Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3 1.8 NE/JV] Układ chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

[B3 1.8 NE/JV] Układ chłodzenia

Post autor: bc547b » 24 paź 2018, 19:54

Witam serdecznie wszystkich czytających moje wypociny :D
Mam problem albo i go nie mam ale do rzeczy :D
Silnik w moim 1.8S rozgrzewa się bardzo szybko i zazwyczaj jego temperatura wynosi 90°C ale i momentami zdarza się 95°C. Generalnie silnik się nie przegrzewa ale chciał bym poprawić wydajność układu chłodzenia. Poprostu wiem, że LPG nie jest dla mojego ukochanego autka obojętne i chciałbym ułatwić mu pracę w tych niełatwych warunkach. Jakieś 3 miesiące temu plastiki nagrzewnicy niewytrzymały temperatury, wymieniłem więc wtedy nagrzewnicę, termostat i płyn chłodniczy oraz próbowałem odkamienic układ środkiem do tego służącym. Co jeszcze mogę zrobić by silnikowi żyło się lepiej w miłym ciepełku a nie pustynnym żarze? :)
Pozdrawiam! ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2018, 07:19

bc547b, chyba szukasz problemów na siłę ;-) 90 a 95 to jeszcze nie tragedia o ile widzisz prawidłową temp.
A ile byś chciał by było?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2018, 10:15

Pewnie stabilne 90stC😋

bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

Post autor: bc547b » 25 paź 2018, 19:27

Przede wszystkim dziękuję Wam za odpowiedź :)
bc547b, chyba szukasz problemów na siłę 90 a 95 to jeszcze nie tragedia o ile widzisz prawidłową temp.
A ile byś chciał by było?
Nie szukam problemu, jak już napisałem - silnik się nie przegrzewa i jestem tego świadomy :) poprostu często zdarza mi się śmigać w Bieszczady gdzie oprócz pięknych widoków istnieją strome podjazdy z fikuśnymi zawijasami, które zwykle dają w kość silnikowi :) szukam jedynie prostych sposobów na ułatwienie życia mojemu autku :) nie interesują mnie wieksze chłodnice wody czy oleju itp :) w grę wchodzi jedynie poprawienie chłodzenia nie tracąc na oryginalności pojazdu :)
Pewnie stabilne 90stC😋
Jest to prawda :) taka temperatura jest przeze mnie mile widziana :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2018, 19:39

To wyciągnij wskazówkę i sobie namaluj by ciągle wskazywała 90 ;) bo w 80 jest układ analogowy i twój cel jest nie do osiągnięcia.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4796
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2018, 21:08

W nowszych samochodach już aby ludzie nie panikowali wskaźnik pokazuje dokładnie 90 stopni gdy temperatura jest w zakresie 85-110 stopni albo w ogóle jest tylko kontrolka od przegrzania.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2018, 22:33

Podejrzewam maćku że nawet większa tolerancja bo koledze w passacie b5 jak nawalił termostat to wykrył na wskażniku dopiero jak silnik trzymał ponizej 70stC

bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

Post autor: bc547b » 26 paź 2018, 14:37

Jarewa pisze:To wyciągnij wskazówkę i sobie namaluj by ciągle wskazywała 90 ;) bo w 80 jest układ analogowy i twój cel jest nie do osiągnięcia.
Dobre rozwiązanie ale zaburza oryginalność wozu :P

No cóż, czyli gra nie warta świeczki. W Peugeocie 306 którego niegdyś posiadałem sama płukanka układu chłodzenia pozwoliła na osiagnięcie stabilnej temperatury o 10°C mniejszej niż zwykle, myślałem że może i tu osiągnę zadowalający efekt ale skoro mówicie, że się nie da to ja wam wierzę :)
Dziękuję za uwagę i życzę miłego weekendu ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2018, 17:26

bc547b pisze:układu chłodzenia pozwoliła na osiagnięcie stabilnej temperatury o 10°C mniejszej niż zwykle
Mylisz sie. ten układ juz jest cyfrowy to co maciek pisał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl