[B4 ALL] Lusterko wewnętrzne fotochromatyczne
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
[B4 ALL] Lusterko wewnętrzne fotochromatyczne
Związku że często mnie oślepiało z wewnętrznego lusterka jak jakiś baran z tyły jechał na źle ustawionych światłach a w oryginalnym lusterku przestawienie mnie denerwowało wpadł pomysł zamontowania lusterka fotochrom przeszukując nasz słynny portal w poszukiwaniu dawcy znalazłem lusterko od peugeot 407 dość tanie ja nabyłem za 15zł w ogóle te lusterka są tanie bo przeglądając lusterka audi innych modeli to cena była zaporowa minimum 100zł wiec kupno z 407 za grosze.
Kiedy już nabędziemy lusterko to trzeba je rozebrać jak i nasze niestety kulka uchwyt jest inny w peugeocie jest dużo większy ale to nie problem zaadaptować trochę pomysłu w naszym uchwycie trzeba kulkę zeszlifować i nagwintować M10 ja dodatkowo obcinałem z długości 5mm.
Uchwyt z peugeota ma już dziurę i też trzeba nagwintować
Kiedy mamy już gwinty to z uchwytu peugeota trzeba uciąć kulkę z odcinkiem prostym około 1cm. i skręcamy dwie części do kupy na klej (jak kto woli) i mamy gotowy rzeźbioną redukcje <ok>
Ja dodatkowo wierciłem żeby puścić kabelki przez uchwyt ale można i bez tego a kabelki puścić obudowa.
Pinologia płytki sterującej kolory kabli mogą się różnić w moim były trzy kabelki czarny, biały i siwy. Biały-plus, czarny-masa, siwy-sygnał wstecznego miejsca na pewno się nie zmienią a sygnał wstecznego nie dawałem bo te lusterko posiada wyłacznik wiec interesuwało mnie tylko plus i masa.
Ja dodatkowo dałem wtyczkę zaraz za lusterkiem w celu łatwego demontażu lusterka
Wtyczka trochę za duża ale tylko taką miałem pod ręką.
W tej chwili jest lusterko całe złożone i w domu podłączone działa ok.
Co do montażu w samochodzie nic trudnego podłączone będzie do światełka wewnętrznego z tym że będę tam zmieniał zamiast stałego plusa będzie plus po zapłonie wiec ręczne włączenie lampki będzie tylko na zapłonie i tak lampki nigdy nie używam tak a po drugie nie bede musiał za każdym razem lusterko włączać i wyłączać. Jak ktoś ma szyberdach bo ja nie mam to i znajdzie tam pewnie plus po zaponie bez reznania lampek.
Kiedy już nabędziemy lusterko to trzeba je rozebrać jak i nasze niestety kulka uchwyt jest inny w peugeocie jest dużo większy ale to nie problem zaadaptować trochę pomysłu w naszym uchwycie trzeba kulkę zeszlifować i nagwintować M10 ja dodatkowo obcinałem z długości 5mm.
Uchwyt z peugeota ma już dziurę i też trzeba nagwintować
Kiedy mamy już gwinty to z uchwytu peugeota trzeba uciąć kulkę z odcinkiem prostym około 1cm. i skręcamy dwie części do kupy na klej (jak kto woli) i mamy gotowy rzeźbioną redukcje <ok>
Ja dodatkowo wierciłem żeby puścić kabelki przez uchwyt ale można i bez tego a kabelki puścić obudowa.
Pinologia płytki sterującej kolory kabli mogą się różnić w moim były trzy kabelki czarny, biały i siwy. Biały-plus, czarny-masa, siwy-sygnał wstecznego miejsca na pewno się nie zmienią a sygnał wstecznego nie dawałem bo te lusterko posiada wyłacznik wiec interesuwało mnie tylko plus i masa.
Ja dodatkowo dałem wtyczkę zaraz za lusterkiem w celu łatwego demontażu lusterka
Wtyczka trochę za duża ale tylko taką miałem pod ręką.
W tej chwili jest lusterko całe złożone i w domu podłączone działa ok.
Co do montażu w samochodzie nic trudnego podłączone będzie do światełka wewnętrznego z tym że będę tam zmieniał zamiast stałego plusa będzie plus po zapłonie wiec ręczne włączenie lampki będzie tylko na zapłonie i tak lampki nigdy nie używam tak a po drugie nie bede musiał za każdym razem lusterko włączać i wyłączać. Jak ktoś ma szyberdach bo ja nie mam to i znajdzie tam pewnie plus po zaponie bez reznania lampek.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tu się mylisz foto chrom dostosowuje ściemnianie do natężania, po drugie mimo przełączania manualnego i tak dochodzą odbłyski a po drugie obraz jest potrójny a tych wad nie ma w fotochromie, a po trzecie pisałem że przełączanie mnie denerwuje często jeżdżę po mieście i często trzeba przełączać w dzisiejszych czasach 60% aut jeździ z źle wyrugowanymi światłami jak i bardzo mocnymi.sokraal pisze:lusterka z dźwigienką która spełnia taką samą funkcje
Odkopię, nie takie znowu stare
Montowałem takie adaptacje w autach mających lustro łapane w podsufitce -nie ma problemu.
Ale do szyby klejone to inny temat pod względem samej przyczepności.
Czy ktoś wie/może autor pamięta jaka jest różnica w masie lusterka ori i wrzutki z Peugeota?
Jak się odklei to kij, nie jest dramat, ale jak odłupie z odpryskiem szkła...nie wiem na ile to możliwe, lecz lustro elektrochromatyczne jest jednak cięższe.
Jarewa, jakiś problem z tym był?
Mam ori szybę w C4, a w kolejce czeka 90ka.
Sporo po nocy jak się jeździ to duże ułatwienie.
Montowałem takie adaptacje w autach mających lustro łapane w podsufitce -nie ma problemu.
Ale do szyby klejone to inny temat pod względem samej przyczepności.
Czy ktoś wie/może autor pamięta jaka jest różnica w masie lusterka ori i wrzutki z Peugeota?
Jak się odklei to kij, nie jest dramat, ale jak odłupie z odpryskiem szkła...nie wiem na ile to możliwe, lecz lustro elektrochromatyczne jest jednak cięższe.
Jarewa, jakiś problem z tym był?
Mam ori szybę w C4, a w kolejce czeka 90ka.
Sporo po nocy jak się jeździ to duże ułatwienie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wagowo podobne nie warzyłem ale waga nie zauważalna budowa jak i szkło podobnych wymiarów jedynie o wagę elektryki większa. Parę gramów nie robi różnicy.
Padło na te lusterko od Peugota bo dostępne było za śmieszne pieniądze 15zł i te ceny się trzymają chciałem dać ori audi z nowszych aut ale ceny kosmos 100-400zł.
Padło na te lusterko od Peugota bo dostępne było za śmieszne pieniądze 15zł i te ceny się trzymają chciałem dać ori audi z nowszych aut ale ceny kosmos 100-400zł.
Dzięki za szybką odpowiedź. Ja robiłem na lusterkach od BMW ale to, którego użyłeś jest lepsze, bo ma wyłącznik. Czasem się ma ochotę zerknąć co za nami jedzie, a jak to coś ma jedną lampę przeciwlotniczo ustawioną to lustro ciemnieje.
100 to bym dał, jakby był gotowiec. Nawet 150. Ale i tak trzeba je rzeźbić, bo podstaw nie mają pod klejenie, zostają na szybach. To wolę jak Ty -nie płacić w cholerę grosza.
Ogólnie bajer duży, obecnie dosyć popularny ale w naszych autach daje więcej radochy z racji unikalności.
Swoje do Mercedesów w124/201 sprzedałem niedawno. Było modem od BMW z nosem clowna, doda LED w nim ukryta posłużyła jako kontrolka alarmu.
Nie powiem, zadowolony byłem z siebie w kwestii pomysłu i wykonania, aż sobie piwo postawiłem
Swoją drogą Twojej realizacji nic nie brakuje, porządna robota <ok> Sygnał wstecznego podpinałem u siebie, oczywiście kwestia upodobań.
100 to bym dał, jakby był gotowiec. Nawet 150. Ale i tak trzeba je rzeźbić, bo podstaw nie mają pod klejenie, zostają na szybach. To wolę jak Ty -nie płacić w cholerę grosza.
Ogólnie bajer duży, obecnie dosyć popularny ale w naszych autach daje więcej radochy z racji unikalności.
Swoje do Mercedesów w124/201 sprzedałem niedawno. Było modem od BMW z nosem clowna, doda LED w nim ukryta posłużyła jako kontrolka alarmu.
Nie powiem, zadowolony byłem z siebie w kwestii pomysłu i wykonania, aż sobie piwo postawiłem
Swoją drogą Twojej realizacji nic nie brakuje, porządna robota <ok> Sygnał wstecznego podpinałem u siebie, oczywiście kwestia upodobań.
Zamontowałem i ja u siebie takie cudeńko. Mój wybór padł na dawce o nazwie ROVER 75, ale to te same, które idzie w BMW (ten sam wytwórca klepie dla kilku producentów aut). Najgorsze wg mnie jest bez uszkodzeń rozebrać lusterko tak by zatrzaski ramki ocalały. Dłubałem cały wieczór, podważałem delikatnie wyciągałem i tak kilka rozjechało się. Nie mam luftu u siebie więc trzeba było szukać plusa po kluczyku pod kierownicą. Czarny z niebieskim paskiem po lewej stronie od spodu skrzynki bezpieczników, tam się wpiąłem, a sygnał wstecznego znalazłem w wiązce pod fotelem kierowcy. Niebieski kabel z czerwonym paskiem idzie do zielonej, kwadratowej kostki w okolicy rączki przedniej maski. Wpiąłem się tuz przed nią. Masa oczywiście w kołku do tego przeznaczonym tam gdzie inne brązowe kabelki. Przewód 3 żyłowy telefoniczny puściłem od lusterka pod listwą przy podsufitce, pod poszyciem słupka od strony kierowcy i tam przy desce jest na dole szczelina, którędy powędrował pod deskę. Fajnie działa. Ten model nie ma wyłącznika, a fotodioda zbierająca światło z tyłu jest ukryte pod szkłem lusterka i tylko malutka kropka u góry dyskretnie się skrywa. Dlatego kształt obudowy prawie nie odbiega od oryginału i gdyby nie kabelek, którego nie da się zamaskować to można przeoczyć fakt rezanka.