Witam,
od dłuższego czasu mam problem z iskrą na 3 świecy, czasami na 4 i czasami na 3 i 4 razem. Problem jest denerwujący na wolnych obrotach ponieważ samochodem bardzo trzęsie. Odpalanie bezproblemowe. Normalna jazda i przyspieszanie bez problemowe. Jazda na pierwszym i drugim biegu bez dodawania gazu jest "szarpana". Wymieniłem świece, przewody, kopułkę, palec. Wszystko nowe i dobrych firm. Z powodu braku iskry mieszałem również stare i nowe rzeczy. Dodatkowo sprawdzałem rezystancje przewodów WN. Nie mam pomysłów już co może być uszkodzone. Kody błyskowe dają wynik 4444.
Problem dotyczy Pb i LPG. Dzisiaj sprawdziłem ustawienie instalacji LPG pierwszej generacji. Ustawienie jest prawidłowe, spaliny na analizatorze w normie. Przy jeździe na Pb muszę dodawać gazu aby nie zgasł.
Myślę, że iskra w ogóle nie wychodzi z kopułki.
Dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Darek
[B3 1.6 PP] Nie odpala, brak iskry
Cewki nie wymieniałem. Mam przy sobie nową cewkę zapłonową marki EPS o numerze z opakowania 1.970.127 (na cewce jest oznaczenie 027 08G 00147). Czy mogę ją założyć do swojego samochodu Audi 80 B3 1.6 PP? W internecie jak zwykle jest w zależności od sprzedawcy jest informacja o tym, że pasuje do mojego samochodu jak i że nie pasuje.
Cewka już raz na pewno była wymieniana w tym samochodzie. Obok kwadratowej cewki Telefunken na której jeżdżę jest nadal zamontowana walcowata oryginalna cewka Audi. Nie mam pojęcia ile samochód już na niej jeździ.
Cewka już raz na pewno była wymieniana w tym samochodzie. Obok kwadratowej cewki Telefunken na której jeżdżę jest nadal zamontowana walcowata oryginalna cewka Audi. Nie mam pojęcia ile samochód już na niej jeździ.
Czyli jutro postaram się ją zamontować. Dziękuje po raz kolejny za informacje.
[ Dodano: 2016-04-17, 12:36 ]
Po wymianie cewki na nową silnik pracuje zupełnie inaczej. Praca silnika ustabilizowała się. Dodatkowym problemem okazała się nieszczelność w układzie podciśnienia która powodowała dodatkowe drgania podczas pracy silnika.
[ Dodano: 2016-04-17, 12:36 ]
Po wymianie cewki na nową silnik pracuje zupełnie inaczej. Praca silnika ustabilizowała się. Dodatkowym problemem okazała się nieszczelność w układzie podciśnienia która powodowała dodatkowe drgania podczas pracy silnika.
[B3 1.6 PP] Nie odpala, brak iskry
Panowie mam spory problem, znowu mi się auto wysypało . Ogólnie audik stał odpalony i poprostu zgasł. Od tamtej pory nie odpala, zaginęła iskra. Przekładałem cewkę ale dalej nic. sprawdzając przewody próbówką zauważyłem że na obu przewodach do cewki jest plus. Czy tak powinno być? Dodam że przy podłączeniu fajki ze świecą bezpośrednio do cewki też nie ma iskry.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśl oba przewody były podłączone do cewki gdy sprawdzałeś to tak powinno być.Przemo95 pisze:sprawdzając przewody próbówką zauważyłem że na obu przewodach do cewki jest plus. Czy tak powinno być?
Zrób następujący test, jeśli iskry dalej nie będzie to wina modułu lub jakiegoś zabezpieczenia antykradzieżowego albo coś nie łączy w kablach:
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.