Cześć,
Mam pytanie, w jaki sposób samemu można sprawdzić czy turbina działa prawidłowo i czy wszystkie elementy układu regulacji są w porządku?
Zawsze byłem przyzwyczajony, że jak jechałem to przy ok 1800-2200 obr/min słyszałem cichutki gwizd i to mi dawało poczucie że turbina działa.
Ostatnio w ogóle nie słysze tego gwizdu, czy to prawidłowy objaw pracy turbiny, czy nie powinno gwizdać jak dawniej, a może to że nie słychać gwizdu jest oznaką że coś się dzieje nie tak?
Zupełnie nie znam się na na tych wszystkich wężykach i przekaźnikach typu N75
Dodam ze w ostatnim czasie mój Audik pali więcej niż zwykle. Pomyślałem, że może jak turbina nie daje odpowiedniej mocy (właśnie brak tego charakterystycznego geizdu, który słyszałem dawniej) i stąd silnik więcej potrzebuje paliwa gdy przyspieszam? Czy prawidłowo rozumuje?
Acha niedawno wymieniłem prawie wszystkie wężyki od tych przekaźniko-czujników, które mam za obudową filtra powietrza na prawym błotniku. Miałem gumowe w oplocie, które co chwilę pękały i musiałem je skracać. Kupiłem i założyłem silikonowe - czy dobrze zrobiłem? Może są za miękkie i np podciśnienie jakieś je zasysa i się zatykają?
Proszę kolegów o poradę i odpowiedzi na moje wątpliwości.
Dawniej miałem tak:
a obecnie tak:
[B4 1.9 1Z 90KM] Sprawdzenie turbiny - [nie gwiżdże]
- antares2000
- Forum Audi 80
- Imię: Wiesław
[B4 1.9 1Z 90KM] Sprawdzenie turbiny - [nie gwiżdże]
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 16:18 przez antares2000, łącznie zmieniany 2 razy.
- antares2000
- Forum Audi 80
no właśnie nie mam tego i nie za bardzo w mojej okolicy ma to kto zrobićDawid1995 pisze:Musiałbyś mieć skaner diagnostyczny VAG albo jakiś interfejs. Bloki pomiarowe trzeba sprawdzić.
a samemu w jakiś prosty sposób, nie wiem, np rozłączając jakieś przewody ciśnieniowe czy coś, nie da się? tylko tak, żeby się zorientować czy np turbina w ogóle coś dodaj mocy?
- antares2000
- Forum Audi 80
-
- Forum Audi 80
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z