Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Szlifowanie i polerowanie pod soczewkę

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[ALL] Szlifowanie i polerowanie pod soczewkę

Post autor: shellah » 22 lis 2012, 10:50

Witam
Po zabiegu jaki ostatnio wykonałem postanowiłem się podzielić tym na forum, gdyż przestudiowałem wiele tematów i myślę że ta wiedza może każdemu się przydać aby zacząć przygodę z rezaniem.
Pierwszą sprawą jest odpowiedni sprzęt, tu zaznaczam że wiertarka lub wkrętarka nie nadaje się do precyzyjnego polerowania i nie osiągnie się tym dobrych efektów.
Ja zakupiłem taki sprzęt z promocji:
Obrazek
Od razu w zestawie jest kilka fajnych końcówek, które pomogą ale niestety nie wystarczą i trzeba samemu sobie wykonać.
Następny zakup to frezy grawerskie diamentowe(mi akurat wystarczyły 3 różne)jak na zdj.
Obrazek Obrazek Obrazek
Bierzemy lampę i zaznaczamy gdzie będzie szlifowane szkło
Obrazek Obrazek Obrazek

Następnie podpinamy giętki przewód do miniwiertarki zapinamy odpowiedni frez
Obrazek

i rozpoczynamy szlifowanie garbów-nie ma potrzeby użycia wody-szkło się nie nagrzeje jeśli nie będziemy trzymać w jednym miejscu dłużej niż 20 sekund.
Obrazek Obrazek Obrazek

Szlifujemy frezami do czasu uzyskania płaskiej matowej powierzchni

Obrazek Obrazek

Następnie przystępujemy do szlifowania wstępnego papierem ściernym.
Najlepszym materiałem jest papier na rzep o różnych gradiaciach-nie musi być wodny(zresztą taki chyba na rzep nie występuje)
Niestety do takiego szlifowania potrzebna jest odpowiednia końcówka którą trzeba sobie wykonać. Ja wziąłem standardową końcówkę do wałków szlifierskich odkręciłem śrubkę i przykręciłem do tego wycięty krążek z blachy aluminiowej 1,2mm a na to przykleiłem rzep. Niestety nie posiadam zdjęć.
Dodatkowo zakupiłem specjalne krążki szlifierskie do szkła 3M Trizact

Obrazek Obrazek
Niby jakaś innowacja piramidki itp no ale szału nie ma :mrgreen:
No i zaczynamy szlifowanie papierami,tarczkami- do tego trzeba polewać dużą ilością wody obr. 4-5tyś na szlifierce lekko dociskając.
Obrazek

Do precyzyjnego szlifowania wykonałem sobie jeszcze małe końcówki 10mm i 15mm do których przykleiłem rzep (zostały użyte niepotrzebne kamienie)
Obrazek Obrazek

I jeździmy sobie tak po szkle do uzyskania pożądanych efektów ;-)
Efekt końcowy mnie zaskoczył bo to wszystko bez użycia jakichkolwiek past i tlenków.
Do szlifu pozostała tylko zewnętrzna strona lampy czyli wszelkie odpryski po kamieniach.
Oceniajcie jak wyszło mam nadzieję że opis komuś się przyda ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 22 lis 2012, 18:48

współczuje wszystkim kierowcą których spotkasz na drodze. Z fotek wynika że zrobiłeś ze szkła soczewkę więc będziesz rozpraszał światło wszędzie i tym samym oślepiał kierowców

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 22 lis 2012, 20:27

luz to się da łatwo naprawić bo drugi klosz jest już ok ;-)

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 24 lis 2012, 23:14

w końcu ktoś dał konkretnie jak to robić <ok> też czytałem ''milion'' tematów i filmików na YT na temat szlifowania pod soczewkę, i też próbowałem ale nie skończyłem :cry: ale warto jeszcze wypolerować tlenkiem ceru bo jest różnica (sam testowałem :mrgreen: )

Awatar użytkownika
mayday2001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: mayday2001 » 02 lut 2013, 23:56

po co przezroczysty klosz jak nie ma soczewki tylko zwykła żaróweczka. Opis spoko przyda się <ok>

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 03 lut 2013, 02:09

A to nie lepiej kupic gotowy klosz wraz z gotowa homologacja niz bawic sie w peseudo oswietlenie???

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 lut 2013, 11:15

mayday2001 pisze:po co przezroczysty klosz jak nie ma soczewki tylko zwykła żaróweczka
nie mam drugich lamp a auto potrzebne do codziennej jazdy, soczewki są na półce ;-)
robertas1.8 pisze:A to nie lepiej kupic gotowy klosz wraz z gotowa homologacja niz bawic sie w peseudo oswietlenie???
A nie lepiej kupić audi z 2012r niż tłuc się 20 letnim rumplem? :roll:
Pseudo oświetlenie to xenon w zwykłej lampie :-P kto w życiu szkła nie polerował nie wie jaki efekt można osiągnąć.

lider600

Post autor: lider600 » 03 lut 2013, 13:12

gratuluje podjęcia próby, no i najważniejsze, że efekt Cię zadowala... <ok>
pozdro

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 03 lut 2013, 13:22

shellah, masz do polecenia jakieś miejsce do wypolerowania zewnętrznych części kloszy lamp?
Bo obtłuczone kamieniami w moim cabie są mocno, a szkoda mi hajsu na nowe klosze jeśli dałoby radę zrobić to za pół ceny.
Ja widziałem szkła po polerce, nawet szyby czołowe w samochodach i nie widać różnicy w stosunku do nowych (chyba, że są lampy z wystającymi elementami na zewnątrz).

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 03 lut 2013, 15:20

shellah pisze:
mayday2001 pisze:po co przezroczysty klosz jak nie ma soczewki tylko zwykła żaróweczka
nie mam drugich lamp a auto potrzebne do codziennej jazdy, soczewki są na półce ;-)
robertas1.8 pisze:A to nie lepiej kupic gotowy klosz wraz z gotowa homologacja niz bawic sie w peseudo oswietlenie???
A nie lepiej kupić audi z 2012r niż tłuc się 20 letnim rumplem? :roll:
Pseudo oświetlenie to xenon w zwykłej lampie :-P kto w życiu szkła nie polerował nie wie jaki efekt można osiągnąć.
Czyli z Twojej wypowiedzi mozna wywnioskowac ze masz profi oswietlenie teraz...wypolerowany klosz i zarowka H4, wiesz dla mnie to poprostu niepowazne jezdzic z takimi lampami, i nikt nie powie mi inaczej, bo tak jak meir'u napisal... wspolczuje kierowcom ktorzy Ciebie spotkaja, bo napierdzielasz swiatlem pewno rowno po galach wszystkim innym... No i przy jakiejkolwiek stluczce (ktorej Ci nie zycze oczywiscie, ubezpieczyciel moze narobic Ci problemow)....nie wiem czy liczysz sie z takim ryzykiem :-/

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 lut 2013, 15:46

ATLAS, jeśli chodzi o zakład to niestety nie pomogę, ponieważ sam szukałem i ogólnie lipa.
Ale domowym sposobem się też da , bo jeśli odpryski nie są duże papierem wodnym tak jak aluminium można bez problemu spolerować.
robertas1.8 pisze:Czyli z Twojej wypowiedzi mozna wywnioskowac ze masz profi oswietlenie teraz...wypolerowany klosz i zarowka H4
to twó wniosek, ja nic takiego nie powiedziałem :roll:
Jak mówiłem soczewki są
http://imageshack.us/photo/my-images/571/img509.jpg/
tylko brak czasu na wykonanie
robertas1.8 pisze:wspolczuje kierowcom ktorzy Ciebie spotkaja, bo napierdzielasz swiatlem pewno rowno po galach wszystkim innym
kolejna wypowiedź gdzie nie masz pojęcia o czym mówisz :-/ myślisz że nie sprawdzałem tego czy oślepia czy nie :?: jakby tak było nie jeździłbym tylko szybko robił do końca.

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 03 lut 2013, 19:32

shellah, dobra spoko, nie znam sie ;-) ... Twoja modyfikacja napewno nie zmienila rozpraszania swiatla, i linia swiatla napewno przebiega tak jak przed zabiegiem.... Moje spostrzezenia sa wyssane z palca, zatem nie zabieram glosu w temacie.... ciekaw jestem jak wybrniesz z drogowym swiatlami...jesli mozna zapytac oczywiscie, zostawisz instalacje pod h4 ??? ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 03 lut 2013, 20:23

robertas1.8 pisze:ciekaw jestem jak wybrniesz z drogowym swiatlami...jesli mozna zapytac oczywiscie, zostawisz instalacje pod h4 ???
przecież mam zespolaki ;-)
soczewka będzie pod h7 a drogowe zostają h1
inaczej napewno świecą ale kąt padania światło na szkło się nie zmienił bo żarówka przecież i tak świeci na boki a większość garbów pozostała bo otwór jest tuz nad żarówką. Zresztąmeirz tego co pamiętam też jeździł na szkłach od soczewek bez soczewek i chwalił tylko ten zabieg

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 03 lut 2013, 21:02

Spoko...szczerze myslalem ze w tych lampach jest h4, to troche zmienia postac rzeczy, zaloz te soczewy i juz sie nie czepiam ;-)

lider600

Post autor: lider600 » 04 lut 2013, 10:02

racja zespolaki mają h4 ale shellah zastąpi mijania na soczek h7 i wszystko jasne a dlugię zopstaną h1, dziekuje dobranoc - czekam na efekt końcowy;d <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl