Cześć,
Mam pytanie, w jaki sposób samemu można sprawdzić czy turbina działa prawidłowo i czy wszystkie elementy układu regulacji są w porządku?
Zawsze byłem przyzwyczajony, że jak jechałem to przy ok 1800-2200 obr/min słyszałem cichutki gwizd i to mi dawało poczucie że turbina działa.
Ostatnio w ogóle nie słysze tego gwizdu, czy to prawidłowy objaw pracy turbiny, czy nie powinno gwizdać jak dawniej, a może to że nie słychać gwizdu jest oznaką że coś się dzieje nie tak?
Zupełnie nie znam się na na tych wszystkich wężykach i przekaźnikach typu N75
Dodam ze w ostatnim czasie mój Audik pali więcej niż zwykle. Pomyślałem, że może jak turbina nie daje odpowiedniej mocy (właśnie brak tego charakterystycznego geizdu, który słyszałem dawniej) i stąd silnik więcej potrzebuje paliwa gdy przyspieszam? Czy prawidłowo rozumuje?
Acha niedawno wymieniłem prawie wszystkie wężyki od tych przekaźniko-czujników, które mam za obudową filtra powietrza na prawym błotniku. Miałem gumowe w oplocie, które co chwilę pękały i musiałem je skracać. Kupiłem i założyłem silikonowe - czy dobrze zrobiłem? Może są za miękkie i np podciśnienie jakieś je zasysa i się zatykają?
Proszę kolegów o poradę i odpowiedzi na moje wątpliwości.
Dawniej miałem tak:
a obecnie tak:
[B4 1.9 1Z 90KM] Sprawdzenie turbiny - [nie gwiżdże]
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
[B4 1.9 1Z 90KM] Sprawdzenie turbiny - [nie gwiżdże]
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 16:18 przez antares2000, łącznie zmieniany 2 razy.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
no właśnie nie mam tego i nie za bardzo w mojej okolicy ma to kto zrobićDawid1995 pisze:Musiałbyś mieć skaner diagnostyczny VAG albo jakiś interfejs. Bloki pomiarowe trzeba sprawdzić.
a samemu w jakiś prosty sposób, nie wiem, np rozłączając jakieś przewody ciśnieniowe czy coś, nie da się? tylko tak, żeby się zorientować czy np turbina w ogóle coś dodaj mocy?
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żeby ci cokolwiek pomóc ,musisz wiedzieć co jest co i do czego słuzy ,a Ty piszeszantares2000 pisze:a samemu w jakiś prosty sposób, nie wiem, np rozłączając jakieś przewody ciśnieniowe czy coś, nie da się? tylko tak, żeby się zorientować czy np turbina w ogóle coś dodaj mocy?
To jak ci tu poradzić ,skoro najprostszy test polega na sciągnieciu wężyka z gruszki WG .Żeby zmierzyć cisnienie doładowania też trzeba mieć manometr o jakiejś nie za dużej skali ...np.do 2 barów ...poza tym musisz przed manometrem dać "zwężkę " ...domyslam się ze nic ci to nie mówi ,dlatego nasze rady raczej na nic się zdadzą .A tak na marginesie to fakt że nie słyszysz turbiny o niczym nie swiadczy ...jak auto jezdzi jak jezdziło ,nie stracilo mocy ,to nie ma się co o nią martwićantares2000 pisze:Zupełnie nie znam się na na tych wszystkich wężykach i przekaźnikach typu N75
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
no trochę sie już obczytałem i naoglądałem zdjęć w google i etce tak że już nie jestem zielony jak trawa w kwestii gdzie co jest natomiast jak to ma działać to juz trochę gorzejMUNIOR pisze:Żeby ci cokolwiek pomóc ,musisz wiedzieć co jest co i do czego słuzy
gruszka WG wiem gdzie jest, ale nie mam takiego manometru jak potrzeba no i jaka zwężka? czy masz na myśli zwężkę ventiriego czy raczej normalną redukcję aby połączyć dwie różne średnice wężyka i manometru?
a pomiar zrobić na wolnych obrotach czy przy jakichś konkretnych?
[ Dodano: 2018-08-03, 02:11 ]
egr to czujnik recyrkulacji spalin, ten tuż obok N75?Krzysiek 84 pisze:Najwazniejsze przewody , to te wokół turbo i N75 , te od egr to niepotrzebne
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko