Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] nierówno pracuje na niskich obrotach, rwie podc

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mich22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 2017, 10:10

[B4 1.6 ADA] nierówno pracuje na niskich obrotach, rwie podc

Post autor: mich22 » 14 cze 2017, 12:19

Cześć.

Audi 80 B4 avant 1.6 ADA
Wcześniej było tak, że po włączeniu zimnego silnika pracował nierówno poniżej 1tys obrotów. Ale gdy już się rozgrzał to wydawało się, że jest wszystko OK.
Teraz po zapaleniu jest tak samo jak wcześniej tylko że nawet po rozgrzaniu silnika są problemy podczas jazdy. Po włączeniu silnika silnik chodzi nierówno "pyr pyr normalnie, pyr pry normalnie". Gdy rusza się normalnie dodając gazu to rwie/dusi silnik. Żeby jakoś ruszyć trzeba bardzo powoli dodawać mu gazu. Gdy obroty są 2700 to chodzi dobrze.
Z tłumika jest trochę dziwny zapach, na początku po odpaleniu przez chwilę lekko bielszy dym, później już bezbarwny ale dziwny zapach utrzymuje się.
Tak na marginesie: Po odpaleniu zimnego silnika czasami słychać przez chwilkę tykanie z przodu samochodu (silniku?) ale to chyba normalne.

Po podłączeniu teraz do komputera pokazał błąd:
516 Styk biegu jałowego - F60. Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60

Z błędu chyba wynika, że opisany problem związany jest z wyświetlonym błędem? Z czym dokładnie występuje problem i gdzie się on dokładnie znajduje?



W silniku widać wężyk owinięty taśmą ale było to robione za poprzedniego właściciela. Niżej przesyłam zdjęcia gdyby miało to związek ze sprawą:
Obrazek
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 cze 2017, 17:15

mich22 pisze:516 Styk biegu jałowego - F60. Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60

Z błędu chyba wynika, że opisany problem związany jest z wyświetlonym błędem?
Zobacz w blokach pomiarowych jakie informacje przekazuje ten czujnik. Może po prostu sterownik widzi puszczony pedał gazu myśli, że zwiększone obroty są spowodowane przez to że kierowca hamuje silnikiem i odcina paliwo gdy tylko obroty wzrosną.

mich22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 2017, 10:10

Post autor: mich22 » 16 cze 2017, 11:28

Jak dokładnie sprawdzić bloki pomiarowe, o których piszesz?

VAG pokazuje:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40); 30-10 Open or Short to B+ - Intermittent
00516 - Closed throttle (idle) Position switch (f60); 30-00 - open or short to B+

PolskiVAG:
515 Czujnik Halla -G40 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
516 Styki biegu jałowego -F60 przerwa lub zwarcie do plusa

inne tłumaczenie błędu z instrukcji kabla vagkkl:
516 Styk biegu jałowego - F60. Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60

Poniżej filmik jak chodzi samochód na postoju. Nie mogę zlokalizować skąd wydobywa się to tykanie w silniku.


WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 cze 2017, 15:06

Czujnik położenia przepustnicy do sprawdzenia ewentualnie do wymiany i będzie OK. Pierwszy błąd się pojawi zawsze jak robisz diagnostykę na zgaszonym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl