Witam dzisiaj zobaczyłem dziwne zjawisko.
Silnik 1.8s Mono-Jettrronic
Rocznik 89'
sedan, 66kw =90KM
Jechałem 100km/h i uznałem że mi się nigdzie nie spieszy i delikatnie (aż za delikatnie) odpuściłem gazu. Nagle auto zaczęło nabierać obrotów i przyglądając się temu z ciekawości przyspieszyło na 5tce z 100 n na AŻ STO DWADZIEŚCIA (120) NA GODZINĘ. nie dowierzałem... Miałem wrażenie jakbym go wcześniej dusił... w trakcie dojazdu do domu zrobiłem mu kilka testów. Jadąc 60 przyspieszał do 70, a jadąc 50 do 65-67. Pytanie brzmi:
Czy tak ma być?!
Zalewam go?!
Dlaczego tak się dzieje ?!
Nie szkodzę mu w ten sposób?!
to błąd położenia przepustnicy?!
Da się to poprawić jeśli to niebezpieczne?!
Autko ma 404000km. Jeździ wspaniale i mechanicznie chce żeby dojechało do swojego 30 lecia żeby przerejestrować na żółte blachy.
Martwie się jeśli jest przelewany i nie mam pojęcia gdzie może być błąd. Ciśnienie paliwa?! przepływomierz? a może położenie przepustnicy? nie wiem nawet od czego zacząć sprawdzać.
Jeśli to normalne dla tych silników to ok. Ale jeśli go duszę albo problem leży na ustawieniu zapłonu to mnie to martwi. Silnik swoje przeżył i nie chce go niszczyć.
Przepraszam za długą wypowiedź. Z góry dziękuje za odpowiedź i rozwiązanie
Pozdrawiam Mateusz.
[ Dodano: 2016-06-09, 20:01 ]
Dodam że ostatnio był wymieniany kompletny wydech na nowy, czyszczona przepustnica (pobieżnie, syf na przepustnicy i osi.) czyszczone styki przy przepustnicy kontaktem i wymieniane przewody podciśnienia. Czyszczony rozdzielacz i palec (nie wymagał wymiany) i wymienione świece
[B3 1.8 PM] Nagłe przyspieszenie po popuszczeniu gazu 1.8s
[B3 1.8 PM] Nagłe przyspieszenie po popuszczeniu gazu 1.8s
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 20:56 przez Dayole, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Silnik benzynowy jak dostanie paliwa to straci na mocy. W silniku benzynowym za moc jaką generuje odpowiedzialna jest przepustnica i dopiero od tego ile powietrza wpuści odmierzane jest bardzo precyzyjnie paliwo. Zwiększenie albo zmniejszenie ilości paliwa od prawidłowej tylko zmniejszy moc.Dayole pisze:Zalewam go?!
Właśnie mi o to chodzi. Mówilem że nie wiem od czego się zabrać. W fordzie taty jest przepływomierz jeśli tu nie ma to mam 1 opcje mniej. Jeśli normalny jego tryb pracy jest zachwiany i mieszanka jest zła to ma mniejszą moc. Przy odpuszczeniu zyskuje bo może np. nagle zaczyna oddychać. Dużo myślałem nad tym czy np nie przyspiesza ze względu na to że przy odpuszczeniu gazu otrzymuje odpowiednią mieszankę gaazu.
Może coś tam jest przestawione i mieszanka jest zła?! jeśli tak to jak to sprawdzić i jak wyregulować?
Może coś tam jest przestawione i mieszanka jest zła?! jeśli tak to jak to sprawdzić i jak wyregulować?
Dałem w temacie PP nie wiem dokładnie o co chodzi. Wiem że jest monojettronic (tak wiem wtrysk jednopunktowy który przy dodaniu gazu do 4 tys zmniejsza obroty do 1800 i po chwili do jałowego. Nie ogarniam tych oznaczeń ale w 100% wiem że to mono-jettronic. Tak jak lekko odpuszczam to nagle dostaje mocy i przyspiesza jakbym dosisnął gazu. Może nie do deski bo bym 160 miał na liczniku ale zbiera się fajnie. Lekko odpuszczam gazu i leci jakbym dodawał. Powinien zwalniać a przyspiesza.