Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Wymiana uszczelki kolektora dolotowego

ODPOWIEDZ
mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

[B4 1.9 1Z 90KM] Wymiana uszczelki kolektora dolotowego

Post autor: mariusz1979 » 24 kwie 2014, 09:14

Witam. Temam już poruszany ale im więcej wiadomości tym lepiej.

Mianowicie tak. Od omętu kupna autka nie ma takiego kopa jak powinno mieć. niedawno zauważyłem że przy kolektorze dolotowym nie ma zakręconych 2 śrób. tych na środku. Więc chciałem się zabrać za wymiuanę uszczelki. No ale poradzcie mi jak się do tego zabrać. Te sróby są poza zasięgiem klucza. Czy trzeba zdjąć turbinę by to zrobić??? Dajcie jakieś wskazówki bo poczytałem już trochę i nie bardzo wiem od czego zacząć. No i czy to może być powodem zmulenia autka jeżeli gdzieś tam ucieka powietrze??

Audi 80b4 1,9tdi 1993r.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 kwie 2014, 10:39

Jak masz nieszczelność to napewno autko będzie słabsze i będzie dymiło
https://audi80.pl/-b4-19tdi-1z-wymia ... t50488.htm
https://audi80.pl/b4-1zczyszczenie-k ... t56131.htm

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Wymiana uszczelki kolektora dolotowego

Post autor: mariusz1979 » 24 kwie 2014, 10:57

chyba żle napisałem albo żle zrozumieliśmy się. Chodzi o to Jak dostać się do tych śrób???
Trzeba demontować turbinę????

[ Dodano: 2014-04-24, 11:09 ]
Dobra, dopatrzyłem się chyba że nie potrzeba jest demontować turbinu. Już sam nie wiem tak do końca.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 kwie 2014, 11:09

W drugim linku jest fotostory z czyszczenia kolektora dolotowego i zaślepienia egr.
Turbiny nie trzeba ściągać.

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 24 kwie 2014, 11:18

A po co się zaślepia ???? Co to daje?

[ Dodano: 2014-04-24, 11:19 ]
Czyli do tych srób dostane się pod turbiną po zdemontowaniu kilku rzeczy które tam przeszkadzają??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 kwie 2014, 11:33

Musisz zdemontować obudowe filtra powietrza i wtedy jest juz lepszy dostęp.
Egr zaslepia się, bo przepuszcza spaliny do silnika celem ponownego przepalenia, a tam jest dużo sadzy, zeszta jak zdejmiesz kolektor to zobaczysz co tam masz, a sprawcą jest właśnie ten zawór EGR.
Obrazek

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 25 kwie 2014, 09:35

ok. dzięki wielkie za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga