Witam wszystkich.
Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz szarpaniu podczas jazdy przy około 2000tys obrotów.
Silnik jest po remoncie,
Nowa lambda bosh, czujnik niebieski, regulacja przepływomierza według wskazań napięć podanych na forum
podmieniałem silniki krokowe i za każdym razem to samo
Po podpieciu pod vaga wykazało czujnik położenia przepustnicy
Po skasowaniu bład ciągle powraca błąd G 69
zrobiłóem pomiar oporności i wygląda to mniej wiecej tak jak bylo opisane na forum czyli :
"pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V"
wzrost napięcia jest również liniowy
oporności to plus minus 50 Ohma zasilanie wynosi dokładnie 4.95
sprawdzałem przejscie kabli i od wtyczki do miejsca gdzie wchodzą w sciane grodziowa mają przejscie a potem gdzie one idą?
prosto do ecu? bo moze tam gdzieś coś nie łączy
wrzucam wlasnie nagrania z pomiarów na youtube i czekam az sie wrzucą więc je tutaj załącze
proszę o jakieś rady bo skończyły mi się już pomysły
[B4 2.0 ABK] błąd potencjometru przepustnicy TPS
[B4 2.0 ABK] błąd potencjometru przepustnicy TPS
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 08:57 przez matys210, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zmierz na podłączonej kostce napięcie na środkowym pinie TPSu (wsuń kawałek cienkiego drutu obok gumki uszczelniającej z tyłu kostki aby to zmierzyć).
Przy zamkniętej przepustnicy powinno być w okolicy 1V i jeszcze sprawdź powoli ją otwierając czy napięcie równo rośnie bez przeskoków (sprawdzasz na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie).
Albo jak masz vaga to zobacz czy widzi wychylenie przepustnicy bez przeskoków oraz czy po puszczeniu gazu masz 0.
Przy zamkniętej przepustnicy powinno być w okolicy 1V i jeszcze sprawdź powoli ją otwierając czy napięcie równo rośnie bez przeskoków (sprawdzasz na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie).
Albo jak masz vaga to zobacz czy widzi wychylenie przepustnicy bez przeskoków oraz czy po puszczeniu gazu masz 0.
Tak do ECU ale jak masz 5V między 1 a 3 to te dwa masz dobre.matys210 pisze:sprawdzałem przejscie kabli i od wtyczki do miejsca gdzie wchodzą w sciane grodziowa mają przejscie a potem gdzie one idą?
prosto do ecu? bo moze tam gdzieś coś nie łączy
sory zapomniałem dodać, robiłem to również napięcie od 0.81 do 4.16 rosnie bez przeskoków
tu jest z pomiaru czujnika czy wartość napięcia rośnie liniowo
rano wrzuce nagranie z pomiaru rezystancji, a vaga niestety sam osobiscie nie mam byłem u znajomego mechanika ktory sie podłączył i wlasnie to nam wyszlo
pomiar
tu jest z pomiaru czujnika czy wartość napięcia rośnie liniowo
rano wrzuce nagranie z pomiaru rezystancji, a vaga niestety sam osobiscie nie mam byłem u znajomego mechanika ktory sie podłączył i wlasnie to nam wyszlo
pomiar
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 09:25 przez matys210, łącznie zmieniany 4 razy.
tu jest nagranie z klolejnego pomiaru
zaraz podjade do znajomego i sie podepne i to sprawdze i napisze co ijak
[ Dodano: 2017-04-11, 12:41 ]
podpiałem się ale sory pomyliło mi się , to nie jest vag tylko coś tam innego do diagnostyki
na biegu jałowym w grupie 002 blok 3 wartość była równo na 0.0, na maksymalnie otworzonej było 0.71
poniżej zdjęcia bloków na biegu jałowym
dodatkowo dodam że po skasowaniu błędów dzisiaj błędy nie powróciły a silnik chodzi jak dla Mnie idealnie
mogło to spowodować odpiecie akumulatora na noc czy to bez znaczenia?
I jeszcze zapytanie czy jesli odłącze akumulator to błędy mogą się pokazać ponownie czy to również bez znaczenia?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9939d9f45cbf6d12
http://www.fotosik.pl/zdjecie/08c40c3bab640816
tu jest nagranie z pracy silnika i chyba jest dobrze, sami oceńcie
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
matys210, nie znam tego czegoś ale wartości są trochę pozamieniane i nie wiem na ile można ufać tym wskazaniom w każdym razie i tak po jednej czy dwóch fotkach nic nie da się wywnioskować.
Odpięcie akumulatora nic nie da, nie przy abk, błędy również nie powinny zniknąć jeśli by jakieś był.
Na filmiku silnik chodzi jakby ok.
Odpięcie akumulatora nic nie da, nie przy abk, błędy również nie powinny zniknąć jeśli by jakieś był.
Na filmiku silnik chodzi jakby ok.