[Coupe B2 2.2 JT] brak cisnienia na 1 cylindrze
[Coupe B2 2.2 JT] brak cisnienia na 1 cylindrze
I stalo sie to czego sie obawialem... efekt jazdy na LPG . Ostatnio mialem problemy z instalacja LPG , zaczal strzelac i silnikiem lekko telepalo. Wymienilem swiece, przewody WN, kopulka + palec, ale to nic nie pomoglo. Odlaczzylem mikser i jezdzilem na PB, jednak ostatnio po wrzuceniu na luz samochod zgasl i ... musial zostac odholowany na lawecie Zostalo zmierzone cisnienie na cylidrach 4 maja od 9,5 do 10,5 i... jeden 3 atmosfery (piaty cylinder). Po probie olejowej cisnienie bylo to samo. Podejrzewam wypalone zawory od jazdy na gazie. Do tego padl przekaznik od pompy paliwa. Po rozmowie z mechanikiem postanowilem kupic :
1.uszczelke pod glowice
2.uszczelke pod kolektor
3.uszczelniacze zaworowe (chociaz na 5000 wystarczylo dolac pol szklanki oleju)
4.2 zawory ( i tu mam pytanie- czy nie wymieniac wszystkich?)
5.szklanki ( bylo je lekko slychac - czy jest sens?)
6.przekaznik pompy paliwa
Tutaj mam pytanie: czy jeszcze byscie cos dodali, badz poradzili i czy byscie mogli podac orientacyjne ceny czesci.
Pozdrawiam i prosze pilnie o pomoc - bede chcial na dniach zaczac robote.
xGrizzlix
ps. przepraszam za brak polskich znakow ( windows w wersji GB )
1.uszczelke pod glowice
2.uszczelke pod kolektor
3.uszczelniacze zaworowe (chociaz na 5000 wystarczylo dolac pol szklanki oleju)
4.2 zawory ( i tu mam pytanie- czy nie wymieniac wszystkich?)
5.szklanki ( bylo je lekko slychac - czy jest sens?)
6.przekaznik pompy paliwa
Tutaj mam pytanie: czy jeszcze byscie cos dodali, badz poradzili i czy byscie mogli podac orientacyjne ceny czesci.
Pozdrawiam i prosze pilnie o pomoc - bede chcial na dniach zaczac robote.
xGrizzlix
ps. przepraszam za brak polskich znakow ( windows w wersji GB )
Czy ktos sie orientuje jak sa regulowane zawory w starym 2.2 - hydraulicznie czy plytkowo? Mechanik twierdzi,ze plytkowo... a jakos nie jestem tego pewien.
Na razie zostal zdjety kolektor i stwierdzono,ze jest za maly luz na zaworze.
Czy ktos ma przekaznik pompy paliwa 5-pinowy, ciezko takowy znalezc w Lodzi :-x
Na razie zostal zdjety kolektor i stwierdzono,ze jest za maly luz na zaworze.
Czy ktos ma przekaznik pompy paliwa 5-pinowy, ciezko takowy znalezc w Lodzi :-x
Z tego co się orientuję to silniki 2,2/2,2T były produkowane zarówno z popychaczami hydraulicznymi jak i z regulacją płytkami. Musisz podać oznaczenie literowe silnika. Mechanik na 80% ma rację bo chyba tylko jeden typ 2,2 miał popychacze hydrauliczne.xGrizzlix pisze:Czy ktos sie orientuje jak sa regulowane zawory w starym 2.2 - hydraulicznie czy plytkowo? Mechanik twierdzi,ze plytkowo... a jakos nie jestem tego pewien.
Oczywiście moge się mylić, bo nie wszystkie 2,2 rozbierałem.
Rzeczywiscie - przekonalem sie na wlasne oczy, zawory regulowane sa plytkami.
Spowodowalo to,ze zawory nie byly zupelnie wyregulowane i nie mialy zadnego luzu. Po regulacji na trefnym cylindrze cisnienie podskoczylo do 6 atmosfer co jest i tak za malo.
Podobno zawory nie sa wypalone i posiadaja drobne wzery, ktore nalezy dotrzec - w tej kwestii sie nie orientuje
Co do glowicy, czy uwazacie,ze powinna byc splanowana ( nie ubywalo plynu i nie bylo sladow "pocenia sie") ? Mechanik twierdzi,ze nie ma sensu... .
czarekj, - silnik JT (115KM)
pozdr.
Spowodowalo to,ze zawory nie byly zupelnie wyregulowane i nie mialy zadnego luzu. Po regulacji na trefnym cylindrze cisnienie podskoczylo do 6 atmosfer co jest i tak za malo.
Podobno zawory nie sa wypalone i posiadaja drobne wzery, ktore nalezy dotrzec - w tej kwestii sie nie orientuje
Co do glowicy, czy uwazacie,ze powinna byc splanowana ( nie ubywalo plynu i nie bylo sladow "pocenia sie") ? Mechanik twierdzi,ze nie ma sensu... .
czarekj, - silnik JT (115KM)
pozdr.
Hmmm
Chyba musisz zmienić mechanika, jak masz 6 na jednym a na pozostalych poniezj 10 to masz ewidentnie cos nie tak z motorkiem. Musisz zdjac glwoice i zobaczysz wtedy co trzeba robić, czy tylko glowica do regenracji (a wtedy takze do planowania), a może okaze się że w cylindra są juz progi itd, to wtedy wstawisz jakies KU, NG, NF i bedziesz smigał dalej, no i ziyskasz 15KM <ok>
Chyba musisz zmienić mechanika, jak masz 6 na jednym a na pozostalych poniezj 10 to masz ewidentnie cos nie tak z motorkiem. Musisz zdjac glwoice i zobaczysz wtedy co trzeba robić, czy tylko glowica do regenracji (a wtedy takze do planowania), a może okaze się że w cylindra są juz progi itd, to wtedy wstawisz jakies KU, NG, NF i bedziesz smigał dalej, no i ziyskasz 15KM <ok>
Glowica zostala juz zdjeta i jak stwierdzil mechanik - zawory sa tylko do "dotarcia".
Wzrokowo ocena stanu silnika wyglada bdb, zadnych progow czy rys (silnik w sumie prawie nie bral oleju i cisnienie po wstepnej regulacji zaworow podskoczylo na kazdym cylindrze, tylko ten jeden podskoczyl do 6 :-x ). Wiec pozostaja tylko te nieszczesne zawory, ktore padly z mojej winy( bylem zbyt przekonany co do hydraulicznej regulacji zaworow ).
A jeszcze chcialem dodac,ze JT ma nizsze cisnienie niz KV, wiec 10 - 10,5 to jest dobry wynik jak na 23 lata :mrgreen:
Za 2/3 tygodnie samochod ma wyjechac o wlasnych silach z dobrymi zaworami, uszczelkami, nowym rozrzadem, ustawionym wtryskiem mechanicznym
Wzrokowo ocena stanu silnika wyglada bdb, zadnych progow czy rys (silnik w sumie prawie nie bral oleju i cisnienie po wstepnej regulacji zaworow podskoczylo na kazdym cylindrze, tylko ten jeden podskoczyl do 6 :-x ). Wiec pozostaja tylko te nieszczesne zawory, ktore padly z mojej winy( bylem zbyt przekonany co do hydraulicznej regulacji zaworow ).
A jeszcze chcialem dodac,ze JT ma nizsze cisnienie niz KV, wiec 10 - 10,5 to jest dobry wynik jak na 23 lata :mrgreen:
Za 2/3 tygodnie samochod ma wyjechac o wlasnych silach z dobrymi zaworami, uszczelkami, nowym rozrzadem, ustawionym wtryskiem mechanicznym
Nie myl stopnia sprężania z ciśnieniem sprężania.xGrizzlix pisze:A jeszcze chcialem dodac,ze JT ma nizsze cisnienie niz KV, wiec 10 - 10,5 to jest dobry wynik jak na 23 lata :mrgreen:
Wogóle z tym Twoim JT to też mi za bardzo coś nie pasuję, bo JT miały 121KM i były montowane w wersjach USA i 90 quattro/Coupe quattro po lifcie (odpręzone ekologiczne wersje z katalizatorem)
No i JT miały hydraulikę zaworów.
Może masz dół z JT a reszte z jakiegoś KE.
Nie mniej, z tego co mowisz, kompleskowa regenracja głowicy pomoże