometrią nie działa jak powinno ...ale tu nie ma miejsca na zgadywanki ....robi się logi dynamiczne 003 i 011 i wszystko będzie widaćaudki pisze:Turbo pada??MUNIOR pisze: Poznał byś odpowiedzi na swoje pytania ,gdybyś prucz odczytania błędów ,zrobił uzytek z możliwości jakie daje vag i zrobił logi dynamiczne 003 i 011 na początek .Ja obstawiam problem z doładowaniem Ale nie indukcyjny ,bo ten akurat gdy szwankuje ,daje bardzo charakterystyczne objawy 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja nigdzie nie napisałem ,że gaśnięcie może być "od geometri " :roll: bo takich bzdur nie mam w zwyczaju opowiadać ...zamulanie może być od wielu rzeczy <ok> niesprawnego układu sterownia cisnieniem doładownia ,czyli gruszka ,wezyki ,n75 ,i zbyt niskiego podciśnienia ...moze też być z powodu <ok> przepływomierza ,nieszczelności w dolocie ,niedomykającego się EGR itd .Gaśnięcie to już nie normalny obajw i tu doładowanie nie ma nic do rzeczy ,i tu przyczyn może być wiele ,więc wymieniać nie ma sensu .A żeby nie zgadywać ,to robimy logi dynamiczne,i przyczyna zamuła na pewno "wyjdzie " ...przyczyna gaśnięcia ,nie koniecznie Problemem może być zarówno błachostka ,jak i coś powazniejszego ...ale tego już nie da się namierzyć i naprawić "na odległość" 8-)audki pisze:Ta tylko od geometrii auto nie powinno gasnąć, a koledze potrafię się tak zadziać.
Dobra Panowie jutro zrobię logi tego wozidła i powiedziecie co i jak. Jeżeli chodzi o te gaśnięcie to sprawa wygląda tak że po prostu on gaśnie bo turbo nie ciągnie za każdym razem tak samo. Tak jakbym zdusił auto bo za mało "gazu" dam jak w pore się łapne że słabo ciągnie i pyknę więcej "gazu" troche to idzie normalnie.
Wymienie też wężyki profilaktycznie ale najpierw logi. Szkoda że mam w huhu daleko do waszego zagłębia tdi w Lubartowie
Wymienie też wężyki profilaktycznie ale najpierw logi. Szkoda że mam w huhu daleko do waszego zagłębia tdi w Lubartowie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nawet jak nie ma wogóle doładowania ,to gasnąć nie powinien ..przynajmniej 1z ze zwykłą turbiną ...ale w AFN -nie ,nie powinno być inaczej ...nie grzebię w tych upiedliwych AFN-ach i im podobnych ze zmienną geometrią ,bo na kilka przypadków z jakimi miałem do czynienia ,to była strata czasu ...na koniec okazywało się że geometria się przycina i żeby nie wiem co cudować to nic nie pomoże ...tak wiec jak ktoś sie do mnie chce wybrać AFN -em ,który "nie jedzie ",czy łapie awaryjny ,to od razu mówię ,że może przyjechać ,ale jak stwierdzę że przeładowuje ,to nic mu z tym nie zrobię :roll: Wolę 10 tdi na zwykłych turbinach doprowadzić do ładu ,bo wiem że na pewno turbina nie będzie problemem ,niż tracić bezproduktywnie czas, na jednego upierdliwego AFN -a ,który w 99% przypadków ,cierpi na tą samą chorobę <ok> turbinę ze zmienną geometriągigs pisze:Jeżeli chodzi o te gaśnięcie to sprawa wygląda tak że po prostu on gaśnie bo turbo nie ciągnie za każdym razem tak samo.
Ano niestety taki to urok AFN i jemu podobnych jak ja ubolewam nad tym ze nie robiono 80 w dieslu z guattroMUNIOR pisze:Nawet jak nie ma wogóle doładowania ,to gasnąć nie powinien ..przynajmniej 1z ze zwykłą turbiną ...ale w AFN -nie ,nie powinno być inaczej ...nie grzebię w tych upiedliwych AFN-ach i im podobnych ze zmienną geometrią ,bo na kilka przypadków z jakimi miałem do czynienia ,to była strata czasu ...na koniec okazywało się że geometria się przycina i żeby nie wiem co cudować to nic nie pomoże ...tak wiec jak ktoś sie do mnie chce wybrać AFN -em ,który "nie jedzie ",czy łapie awaryjny ,to od razu mówię ,że może przyjechać ,ale jak stwierdzę że przeładowuje ,to nic mu z tym nie zrobię :roll: Wolę 10 tdi na zwykłych turbinach doprowadzić do ładu ,bo wiem że na pewno turbina nie będzie problemem ,niż tracić bezproduktywnie czas, na jednego upierdliwego AFN -a ,który w 99% przypadków ,cierpi na tą samą chorobę <ok> turbinę ze zmienną geometriągigs pisze:Jeżeli chodzi o te gaśnięcie to sprawa wygląda tak że po prostu on gaśnie bo turbo nie ciągnie za każdym razem tak samo.
Ja co jakiś czas biorę strzykawkę i ruszam łopatkami, i jak na razie nie łapie zamula chociaż pewnie niedługo będzie trzeba znowu zabrać się za czyszczenie.
a wystarczy od czasu do czasu podeptać po garczkach i unikać jak ognia jazdy na małych obrotach z dużym obciążeniem.
to pomaga w 100%
chyba że już jest pokrzywiony pierścień w którym są osadzone łopatki.
i bardzo często jest w tych silnikach jeszcze problemem padający zawó WG, a dokładniej tracący szczelność,
potrafi to dawać w/w efekty, do gaśnięcia włącznie, szczególnie jeśli ktoś przepływkę zastąpi diodą.
Dobry AFN nie jest zły, tak naprawdę bolączką AFN'a w porównaniu do 1Z'a jest nie turbo, bo w tej sprawie problemem jest nie auto tylko jego kierowca,
bolączką jest dwumas, który ma ograniczoną wytrzymałość, szczególnie jak ktoś uprawia PSJ.
osobiście jeśli miałbym wybierać tylko i wyłącznie w autach fabrycznych, to wolałbym AFN'a jest raczej bardziej przyjemnym silnikiem w eksploatacji, choć może odrobinę więcej spala niż 1Z
Edit. miało byćzawór EGR, a nie WG. mój błąd przepraszam.
to pomaga w 100%
chyba że już jest pokrzywiony pierścień w którym są osadzone łopatki.
i bardzo często jest w tych silnikach jeszcze problemem padający zawó WG, a dokładniej tracący szczelność,
potrafi to dawać w/w efekty, do gaśnięcia włącznie, szczególnie jeśli ktoś przepływkę zastąpi diodą.
Dobry AFN nie jest zły, tak naprawdę bolączką AFN'a w porównaniu do 1Z'a jest nie turbo, bo w tej sprawie problemem jest nie auto tylko jego kierowca,
bolączką jest dwumas, który ma ograniczoną wytrzymałość, szczególnie jak ktoś uprawia PSJ.
osobiście jeśli miałbym wybierać tylko i wyłącznie w autach fabrycznych, to wolałbym AFN'a jest raczej bardziej przyjemnym silnikiem w eksploatacji, choć może odrobinę więcej spala niż 1Z
Edit. miało byćzawór EGR, a nie WG. mój błąd przepraszam.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 12:54 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wygląda więc na to że 90 % właścicieli ,nie umie jeżdzić ,skoro ma z nimi ciągłe problemy :mrgreen: Dobry silnik to taki ,który nawet jak kierowca kaleczy rzemiosło nieumiejętną jazdą , nie sprawia problemów ,bo niema ''wynalazków '' typu dwumasa i geometria w turbinie 8-) AFN ,y to zaraza i taka jest prawda ,czy z powodu dwumasy ,czy zapieczonej geometri ...to o dwie przyczyny za dużo ,w porównaniu do zwykłego zetora ,czy AHU starszej daty ,bez dwumasu ,i to są niepodważalne fakty ,które jednoznacznie określają który z tych silników jest mniej upierdliwy :mrgreen: Takie są fakty , mówią same za siebie i są tak oczywiste ,ze nie ma się co produkować i spierać ..przynajmniej ja dalej nie zamierzam dyskutować na ten temat :mrgreen: Mało kto znający powyższe fakty ,zdecydował by się jednak na AFN -a ,zamiast zupełnie bezproblemowego 1Z 8-)arwam pisze:Dobry AFN nie jest zły, tak naprawdę bolączką AFN'a w porównaniu do 1Z'a jest nie turbo, bo w tej sprawie problemem jest nie auto tylko jego kierowca,
bolączką jest dwumas, który ma ograniczoną wytrzymałość, szczególnie jak ktoś uprawia PSJ.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko