Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
przemekPT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 25 sie 2019, 21:00
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Mazowieckie

[B4 2.0 ABT] kontrolka oleju

Post autor: przemekPT » 13 lut 2023, 12:17

Witam, zmieniłem zegary z VDO na UN4, i problem był taki że po odpaleniu silnika zapalała się kontrolka oleju tak po 5 s. Zmieniłem środek z moich VDO i kontrolka po odpaleniu już się nie zapala(na zapłonie świeci) ale też jak odłacze czujnik tem górny to też się nie zapala (a powinna?) Dodawałem gazu do 4000 RPM nie zapala się. Ktoś wie czego to wina. Czy UN4 dobrze pokazywał że wciąż się świeciła czy VDO jakoś nie reaguje na czujnik? Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 2.0 ABT] kontrolka oleju

Post autor: Leo » 13 lut 2023, 12:56

tak, różnią się liczniki po prostu. VDO a UN4 mają pewne różnice, między innymi właśnie z tą kontrolką oleju.

przemekPT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 25 sie 2019, 21:00
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: [B4 2.0 ABT] kontrolka oleju

Post autor: przemekPT » 13 lut 2023, 16:52

Leo pisze:
13 lut 2023, 12:56
tak, różnią się liczniki po prostu. VDO a UN4 mają pewne różnice, między innymi właśnie z tą kontrolką oleju.
Jak odepnę przewód od czujnika oleju to kontrolka powinna się zapalić?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABT] kontrolka oleju

Post autor: maciek889 » 13 lut 2023, 21:18

Zależy od którego czujnika odepniesz bo masz tam dwa. 0,3 bara to on po rozłączeniu zgasi kontrolkę na zgaszonym silniku. A na odpalonym nic nie zmieni jeśli jest sprawny. A jak odepniesz 1.8 bara (zazwyczaj taki był w benzynowych silnikach) to na zgaszonym nic się nie stanie a na odpalonym jak zwiększysz obroty powyżej 2000 to zapali się kontrolka. Ten drugi czujnik działa odwrotnie jak pierwszy czyli załącza się gdy dostaje ciśnienie znamionowe i jego sygnał jest brany pod uwagą przy zapaleniu kontrolki dopiero powyżej 2000 obr/min.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl