Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] /ABM podpięcie cewki zapłonowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zuniek231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 kwie 2017, 00:23

[B4 2.0 ABT] /ABM podpięcie cewki zapłonowej

Post autor: zuniek231 » 01 sie 2017, 20:21

witajcie,
po wymianie świec, kabli, kopułki i palca przyszedł czas na wymianę cewki
kupiłem cewkę BERU ZSE 001
zabrałem otworzyłem maskę, już chciałem wymieniać i <zonk>
:shock: :shock:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nie pasuje mi wtyczka do modułu(?)
czy kupiłem niewłaściwą cewkę?
są jakieś przejściówki?
co począć?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sie 2017, 21:27

zuniek231, w starszych wersjach były razem z modułem w nowszych osobno. Czy są jakieś przejściówki nie wiem - pewnie nie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sie 2017, 21:57

Oddaj i szukaj używki może za 3 razem się trafi dobry bo zamiennik oryginalnej zabije cię ceną.

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 28 lut 2018, 17:18

a tak z ciekawości jakby włożył cewkę z nowszych modeli i przerobił wtyczkę to cewka będzie pasować pod "względem elektrycznym". próbował ktoś takiego zabiegu ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2018, 17:36

Te nowe padają jak muchy. Elektrycznie pasują.

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 28 lut 2018, 17:39

ok a patrząc na wtyczkę to piny pasują w tym samym układzie tzn. patrząc np od lewej do prawej ?!

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 23 kwie 2018, 21:10

U mnie chyba pada ta cewka, chciałbym się dowiedzieć czy da się zamontować tą starszego typu czy istnieje jakieś obejście... ponieważ ta "nowsza" jest cholendarnie droga a zamiennikow nie ma.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 kwie 2018, 20:18

berto88, chyba żartujesz? używkę się kupuje a jest tego cała masa

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 kwie 2018, 21:31

berto88 pisze:U mnie chyba pada ta cewka, chciałbym się dowiedzieć czy da się zamontować tą starszego typu czy istnieje jakieś obejście... ponieważ ta "nowsza" jest cholendarnie droga a zamiennikow nie ma.
Chyba - to znaczy? Jakie masz objawy? Śmiem podejrzewać co innego. Rzadko się słyszy, żeby w tych autach uszkodzeniu ulegały cewki.
Myślę, że prędzej uszkodziłby się czujnik Halla niż cewka.

berto88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 08 lis 2017, 15:29

Post autor: berto88 » 24 kwie 2018, 21:42

Dziękuję za odpowiedzi. Póki co chyba opanowałem sytuację... mianowicie wymieniłem czujnik temperatury dla ECU (ten niebieski). Narazie wygląda jakby wszystko wróciło do normy. Jakie były objawy? Na zimno odpalał normalnie jak sie troche podgrzał zaczynał świrować m.in szarpanie podczas jazdy. Następnie jak był ciepły miał problem z odpaleniem, zalewało go po dłuższym kręceniu wypluwał chmure dymu wraz z niespalonym paliwem. Dzisiaj odpiąłem czujnik zrobiło mu sie lepiej, potem go wymieniłem. Odpiąłem akumulator następnie założyłem nowy czujnik póki co, jeździ jak dawniej nie szarpie, odpala zimno/ ciepło.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 kwie 2018, 23:05

berto88 pisze:Na zimno odpalał normalnie jak sie troche podgrzał zaczynał świrować m.in szarpanie podczas jazdy. Następnie jak był ciepły miał problem z odpaleniem
No i OK. To dobrze, że usterka znaleziona.
Na przyszłość - takie objawy także mogą właśnie wskazywać na czujnik Halla. Auto na ciepłym gaśnie, po ostygnięciu normalnie odpala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl