[B4 2.0 ABT] Kontrolka oleju
[B4 2.0 ABT] Kontrolka oleju
Witam,
po wymianie oleju (na Castrol GTX High Mileage 15w40) przy zagrzanym silniku coraz częściej zapala mi sie kontrolka cisnienia oleju, jednak dopiero po przekroczeniu 2 tys obrotów. posiadam dodatkowe zegary i wg. nich ciśnienie jest (ponad 2 bar podczas zapalania kontrolki)
Wymienić czujnik? lipny olej? Jeśli czujnik to na jaki, jakie nr katalogowe ?
po wymianie oleju (na Castrol GTX High Mileage 15w40) przy zagrzanym silniku coraz częściej zapala mi sie kontrolka cisnienia oleju, jednak dopiero po przekroczeniu 2 tys obrotów. posiadam dodatkowe zegary i wg. nich ciśnienie jest (ponad 2 bar podczas zapalania kontrolki)
Wymienić czujnik? lipny olej? Jeśli czujnik to na jaki, jakie nr katalogowe ?
No wiec po spokojnym sprawdzeniu na postoju i rozgrzaniem samochodu przy 2 tys. obr. wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje 2 bar a na wolnych obrotach 1 bar, trochę poniżej wiec czujnik raczej sprawny, na zimnym silniku nie zapala się kontrolka (ciśnienie wtedy na końcowej skali wskaźnika) Przed wymianą oleju nic takiego się nie działo. Przy wymianie oleju założone zostały również popychacze zaworowe (INA) jednak po ich wymianie, delikatne klepanie nie ustało, cały czas jest słyszalne. Wiec jakie rady ? panewki ? można jakoś zdiagnozować bez rozbierania dołu ?
Chyba najbardziej słyszalne klepanie w silniku jest na postoju przy około 1,5 tyś obrotów.
Chyba najbardziej słyszalne klepanie w silniku jest na postoju przy około 1,5 tyś obrotów.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To pierwsza albo druga wymiana oleju za twojego posiadania samochodu? Może poprzedni właściciel jeździł na konkretnej dawce moto-doktora.
Na poprzednim oleju jakie miałeś ciśnienie na wskaźniku?
Sprawdziłeś ten dolny czujnik? Czasem kabel potrafi się tak urwać że siedzi w tej gumce ale jest odłączony od konektora.
Na poprzednim oleju jakie miałeś ciśnienie na wskaźniku?
Sprawdziłeś ten dolny czujnik? Czasem kabel potrafi się tak urwać że siedzi w tej gumce ale jest odłączony od konektora.
Dostrzegam racje w tym aby się nie pchać w naprawę i zmienić cały silnik, ale nie oszukujmy się ciężko znaleźć pewny który założę i wiem ze będzie długo działał. To nie są nowe auta a i silniki mają swoje naklepane. Dodatkowo kupno silnika plus przekładka to też nie jest mały koszt, nie mam możliwości ani technicznych ani umiejętności aby moc zrobić to samemu, tym bardziej że robiąc to też nie jestem w 100% pewien co kupuje, wiele rzeczy wychodzi przy montażu, okej mogę się umówić ze jak coś to ten silnik oddam ale znów za wyciąganie itp trzeba zapłacić. To wszystko rodzi koszty i to niemałe. Wiec poprawcie mnie ale czy nie lepiej dołożyć ( no zapewne nie mało) i naprawić (jeśli jeszcze będzie taka techniczna możliwość) i cieszyć się pewnym dobrym silnikiem ? Tym bardziej ze auto mam naprawdę doinwestowane i chce je mieć na lata.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Też Cię rozumiem.
Kwestia tylko jak bardzo szanujesz swoje finanse. Remont silnika, PRAWIDŁOWY!, kosztuje ok 5-6 tysięcy złotych. Stać Cię? Rób.
Wszystko, co kosztowo jest poniżej tej kwoty, to nie jest remont silnika, i równie dobrze, możesz kupić używany silnik, będzie to samo.
Taki masz wybór Właśnie. Taki...
Kwestia tylko jak bardzo szanujesz swoje finanse. Remont silnika, PRAWIDŁOWY!, kosztuje ok 5-6 tysięcy złotych. Stać Cię? Rób.
Wszystko, co kosztowo jest poniżej tej kwoty, to nie jest remont silnika, i równie dobrze, możesz kupić używany silnik, będzie to samo.
Taki masz wybór Właśnie. Taki...