Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Wymieniona gruszka, dalej brak mocy

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

[B4 1.9 1Z 90KM] Wymieniona gruszka, dalej brak mocy

Post autor: maxwwy » 01 mar 2015, 23:18

Witam od tygodnia jestem posiadaczem B4 z silnikiem 1z auto z 92r, podczas zakupu zostałem poinformowany że turbo jest na wykończeniu, ale tak się zakochałem w tym aucie że je zakupiłem. No i po tygodniu i przejechaniu prawie 1000km turbo padło. Diagnoza dana przez mechanika. Przeszukiwałem forum w poszukiwaniu różnych informacji na temat wymiany turbin wiem że wkładają ludzie od AFN czy AWX.


Mi zależy na tym by turbo nie należało do jakiś bardzo drogich, ale żeby pojeździło trochę i w przyszłości była możliwość zrobienia programem tych 120-130km, nie chciał bym robić rzeźby najlepiej coś plug & play. Co byście mi doradzili ?

Wiem też że wychodził różny osprzęt Boscha i Pierburga zastanawiam się i szukam informacji na temat jak to odróżnić może mógł by ktoś mi wytłumaczyć.

Rozumiem że były 100 takich tematów lecz sam przeczytałem kilka i nie znalazłem przydatnych informacji.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2015, 00:42 przez maxwwy, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 mar 2015, 23:40

Jako, że masz 92 rok to masz osprzęt z nastawnikiem potencjometrycznym , przepływomierzem Bosch i turbo garrett T2

Oddaj swoje turbo do regeneracji, wystarczy ono na moce 130 km spokojnie.

Tu masz osprzęt Bosch'a


Obrazek Obrazek

Turbo T2
Obrazek Obrazek Obrazek


Nowszy osprzęt tzw pierburg
Obrazek Obrazek

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 01 mar 2015, 23:49

Siema. Najpierw upewnij się czy to napewno Turbo padło!
Mi mechanik też mówił że Turbo później sama grucha a na końcu pompa paliwowa a okazał się jeden przewód od zaworu n108.

Jakie są objawy tejże padniętej Turbinki ?

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 02 mar 2015, 08:23

Dopiero co się zapoznaję z kwestią diesli

Objawy padniętej turbiny: te które ja zauważyłem

-Kręci do 2 tys obrotów normalnie powyżej łapie muła i się nie rozpędza, maxymalne obroty do jakich dochodzi to 3 tys.
-Cieknie z turbiny olej
-Kopci na (szaro-niebiesko)
-Mechanik powiedział też że turbo ma zacięty (wirnik)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2015, 08:57

maxwwy pisze:Objawy padniętej turbiny: te które ja zauważyłem

-Kręci do 2 tys obrotów normalnie powyżej łapie muła i się nie rozpędza, maxymalne obroty do jakich dochodzi to 3 tys.
-Cieknie z turbiny olej
To akurat nie koniecznie objawy padniętej turbiny
maxwwy pisze:Mechanik powiedział też że turbo ma zacięty (wirnik)
To już raczej ewidentny objaw i to możesz sobie sam sprawdzić po zwaleniu węża z dolotu...wprawdzie wyczuwalny luz poprzeczny to nawet ok.1mm i taki mają praktycznie wszystkie ,to jakiekolwiek opory w kręceniu się wałka turbiny ,czy widoczne gołym okiem obcieranie wirnika po muszli ,kwalifikuje turbinę do naprawy .Jak również "puszczanie " oleju uszczelnieniami ,co objawia się zawalonym olejem dolotem ,albo "puszczaniem" go po stronie gorącej ,czyli w wydech . Żadne tam"nie jedzie do 2 tys" ,czy "odcina '' powyżej trzech ,nie są objawami padniętej turbiny i ktoś kto przy takich objawach obstawia jej winę,nie ma zielonego pojęcia o tam jak ona działa .Ja bym sobie regenerację odpuścił ,bo różnie to bywa po takich regeneracjach i poszukał sprawnej używki ,choćby na forum ,bo parę osób po różnych modach u siebie ,oferowało do odsprzedaży swoją swoją ...i pamiętaj że ma być taka sama jak twoja,czyli T2 z audi 80 ....nie żadna inna z vw,czy a4 ,bo nie podejdzie P&P ,a juz na pewnie nie żadna AWX ,czy jej podobna ze zmienną geometrią ,bo takiej nie wysteruje twoje ECU

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 04 mar 2015, 00:05

Nic nie zaszkodzi ściągnąć wąż z dolotu powietrza do turbo (jedna śruba na zacisku) wtedy jesteś w stanie stwierdzić na 99% czy to Turbo. Powiedz czy silnik chodzi tobie dużo głośniej i ma metaliczny dźwięk?

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 04 mar 2015, 00:17

Dzisiaj poświęciłem trochę czasu na rozebranie tego wszystkiego wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem.

Turbo cieknie delikatnie olejem, lecz jak najbardziej jest sprawne. Gruszka niestety jest cały czas zawieszona. Również okazało się że parę węży podciśnienia między innymi ten od IC, i gruszki są przetarte.

Czy chodzi głośniej ciężko mi to określić gdyż zakupiłem auto już z tą wadą, dźwięk jest wyrazisty delikatnie metaliczny.

Kolejne pytanko, idzie dokupić samą gruszkę do mojego turbo ? Czy gruszka z T15 będzie się czymś różniła ?

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 04 mar 2015, 01:49

Oczywiście że można kupić gruszkę...
Jak sprawdzałeś czy gruszka chodzi?

Sprawdź przewody wszystkie od n108 i n75
Wydaje mi się że to może być powodem nieszczelność.
Pisząc że węże podciśnieniowe są poprzecierane miałeś na myśli przetarcia na wylot czy tylko sparciałe?
Pierwsze co proponuje wymianę każdego wężyka podciśnieniowego (Ja jak wymieniałem łącznie te od wtrysków, zaworu n75) za wszystko zapłaciłem 23-25zl ? a wiec nie pieniądz a pewność że wszystko jest szczelne.

A najlepiej by było gdybyś podłączył pod Vaga i zobaczył czy nie pokazuje błędów.

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 04 mar 2015, 08:13

Gruszka się blokuje, znajomy sprawdzał na podciśnieniu, i nawet nie reagowała.

Dokładnie przewody od n75 wymienione wszystkie jak leci, koszta śmieszne...
Miałem na myśli przetarcia na wylot 2 były praktycznie pęknięte do połowy.
Jak dam radę to dzisiaj podłączę pod VAG'a babulkę i zobacze co jej tam dokładnie dolega.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 04 mar 2015, 10:59

W audi 80 turbina sterowana jest nadciśnieniem tworzonym przez nią samą... Musisz sprawdzić ją np za pomocą kompresora. Pamiętaj też, że gruszka mimo iż jest sprawna stawia duży opór w "palcach" ale tak ma być i jest to w 100% poprawne... Pod kompresorem ma ona pracować płynnie i bez przycięć <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2015, 12:25

maxwwy pisze:Gruszka się blokuje, znajomy sprawdzał na podciśnieniu, i nawet nie reagowała.
Jakim podciśnieniu :?: :!: :roll: Tak to gruszkę w turbinie ze zmienną geometrią mozna sprawdzić
darek90 pisze:W audi 80 turbina sterowana jest nadciśnieniem tworzonym przez nią samą... Musisz sprawdzić ją np za pomocą kompresora. Pamiętaj też, że gruszka mimo iż jest sprawna stawia duży opór w "palcach" ale tak ma być i jest to w 100% poprawne... Pod kompresorem ma ona pracować płynnie i bez przycięć
I wszystko na temat 8-)

Diablos17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sty 2015, 19:33
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Diablos17 » 04 mar 2015, 18:45

darek90 pisze:W audi 80 turbina sterowana jest nadciśnieniem tworzonym przez nią samą... Musisz sprawdzić ją np za pomocą kompresora. Pamiętaj też, że gruszka mimo iż jest sprawna stawia duży opór w "palcach" ale tak ma być i jest to w 100% poprawne... Pod kompresorem ma ona pracować płynnie i bez przycięć <ok>
<ok> <ok> <ok> <ok>

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 05 mar 2015, 01:11

Sprawdzone, pod kompresorem gruszeczka ani drgnie o milimetr stoi ;/
Jeszcze takie szybkie pytanko, gdzie u kogo szukać samej gruszki ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 mar 2015, 12:17

maxwwy pisze: Jeszcze takie szybkie pytanko, gdzie u kogo szukać samej gruszki ?
np. alledrogo: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -3-mt-0113

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 05 mar 2015, 12:51

Tak ale tutaj mi się pojawia pytanie, czy jest różnica między tymi gruszkami czy podejdzie każda od jakiegokolwiek TDI, np z Golfa podejdzie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl