[B4 1.9 1Z 90KM] Wymieniona gruszka, dalej brak mocy
[B4 1.9 1Z 90KM] Wymieniona gruszka, dalej brak mocy
Witam od tygodnia jestem posiadaczem B4 z silnikiem 1z auto z 92r, podczas zakupu zostałem poinformowany że turbo jest na wykończeniu, ale tak się zakochałem w tym aucie że je zakupiłem. No i po tygodniu i przejechaniu prawie 1000km turbo padło. Diagnoza dana przez mechanika. Przeszukiwałem forum w poszukiwaniu różnych informacji na temat wymiany turbin wiem że wkładają ludzie od AFN czy AWX.
Mi zależy na tym by turbo nie należało do jakiś bardzo drogich, ale żeby pojeździło trochę i w przyszłości była możliwość zrobienia programem tych 120-130km, nie chciał bym robić rzeźby najlepiej coś plug & play. Co byście mi doradzili ?
Wiem też że wychodził różny osprzęt Boscha i Pierburga zastanawiam się i szukam informacji na temat jak to odróżnić może mógł by ktoś mi wytłumaczyć.
Rozumiem że były 100 takich tematów lecz sam przeczytałem kilka i nie znalazłem przydatnych informacji.
Mi zależy na tym by turbo nie należało do jakiś bardzo drogich, ale żeby pojeździło trochę i w przyszłości była możliwość zrobienia programem tych 120-130km, nie chciał bym robić rzeźby najlepiej coś plug & play. Co byście mi doradzili ?
Wiem też że wychodził różny osprzęt Boscha i Pierburga zastanawiam się i szukam informacji na temat jak to odróżnić może mógł by ktoś mi wytłumaczyć.
Rozumiem że były 100 takich tematów lecz sam przeczytałem kilka i nie znalazłem przydatnych informacji.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2015, 00:42 przez maxwwy, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dopiero co się zapoznaję z kwestią diesli
Objawy padniętej turbiny: te które ja zauważyłem
-Kręci do 2 tys obrotów normalnie powyżej łapie muła i się nie rozpędza, maxymalne obroty do jakich dochodzi to 3 tys.
-Cieknie z turbiny olej
-Kopci na (szaro-niebiesko)
-Mechanik powiedział też że turbo ma zacięty (wirnik)
Objawy padniętej turbiny: te które ja zauważyłem
-Kręci do 2 tys obrotów normalnie powyżej łapie muła i się nie rozpędza, maxymalne obroty do jakich dochodzi to 3 tys.
-Cieknie z turbiny olej
-Kopci na (szaro-niebiesko)
-Mechanik powiedział też że turbo ma zacięty (wirnik)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To akurat nie koniecznie objawy padniętej turbinymaxwwy pisze:Objawy padniętej turbiny: te które ja zauważyłem
-Kręci do 2 tys obrotów normalnie powyżej łapie muła i się nie rozpędza, maxymalne obroty do jakich dochodzi to 3 tys.
-Cieknie z turbiny olej
To już raczej ewidentny objaw i to możesz sobie sam sprawdzić po zwaleniu węża z dolotu...wprawdzie wyczuwalny luz poprzeczny to nawet ok.1mm i taki mają praktycznie wszystkie ,to jakiekolwiek opory w kręceniu się wałka turbiny ,czy widoczne gołym okiem obcieranie wirnika po muszli ,kwalifikuje turbinę do naprawy .Jak również "puszczanie " oleju uszczelnieniami ,co objawia się zawalonym olejem dolotem ,albo "puszczaniem" go po stronie gorącej ,czyli w wydech . Żadne tam"nie jedzie do 2 tys" ,czy "odcina '' powyżej trzech ,nie są objawami padniętej turbiny i ktoś kto przy takich objawach obstawia jej winę,nie ma zielonego pojęcia o tam jak ona działa .Ja bym sobie regenerację odpuścił ,bo różnie to bywa po takich regeneracjach i poszukał sprawnej używki ,choćby na forum ,bo parę osób po różnych modach u siebie ,oferowało do odsprzedaży swoją swoją ...i pamiętaj że ma być taka sama jak twoja,czyli T2 z audi 80 ....nie żadna inna z vw,czy a4 ,bo nie podejdzie P&P ,a juz na pewnie nie żadna AWX ,czy jej podobna ze zmienną geometrią ,bo takiej nie wysteruje twoje ECUmaxwwy pisze:Mechanik powiedział też że turbo ma zacięty (wirnik)
Dzisiaj poświęciłem trochę czasu na rozebranie tego wszystkiego wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem.
Turbo cieknie delikatnie olejem, lecz jak najbardziej jest sprawne. Gruszka niestety jest cały czas zawieszona. Również okazało się że parę węży podciśnienia między innymi ten od IC, i gruszki są przetarte.
Czy chodzi głośniej ciężko mi to określić gdyż zakupiłem auto już z tą wadą, dźwięk jest wyrazisty delikatnie metaliczny.
Kolejne pytanko, idzie dokupić samą gruszkę do mojego turbo ? Czy gruszka z T15 będzie się czymś różniła ?
Turbo cieknie delikatnie olejem, lecz jak najbardziej jest sprawne. Gruszka niestety jest cały czas zawieszona. Również okazało się że parę węży podciśnienia między innymi ten od IC, i gruszki są przetarte.
Czy chodzi głośniej ciężko mi to określić gdyż zakupiłem auto już z tą wadą, dźwięk jest wyrazisty delikatnie metaliczny.
Kolejne pytanko, idzie dokupić samą gruszkę do mojego turbo ? Czy gruszka z T15 będzie się czymś różniła ?
Oczywiście że można kupić gruszkę...
Jak sprawdzałeś czy gruszka chodzi?
Sprawdź przewody wszystkie od n108 i n75
Wydaje mi się że to może być powodem nieszczelność.
Pisząc że węże podciśnieniowe są poprzecierane miałeś na myśli przetarcia na wylot czy tylko sparciałe?
Pierwsze co proponuje wymianę każdego wężyka podciśnieniowego (Ja jak wymieniałem łącznie te od wtrysków, zaworu n75) za wszystko zapłaciłem 23-25zl ? a wiec nie pieniądz a pewność że wszystko jest szczelne.
A najlepiej by było gdybyś podłączył pod Vaga i zobaczył czy nie pokazuje błędów.
Jak sprawdzałeś czy gruszka chodzi?
Sprawdź przewody wszystkie od n108 i n75
Wydaje mi się że to może być powodem nieszczelność.
Pisząc że węże podciśnieniowe są poprzecierane miałeś na myśli przetarcia na wylot czy tylko sparciałe?
Pierwsze co proponuje wymianę każdego wężyka podciśnieniowego (Ja jak wymieniałem łącznie te od wtrysków, zaworu n75) za wszystko zapłaciłem 23-25zl ? a wiec nie pieniądz a pewność że wszystko jest szczelne.
A najlepiej by było gdybyś podłączył pod Vaga i zobaczył czy nie pokazuje błędów.
Gruszka się blokuje, znajomy sprawdzał na podciśnieniu, i nawet nie reagowała.
Dokładnie przewody od n75 wymienione wszystkie jak leci, koszta śmieszne...
Miałem na myśli przetarcia na wylot 2 były praktycznie pęknięte do połowy.
Jak dam radę to dzisiaj podłączę pod VAG'a babulkę i zobacze co jej tam dokładnie dolega.
Dokładnie przewody od n75 wymienione wszystkie jak leci, koszta śmieszne...
Miałem na myśli przetarcia na wylot 2 były praktycznie pęknięte do połowy.
Jak dam radę to dzisiaj podłączę pod VAG'a babulkę i zobacze co jej tam dokładnie dolega.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jakim podciśnieniu :?: :!: :roll: Tak to gruszkę w turbinie ze zmienną geometrią mozna sprawdzićmaxwwy pisze:Gruszka się blokuje, znajomy sprawdzał na podciśnieniu, i nawet nie reagowała.
I wszystko na temat 8-)darek90 pisze:W audi 80 turbina sterowana jest nadciśnieniem tworzonym przez nią samą... Musisz sprawdzić ją np za pomocą kompresora. Pamiętaj też, że gruszka mimo iż jest sprawna stawia duży opór w "palcach" ale tak ma być i jest to w 100% poprawne... Pod kompresorem ma ona pracować płynnie i bez przycięć
<ok> <ok> <ok> <ok>darek90 pisze:W audi 80 turbina sterowana jest nadciśnieniem tworzonym przez nią samą... Musisz sprawdzić ją np za pomocą kompresora. Pamiętaj też, że gruszka mimo iż jest sprawna stawia duży opór w "palcach" ale tak ma być i jest to w 100% poprawne... Pod kompresorem ma ona pracować płynnie i bez przycięć <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
np. alledrogo: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -3-mt-0113maxwwy pisze: Jeszcze takie szybkie pytanko, gdzie u kogo szukać samej gruszki ?