[Audi Cabrio/A4 ADR 1,8 20v] Czyszczenie przepustnicy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[Audi Cabrio/A4 ADR 1,8 20v] Czyszczenie przepustnicy
Witam
Co prawda operacja nie była przeprowadzana na 80tce a na mojej A4, ale ponieważ ta sama jednostka napędowa znajduje się w Audi Cabrio fotostory powinno się przydać.
Jedną z pierwszy rzeczy które robiłem pod maską po kupnie auta (oprócz spraw oczywistych typu wymiana filtrów itp) było czyszczenie przepustnicy. Nie miałem żadnych objawów które wskazywałyby na potrzebę takiego zabiegu, ale chciałem ją wyczyścić dla pewności (niektórzy nazywają to nadgorliwością). Poniżej krótkie fotostory z tego zabiegu.
W ADR przepustnica jest dość mocno "zbunkrowana" i jakoś nie wierze tym którzy piszą że jej wyjęcie i przeczyszczenie zajęło im 1,5h. Mi cała operacja zajęła 4h z tym że nie śpieszyłem się i miałem problemy ze znalezieniem odpowiednich kluczy.
W pierwszej kolejności trzeba niestety spuścić nieco płynu chłodzącego gdyż przepustnica posiada również obieg chłodzący (a właściwie dogrzewający) który będziemy musieli rozpiąć. Następnie odkręcamy zbiornik wyrównawczy i przechylamy na bok, tak aby nam nie przeszkadzał.
No i mamy przepustnicę w pełnej krasie. Można teraz po odpinać kilka drobiazgów takich jak linkę gazu i wężyki.
Nieco problemu sprawiło mi odpięcie dwóch węży układu chłodzenia które połączone są z przepustnicą. Strasznie tam mało miejsca więc trzeba się trochę pobawić.
W tej fazie można pozdejmować wężyki jakie jeszcze zostały oraz wypiąć złącze od krokowca.
Teraz rzecz najtrudniejsza. Odkręcenie samej przepustnicy. Z dwiema śrubami znajdującymi się na górze nie powinno być problemu. Co innego z dwiema które znajdują się pod nią. Jeśli ktoś nie posiada specjalistycznych kluczy (ja nie miałem) to nieźle się z tym będzie bawił. Dojście jest strasznie. Dobrze że nie mam rąk jak łopaty bo nie wiem jak bym sobie z tym poradził.
Przepustnica po wyjęciu okazała się dość czysta w środku. Nie było jakiegoś większego nalotu, po za odrobiną oleju z odmy. Tak więc albo uchowała się w takim stanie od nowości albo jakiś czas temu była czyszczona (obstawiam 2 opcję).
Przepustnica po czyszczeniu.
Po zmontowaniu wszystkiego pozostało już tylko zaadaptować przepustnicę. Ja zrobiłem to metodą ręczną, czyli przekręcenie kluczyka, odczekanie 1 minuty, wyłączenie, po czym ponowne włączenie i odpalenie.
Co prawda operacja nie była przeprowadzana na 80tce a na mojej A4, ale ponieważ ta sama jednostka napędowa znajduje się w Audi Cabrio fotostory powinno się przydać.
Jedną z pierwszy rzeczy które robiłem pod maską po kupnie auta (oprócz spraw oczywistych typu wymiana filtrów itp) było czyszczenie przepustnicy. Nie miałem żadnych objawów które wskazywałyby na potrzebę takiego zabiegu, ale chciałem ją wyczyścić dla pewności (niektórzy nazywają to nadgorliwością). Poniżej krótkie fotostory z tego zabiegu.
W ADR przepustnica jest dość mocno "zbunkrowana" i jakoś nie wierze tym którzy piszą że jej wyjęcie i przeczyszczenie zajęło im 1,5h. Mi cała operacja zajęła 4h z tym że nie śpieszyłem się i miałem problemy ze znalezieniem odpowiednich kluczy.
W pierwszej kolejności trzeba niestety spuścić nieco płynu chłodzącego gdyż przepustnica posiada również obieg chłodzący (a właściwie dogrzewający) który będziemy musieli rozpiąć. Następnie odkręcamy zbiornik wyrównawczy i przechylamy na bok, tak aby nam nie przeszkadzał.
No i mamy przepustnicę w pełnej krasie. Można teraz po odpinać kilka drobiazgów takich jak linkę gazu i wężyki.
Nieco problemu sprawiło mi odpięcie dwóch węży układu chłodzenia które połączone są z przepustnicą. Strasznie tam mało miejsca więc trzeba się trochę pobawić.
W tej fazie można pozdejmować wężyki jakie jeszcze zostały oraz wypiąć złącze od krokowca.
Teraz rzecz najtrudniejsza. Odkręcenie samej przepustnicy. Z dwiema śrubami znajdującymi się na górze nie powinno być problemu. Co innego z dwiema które znajdują się pod nią. Jeśli ktoś nie posiada specjalistycznych kluczy (ja nie miałem) to nieźle się z tym będzie bawił. Dojście jest strasznie. Dobrze że nie mam rąk jak łopaty bo nie wiem jak bym sobie z tym poradził.
Przepustnica po wyjęciu okazała się dość czysta w środku. Nie było jakiegoś większego nalotu, po za odrobiną oleju z odmy. Tak więc albo uchowała się w takim stanie od nowości albo jakiś czas temu była czyszczona (obstawiam 2 opcję).
Przepustnica po czyszczeniu.
Po zmontowaniu wszystkiego pozostało już tylko zaadaptować przepustnicę. Ja zrobiłem to metodą ręczną, czyli przekręcenie kluczyka, odczekanie 1 minuty, wyłączenie, po czym ponowne włączenie i odpalenie.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2009, 00:05 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 4 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie da się ukryć. Dojście jest "bardzo fajne". Zresztą jak do wszystkiego w tym silniku Ładnie to wszystko wygląda. Ale co innego jak trzeba coś z tym zrobić. Wcześniej wymieniałem jeszcze czujnik ciśnienia oleju który mi ciekł. Umieszczony był nad filtrem oleju, który jest pod kolektorem ssącym, nieco poniżej przepustnicy. 3 godziny zajęło mi wykręcenie go. Musiałem sobie dorobić specjalny klucz żeby w ogóle się tam dostać.AUDI_A6 pisze:Przesrane macie z tą przepustnicą w tych ADRach
Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 13:56 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
I tak to nie jest idealne adaptowanie przepustnicy... Zrób to najlepiej vagiem, engine, bloki pomiarowe, blok 98. 3 minuty roboty i po kłopociePo zmontowaniu wszystkiego pozostało już tylko zaadaptować przepustnicę. Ja zrobiłem to metodą ręczną, czyli przekręcenie kluczyka, odczekanie 1 minuty, wyłączenie, po czym ponowne włączenie i odpalenie.
Dałeś nową uszczelkę?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie czytałem na ten temat ale nie mogłem dojść do tej funkcji. Próbowałem to zrobić Polskim VAGiem (tam chyba w ogóle nie było takiej funkcji), oraz VAG-COM. Którym powinno mi się to udać?FranoF1 pisze:Zrób to najlepiej vagiem, engine, bloki pomiarowe, blok 98.
Si. Bo starej uszczelki nie było tylko jakieś śladowe ilości zielonego silikonu. Czyli ktoś już kiedyś ją czyścił.Dałeś nową uszczelkę?
Daj meile to podeśle Ci oprogramowanie do vaga, i opis żebyś już miał dokładnie opisane co i jak.No właśnie czytałem na ten temat ale nie mogłem dojść do tej funkcji. Próbowałem to zrobić Polskim VAGiem (tam chyba w ogóle nie było takiej funkcji), oraz VAG-COM. Którym powinno mi się to udać?
Oprogramowanie do PL Vaga, jest na poziomie kasowania inspekcji
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
nie tylko w 1.8 20v(ADR)Labiel pisze:Przesrane macie z tą przepustnicą w tych ADRach
w 1.6 (ADP) to samo :mrgreen:
ja zamiast spuszczać płyn go wyssałem, to tak jak sie ma czym
szybciej wtedy robota dalej idzie, a co do odkrecania całej przepustnicy fakt jak nie ma sie czym to liptonowo. Ale według mnie w każdym zestawie z kluczami nasadowymi jest coś takiego jak mała treszczotka+ krótka przedłużka + imbus 6mm <ok>
ja przy okazji spolerowałem nieco te przepustnice bo miała jakieś oryginalne zadziory taki szczegół
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przepustnica w środku ori jest chropowata, tak jak i cały kolektor ssący. Z tego co czytałem to są ku temu powody. Ma to zapobiegać łączeniu się kropli wody z malutkich w większe. Gdyby cała powierzchnia była wypolerowana malutkie drobinki wody mogłyby się łączyć w większe a to mogłoby zakłócać pracę silnika. A gdy powierzchnia jest chropowata do takiego efektu nie dochodzi.Dziki pisze:a przy okazji spolerowałem nieco te przepustnice bo miała jakieś oryginalne zadziory taki szczegół
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
He he. Dobrze powiedziane. Ale z drugiej strony ciekaw jestem czy są "operacje tuningowe" które wykonuje się na przepustnicach. Znajomy ma w garażu gdzieś prawdopodobnie sprawną przepustnicę od ADRa i jeśli ją znajdzie to będę ją miał za piwo więc mógłbym się pobawić. Kiedyś czytałem że zwiększają średnicę wewnętrzną przepustnicy po przez jej szlifowanie od środka, ale to chyba w przypadkach gdzie przepustnica zwężała dość mocno średnicę dolotu. W ADR raczej tak nie jest. Po za tym nie wiem też jaki miałoby to późniejszy wpływ na pracę silnika. W końcu zmieniana jest specyfikacja dolotu która przez producenta była specjalnie w taki sposób projektowana.Dziki pisze:uważam iż w miejscu gdzie powietrze musi omijać przepustnice czyli ma opory można sobie pozwolić na mentalne podrasowanie furki :lol:
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Poza tym w Audi 80 były też takie silnik 1.8 20V :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 13:28 przez Krycha, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: