Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Chłodniczka Oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

[B4 2.0 ABT] Chłodniczka Oleju

Post autor: Kulpiacz » 20 sty 2020, 21:22

Cześć wszystkim , dzisiaj przy okazji dolania płynu do spryskiwaczy zerknąłem na stan oleju na bagnecie a tutaj że tak powiem margaryna .
Pod korkiem płynu chłodzącego nic czysto jest ,wiem wiem może być uszczelka pod głowicą .
Pod korkiem oleju normalnie nie ma masła jeszcze ..
Chcę zacząć od diagnozy chłodniczki oleju , z tego co wiem ona znajduje się pod filtrem oleju ?
W niego wkręca się filtr tak ?
Silnik nie łapie temperatury , lampka alladyna też się nie zaświeciła .
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 21 sty 2020, 12:10 przez Kulpiacz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sty 2020, 21:39

ABT nie miał chłodniczki....

Jak płynu nie ubywa to niepotrzebnie się martwisz... Pewnie króciec nieszczelny i odma znalazła sobie lżejsze wyjście ;-) A masełko to pewnie problem jakościowy oleju i niedogrzanego silnika...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 sty 2020, 00:22

Jakie odcinki pokonujesz autem :?:

Może masz po prostu niedogrzany silnik.

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sty 2020, 07:36

Przestańcie tak mocno zwracać uwagę na masło, ono było jest i będzie. Szczególnie w silnikach z lpg.
To nie świadczy o jakimś problemie, jeśli jest w logicznych ilościach, a nie wylewa się z każdego otworu.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 21 sty 2020, 15:19

Jeśli głównie na krótkich odcinkach jeździsz to nawet olej co pół roku wymieniać na jesien i wiosnę.
Serwisówka o tym też pisze. W takim wypadku rzadsze wymiany mogą mocno wpłynąć na kondycję motoru. No i dobry olej wlewać, niestety to kosztuje swoje, ale lepiej wydać więcej dla świętego spokoju.

Miejmy też nadzieję, że to nie objawy początku awarii silnika, chociaż uszkodzenie uszczelki pod głowicą raczej ujawnia się dość prędko, finansowo to też nie jakiś dramat, a pęknięcia głowicy czy bloku to w tych silnikach rzadkość.
Jak koledzy piszą - płyn obserwować, jak tu jest dobrze - to bez obaw.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sty 2020, 00:21

Dobry olej kosztuje od 80 do 200 zł za opakowanie 5L o lepkości 5 i 10 w 40
Zmieniając raz w roku , to nie jest jakiś olbrzymi koszt.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 22 sty 2020, 08:50

Olej? Tak, oczywiście. To jeden z lekceważonych wciąż czynników, bo "ludzie jeżdżą na najtańszym Lotosie i co?". A mścić się potrafi.
Krótkie odcinki również, zależy to jednak w dużej mierze od silnika i konstrukcji osprzętu. Słynne historie z VAGowskimi 1.0 i 1.4, gdzie dochodziło aż do pęknięć bloku rozsadzanego kondensatem wilgoci ze względu na wadliwy projekt i wykonanie odmy no i właśnie -odma.
Zatkana powoduje, że w silniku robi się sprężarka niemal bez ujścia. Wytwarza się ciśnienie, a wiadomo, że przy jego wzroście rośnie poziom wilgotności(powietrze zmniejsza swoją objętość, więc wilgoć "nie ma się gdzie podziać" i zaczyna się skraplać. Kto ma kompresor wie w czym rzecz). I mamy błędne koło -ciśnienie rośnie, bo nie ma upustu właściwego, a wytrącona wilgoć nie odparowuje, bo nie ma... upustu właściwego.
Miesza się to z oparami spalania i paliw, brudem i tak dalej. Powstaje maź, śmierdząca często jak tyłek kreta(to na wyobraźnię biorę, nie z praktyki). Zatyka do dodatkowo wszelkie szczeliny, którymi może uchodzić nadmierne ciśnienie i wilgoć.
Taki silnik będzie też miał tendencję do wypychania oleju uszczelkami jak tylko znajdzie słabszy punkt(taki co normalnie powinien jednak wytrzymać).
Niektóre silniki, jak np. w klasycznych Mercedesach miały odmę podgrzewaną. Priorytetem była wtedy jakość i trwałość, znali zagrożenie to puścili rurkę z nierdzewki przez którą ciecz z obiegu płynie środkiem odmy.

Że olej trzeba właściwy wiadomo. Ale odmę wypada i należy sprawdzić, ogarnąć i udrożnić jeżeli tego wymaga. Pamiętam, jak moje życie kręciło się koło jednopunktów VAGa. W zasadzie każdy miał odmę zatkaną, czy 1.8 Golfa, czy 2.0 Audi.

A jak takie auto jeździ na krótkich odcinkach dodatkowo... problem gotowy.
Należy pilnować cieczy jak pisano oraz koniecznie oleju, bo jak olej się w masło zmienia to nie ma na co czekać. Ubytki cieczy łatwo zimą przeoczyć jak zapomnimy, że sprawdzaliśmy najpierw przy -2*C, a potem na gorącym... A te dwie, czy trzy steki różnicy potrafią już olej załatwić.

No i powąchać opary z wydechu. Bez wstydu, to nie tyłek hehe. Jak ciecz jest dużą ilością w oleju spora szansa jest na słodkawy zapach spalin.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 22 sty 2020, 10:11

Ale odmę wypada i należy sprawdzić, ogarnąć i udrożnić jeżeli tego wymaga. Pamiętam, jak moje życie kręciło się koło jednopunktów VAGa. W zasadzie każdy miał odmę zatkaną, czy 1.8 Golfa, czy 2.0 Audi.
Tak jest. I to aż dziwne, że nie wspominają o tym w instrukcji obsługi do B4. Jak dla mnie to nie mniej istotna czynność od sprawdzania poziomu oleju mimo, że rzadsza.
Krzysiek 84 pisze:Dobry olej kosztuje od 80 do 200 zł za opakowanie 5L o lepkości 5 i 10 w 40
Zmieniając raz w roku , to nie jest jakiś olbrzymi koszt.
Na bardzo krotkich dojazdach i co za tym idzie większą ilością paliwa i wilgoci w oleju - śmiało co pół roku lepiej zmieniać.

Bazill
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:45
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bazill » 24 sty 2020, 19:28

Leo pisze:Przestańcie tak mocno zwracać uwagę na masło, ono było jest i będzie. Szczególnie w silnikach z lpg.
To nie świadczy o jakimś problemie, jeśli jest w logicznych ilościach, a nie wylewa się z każdego otworu.
Mam lpg i żadnego masła nigdy nie miałem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sty 2020, 20:40

Zdaje ci się.. W każdym silniku jest "masełko" w stopniu większym/mniejszym to jest bariera nie do pokonania...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl