Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] OCENA PRACY SILNIKA

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Trayp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2019, 20:38
Lokalizacja: Śląskie

[2.0 ABT LPG] OCENA PRACY SILNIKA

Post autor: Trayp » 18 mar 2019, 07:35

Witam wszystkich na tym forum🙂

Niedawno zakupiłem audi 80 ABT z 93 roku.
Silnik benzynowy 2.0 z pięcioletnią instalacją gazową stag. Samochód ma nabite ponad 330 000 km przebiegu.
Zastanawia mnie czy praca silnika waszym zdaniem jest w porządku.
Proszę o ocenę.



Drugie pytanie, mierzyłem ciśnienie na cylindrach, wyszło po 10 barów na cylinder. Co myślicie o tych wartościach ?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2019, 19:52 przez Trayp, łącznie zmieniany 1 raz.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 18 mar 2019, 08:23

Ładnie pracuje, być może cykają szklanki, ale może to tylko złudzenie przez zbyt czuły mikrofon w telefonie. Na pewno wyje jakieś łożysko, sprawdź rolkę rozrządu, pompę wody. Zdrowe ABT ma ciśnienie 9 - 12 bar., więc u Ciebie jest w normie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2019, 10:15

Trayp pisze: instalacją gazową stag
Ze staga to tam masz co najwyżej sterownik, bo firma AC (produkująca staga) nie produkowała własnych parowników do instalacji na mikserze.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 18 mar 2019, 13:31

Norton9988 pisze:Ładnie pracuje, być może cykają szklanki
Możliwe że pracował na benzynie i to wtryskiwacz tak słychać takie jednostajne "RRRRRRR"
Znowu ja słyszę mega głośny syk i albo to jakiś dziurawy wężyk podciśnienia, albo reduktor.
No i rzeczywiście wyje rolka i bardzo możliwe że to ta napinająca rozrząd

Trayp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2019, 20:38
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Trayp » 18 mar 2019, 14:04

Zgadza się, silnik pracował na benzynie w chwili nagrywania 🙂

Zwrócę uwagę na łożyska jak znajdę chwilę czasu.

Z instalacją gazową mam problem w momencie gdy jadę z prędkością powyżej 110 km/h, zdarzyło mi się że pedał gazu nie wraca na swoje miejsce i silnik nie schodził z obrotów. Gdy przełączę na benzynę i wrócę z powrotem na LPG problem znika. Miał ktoś taki przypadek i znalazł rozwiązanie ?

Co do przebiegu, zastanawia mnie z jakim największym przebiegiem spotkaliście się w silnikach benzynowych audi 80? 🤔

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 18 mar 2019, 15:07

Zwróć uwagę tylko na napięcie paska rozrządu na zimnym silniku, powinno się dać go obrócić o 90 stopni bez używania siły i ogólnie powinien sprawiać wrażenie luźnego(Przynajmniej ja tak mam, bo jak był minimalnie mocniej napięty to wyło na 1100obr/min)

U mnie silnik robi sobie tylko przegazówki do 3 tyś obr/min ale odpuszcza po chwili, też jest efekt że pedał gazu ucieka spod nogi, bo tak zaprojektowany jest silnik krokowy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2019, 17:41

Trayp pisze:Miał ktoś taki przypadek i znalazł rozwiązanie ?
Bo pewnie masz ABT z nastawnikiem 6 pinowym. On ma funkcje przewietrzania katalizatora polegającą na zostawieniu uchylonej przepustnicy i odcięciu wtrysku. Na gazie nie odcina ci paliwa i przez to trzyma obroty. Można próbować zubażać mieszankę regulując lpg, aby nie wystarczającej ilości paliwa na utrzymanie obrotów albo odłączyć jeden z kabli od nastawnika przepustnicy aby ta funkcja się nie aktywowała. Jeszcze jeśli sterownik lpg to obsługuje można próbować ustawić cut-off.

Trayp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2019, 20:38
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Trayp » 18 mar 2019, 18:59

Sprawdziłem napięcie paska rozrządu i jest dość sztywno napięty, ale to chyba mój najmniejszy problem...

Przy sprawdzaniu paska rozrządu odkryłem że praktycznie cała lewa strona bloku silnika od strony kolektora jest tłusta...

Na razie zrobiłem zbyt mało kilometrów aby wyciągać pochopne wnioski.

Mam nadzieję że nie wpakowałem się na minę która rozwali mój i tak już pusty portfel.

Kupić samochód i nie jeździć nim, świetnie zainwestowane pieniądze. Do pracy mam 20 km w sumie wiosna idzie może czas wyciągnąć rower z piwnicy 🤔😂

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 mar 2019, 19:08

Trayp,
_powitania
_uwaga

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 18 mar 2019, 19:08

Spróbuj dokręcić śrubki pokrywy zaworów z lewej strony, u mnie lało jak z wodospadu, każde hamowanie kończyło się dymem spod maski a potem okazało się że te śrubki palcem dało się odkręcić.

Co do paska, to jak wyżej pisałem - ma dać się obrócić o 90 stopni bez używania siły, czyli po takim ustawieniu u mnie ma mniej więcej 1cm(może i więcej) luzu góra dół, dopiero wtedy rolka przestała wyć okok Po rozgrzaniu jest napięty dość mocno

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 18 mar 2019, 22:38

umnie tak samo chodzi warto czasmi pojezdzic dłuzsze kawałki na benzynce b umnie silnik chodził na gazie przez poprzedniego własciciela i teraz jak uruchomie na benie to ma nierowna prace na ok 10 s wczoraj zrobiłem ok 150 km i dzis przy odpalaniu niebyło problemu z nierowna praca oraz falowaniem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl