[All] Zmiana żarówek do podświetlenia zegarów w oprawkach
[All] Zmiana żarówek do podświetlenia zegarów w oprawkach
Witam, może poradnik okaże się błahy i nie potrzebny, ale wiem że dużo osób ma problem z lutowaniem cieniutkich kabelków czerwonych żarówek w miejsce białych... Na początek kupujemy czerwone żaróweczki T5 12V (w razie wygaśnięcia aukcji załączam zdjęcie)
Nie opisuje wyciągania zegarów bo jest już coś takiego na forum przy okazji innego opisywanego problemu. Na początek wyciągamy starą białą żarówkę z oprawki naciskając na boki śrubokrętem i wysuwając metalowe wsuwki razem z żarówką, oraz odcinamy ja przy samym lucie.
Odcięte blaszki wkładamy z powrotem w oprawkę.
Nową czerwoną żaróweczkę musimy przygotować do włożenia, otóż zagięte po obu stronach żarówki druciki musimy przekierować na brzegi żarówki tak, aby lekko odstawały od niej:
Teraz już wystarczy wcisnąć żarówkę tak, aby jej druciki dotykały metalowych blaszek
Oczywiście zabieg ten nie uda się, gdy kupimy żaróweczki których się nie wciska! Na allegro można znaleźć też takie same żaróweczki z krótszą stopką dzięki czemu identycznie można je zamontować w mniejszych oprawkach z racji że mają krótsze stopki - wciski. Mam nadzieję, że komuś ułatwi to życie, bez lutowania, gdyż mnie osobiście trafiał szlak! Dlatego wpadłem na taki pomysł i jak do tej pory nic mi nie odpadło Miłego rezania!!
Dodano 21.11.2009 r. 18:42
Nabiłem masę km od czasu zrobienia tych żarówek i ŻADNA się nie poluzowała i świecą do tej pory bez poprawek. Także wszelkie wątpliwości co do trwałości tego rozwiązania uważam za obalone Jak ktoś sobie dobrze zrobi, musi się 3mać A wcale nie jeździłem tylko po autostradach gładkich jak stół
Nie opisuje wyciągania zegarów bo jest już coś takiego na forum przy okazji innego opisywanego problemu. Na początek wyciągamy starą białą żarówkę z oprawki naciskając na boki śrubokrętem i wysuwając metalowe wsuwki razem z żarówką, oraz odcinamy ja przy samym lucie.
Odcięte blaszki wkładamy z powrotem w oprawkę.
Nową czerwoną żaróweczkę musimy przygotować do włożenia, otóż zagięte po obu stronach żarówki druciki musimy przekierować na brzegi żarówki tak, aby lekko odstawały od niej:
Teraz już wystarczy wcisnąć żarówkę tak, aby jej druciki dotykały metalowych blaszek
Oczywiście zabieg ten nie uda się, gdy kupimy żaróweczki których się nie wciska! Na allegro można znaleźć też takie same żaróweczki z krótszą stopką dzięki czemu identycznie można je zamontować w mniejszych oprawkach z racji że mają krótsze stopki - wciski. Mam nadzieję, że komuś ułatwi to życie, bez lutowania, gdyż mnie osobiście trafiał szlak! Dlatego wpadłem na taki pomysł i jak do tej pory nic mi nie odpadło Miłego rezania!!
Dodano 21.11.2009 r. 18:42
Nabiłem masę km od czasu zrobienia tych żarówek i ŻADNA się nie poluzowała i świecą do tej pory bez poprawek. Także wszelkie wątpliwości co do trwałości tego rozwiązania uważam za obalone Jak ktoś sobie dobrze zrobi, musi się 3mać A wcale nie jeździłem tylko po autostradach gładkich jak stół
Ostatnio zmieniony 21 lis 2009, 18:42 przez funnyboy88, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem, że błahostka Mi się trzymają a zrobiłem na tym już 200 km w mieście i to nie płaskich drogach Nie zaszkodziło to pokazać, choć wiem że to żadna rewelacjadardaw2 pisze:Panie kolego, błahostka jakich mało, ale niech Ci będzie.
Jest jeszcze takie coś, że samochód w miejscu nie stoi i te druciki które tylko leżą na blaszkach, odsuną się od nich przy telepaniu I cała robota od nowa. Trzeba je albo przylutować, albo złapać choć trochę na klej przewodzący prąd.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
https://audi80.pl/b3-b4-ringi-obrecz ... vt7280.htm tu masz kolego podobny temat także twój poleci do kosza ale plus za dobre chęci
Wiem, widziałem ten temat, jednak nie było tam napisane co i jak, jedynie że musiał przerobić bo nie pasowało. Jak już wspomniałem, dodałem temat choć nie liczyłem na jego powodzenie róbta co chceta Nie obrażę się przecieżgoldi j51 pisze:https://audi80.pl/b3-b4-ringi-obrecz ... vt7280.htm tu masz kolego podobny temat także twój poleci do kosza ale plus za dobre chęci
Problem z oświetleniem
Witam mam problem ponieważ nie mam podświetlenia obrotomierza oraz konsoli środkowej do podgrzewania i mam prośbe do osób ktore wymieniły owe diody czy żarówki o wstawienie linku z dobrym sprzętem bo sam już nie wiem co tam wstawiać...
pozdro
pozdro
dzięki funnyboy88
rumba nie wiem czy to dobry dział ale na początek sprawdź bezpieczniki w puszce w dzile elektryka znajdziesz opisy potem nawiew to ściągasz te 3 pokrętła potem 2x śróbka na krzyżak i ściągasz przedni panel, sprawdzasz żaróweczki będą 3 , anie działa ci tylko obrotomierz czy całe podświetlenie ?
rumba nie wiem czy to dobry dział ale na początek sprawdź bezpieczniki w puszce w dzile elektryka znajdziesz opisy potem nawiew to ściągasz te 3 pokrętła potem 2x śróbka na krzyżak i ściągasz przedni panel, sprawdzasz żaróweczki będą 3 , anie działa ci tylko obrotomierz czy całe podświetlenie ?