[B4 2.0 ABK] Zawieszające się obroty czasem
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Zawieszające się obroty czasem
Witam od pewnego czasu zmierzam się z pewnym problemem, czasem po odpaleniu i chwili jazdy obroty zaczynają powoli spadać a jak spadną to tak do 1600. Gdy zgaszę silnik i go odpale jest to samo, lecz gdy pobawię się kluczykiem aż usłysze cyknięcie pompy i go odpale jest już ok i chodzi jak powinien. Regulator można chyba wykluczyć ponieważ na wszystkich mniej więcej tak samo. Gdzie szukać przyczyny ?
Problem następny, po gwałtownym wciśnięciu gazu, w momencie gdzie otwiera się druga klapka przepustnicy jest zdławienie i dopiero przyspiesza. Po czyszczeniu przepustnicy był spokój z 2 dni ( może to zbieg okoliczności ) i problem raz jest raz go nie ma. Przerw w TPS nie ma, działa płynnie.
2.0 ABK bez LPG
Problem następny, po gwałtownym wciśnięciu gazu, w momencie gdzie otwiera się druga klapka przepustnicy jest zdławienie i dopiero przyspiesza. Po czyszczeniu przepustnicy był spokój z 2 dni ( może to zbieg okoliczności ) i problem raz jest raz go nie ma. Przerw w TPS nie ma, działa płynnie.
2.0 ABK bez LPG
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Nieszczelności raczej nie ma w dolocie, posiadam 5 zaworów biegu jałowego. Na dwóch obroty trzymały się non stop 1100 a co dziwnego, gdy odłączyłem kostkę silnik pracował tak jak trzeba. Sonda lambda też nowa Bosch, pracuje w pełnym zakresie. Na chłopski rozum od czego zacząć szukać przyczyny ? I w jaki sposób ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No to zawór można wykluczyć skoro podmieniałeś a po odłączeniu ok., masz problem z prądami czyli tradycyjnie przekaznik 30 zaśniedziałe styki itd. a może nawet "masa" to co wyżej pisałem.
Zacznij od diagnostyki czy nie wypluwa błędu napięcia jak nie to do sprawdzenia zasilania w poszukiwaniu czy nie ma "szpilek".
Zacznij od diagnostyki czy nie wypluwa błędu napięcia jak nie to do sprawdzenia zasilania w poszukiwaniu czy nie ma "szpilek".
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zapłon raczej Piotrze sam się nie przestawi wiec to wykluczam. TPS też sam się nie napraia po
Sugeruje to na problemy w napięciach zabawa stacyjka przekaźnikami może powodować lepsze przejścia.xRead pisze:Gdy zgaszę silnik i go odpale jest to samo, lecz gdy pobawię się kluczykiem aż usłysze cyknięcie pompy i go odpale jest już ok i chodzi jak powinien.