Audi 80 B1 (Typ 82/83) zostało po raz pierwszy zaprezentowane pod koniec 1972 roku. Model ten zastąpił tak zwane Audi serii F103, na którą składały się modele:
Audi 72 (1965 - 1969)
Audi 80 (1966 - 1969)
Audi Super 90 (1966 - 1972)
Audi 60 (1968 - 1972)
Audi 75 (1969 - 1972)
Oznaczenia modeli wynikały z mocy silników. Audi 80 zostało uhonorowane tytułem Samochód Roku 1973. Było dostępne z nadwoziem 2- i 4-drzwiowej limuzyny. Model ten był także oferowany na rynku północnoamerykańskim, gdzie nosił oznaczenie Audi Fox. Również wyłącznie na tym rynku sprzedawano wersję kombi, która była po prostu VW Passatem Variant ze znaczkami Audi. Model ten okazał się wielkim sukcesem rynkowym i wyciągnął firmę z kryzysu w jakim była na początku lat 70-tych ubiegłego stulecia. Początkowo auto oferowano z silnikami 1.3 (54KM), 1.3 (60KM), 1.5 (75KM) i 1.5 (85KM). Do wyboru była 4-biegowa skrzynia manualna lub 3-biegowy automat. Auto występowało w różnych poziomach
wyposażenia, do których przypisane były inne silniki:
- Audi 80 - silniki: 1.3 (54KM), 1.3 (60KM);
- Audi 80L - silniki: 1.3 (54KM), 1.3 (60KM);
- Audi 80S - silniki: 1.5 (75KM);
- Audi 80LS - silniki: 1.5 (75KM);
- Audi 80GL - silniki: 1.5 (85KM);
Lepsze wersje wyposażeniowe posiadały zamiast dwóch, cztery okrągłe reflektory z przodu.
W roku 1973 do oferty dołączyła sportowa wersja Audi 80 GT, wyposażona w silnik gaźnikowy 1.6 o mocy 100KM. Auto to występowało tylko w nadwoziu 2-drzwiowym, charakterystycznymi elementami były malowane czarne pasy w dolnej partii nadwozia, sportowe fotele z zagłówkami, obrotomierz, sportowa kierownica czy specjalny wzór tapicerki.
Pierwsza modernizacja auta miała miejsce w 1975 roku, objęła ona głównie jednostki napędowe. W ofercie pojawił się silnik o pojemności 1.6 i mocy 75KM dostępny w modelu Audi 80S i 80LS oraz silnik 1.6 o mocy 85KM montowany w Audi 80GL. Kolejną nowością były dwie jednostki napędowe wyposażone w mechaniczny wielopunktowy wtrysk paliwa K-Jetronic, posiadające pojemność 1.6 i moc 85KM lub 110KM. Pierwsza jednostka dostępna była w modelu oznaczonym 80GLE, natomiast druga w Audi 80 GTE zastępującym model 80 GT.
Rok 1976 przyniósł poważną modernizację auta, która objęła nadwozie i wyposażenie. Z zewnątrz auta po modernizacji można poznać po kwadratowych przednich reflektorach i szerokich tylnych lampach. Wewnątrz zastosowano inną kierownicę i nowe wzory tapicerek. W gamie jednostek napędowych obyło się bez zbędnych rewolucji, wycofano jedynie z oferty silniki 1.5, zastępujące je silnikami 1.6 o analogicznych mocach. Produkcję auta zakończono w 1978.
Historia Audi 80 z lat 1972-1978
Historia Audi 80 z lat 1972-1978
Post autor: jmm » 06 gru 2020, 11:11
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy