Witam
mam taką sytuacje że samoczynnie włączył się wentylator chłodnicy, wyłączy sie dopiero po wyciągnięciu przekaźnika (przekaźniki podmieniałem),
wszystkie kostki z czujników powypinane, rozpięta klimatyzacja.
[2.0 ABK] Wentylator chłodnicy pracuje cały czas
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 ABK] Wentylator chłodnicy pracuje cały czas
Ten czujnik przy głowicy odpinałeś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [2.0 ABK] Wentylator chłodnicy pracuje cały czas
Czujnik przy głowicy nieopodal kolektora raczej nic nie ma do rzeczy - jest on do aktywacji modułu schładzania mocno nagrzanego silnika dopiero po wyłączeniu zapłonu, działanie tego biegu schładzania na załączonym zapłonie wskazywałby na problem w tym module lub we włączniku tzw. "kostka" stacyjki ew. zwarcie w instalacji.
Ja bym od razu na max. ciepłym motorze (nie rozgrzanym) sprawdził czy wentylator traci zasilanie po odpięciu złącza czujnika na chłodnicy - i tu raczej będzie problem.
Jeśli masz jednobiegowy wentylator podwójny na blasze z paskiem napędowym drugiego śmigła i dużym silnikiem to możesz założyć dwubiegowy czujnik i dołożyć wsuwkę z przewodem oraz osobny przekaźnik na wolniejszy bieg, załączać się wtedy będzie I - na ok. 95 C, II - ok. 100 C, na jednośmigłowym to też może działać - musi być tylko trzystykowy silnik na dwa biegi.
Ja bym od razu na max. ciepłym motorze (nie rozgrzanym) sprawdził czy wentylator traci zasilanie po odpięciu złącza czujnika na chłodnicy - i tu raczej będzie problem.
Jeśli masz jednobiegowy wentylator podwójny na blasze z paskiem napędowym drugiego śmigła i dużym silnikiem to możesz założyć dwubiegowy czujnik i dołożyć wsuwkę z przewodem oraz osobny przekaźnik na wolniejszy bieg, załączać się wtedy będzie I - na ok. 95 C, II - ok. 100 C, na jednośmigłowym to też może działać - musi być tylko trzystykowy silnik na dwa biegi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [2.0 ABK] Wentylator chłodnicy pracuje cały czas
Teraz doczytałem, że klimatyzacja jest, jeśli fabryczna albo dokładka 1:1 ABT/ABK to zapewne masz dwa biegi w standardzie i dwa wentylatory każdy z osobnym silnikiem osadzone w plastikowej podstawie, jak tak to sprawa dwóch biegów nieistotna.
Jeśli czujnik na chłodnicy się zbuntował to nowy Mahle powinien dać radę - jak dotąd zero problemów, a ja mam jeszcze przekładkę A/C z Coupe 89 i zostawiłem starą mniejszą chłodnicę, więc ma teoretycznie trudniej szczególnie w upały a w praktyce nadal sobie radzi, po naprawie klimy chyba zmienię chłodnicę na większą niską z B3 albo zostawiam już jak jest.
Jeśli czujnik na chłodnicy się zbuntował to nowy Mahle powinien dać radę - jak dotąd zero problemów, a ja mam jeszcze przekładkę A/C z Coupe 89 i zostawiłem starą mniejszą chłodnicę, więc ma teoretycznie trudniej szczególnie w upały a w praktyce nadal sobie radzi, po naprawie klimy chyba zmienię chłodnicę na większą niską z B3 albo zostawiam już jak jest.