Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 115KM] - Ciemny dym;/

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

[80 b4 2.0 115KM] - Ciemny dym;/

Post autor: Dobry_K » 01 sty 2008, 13:47

Hej, moze mi ktos powie czego jest oznaka ciemny dym. Chce zaznaczyc ze auto bierze troche oleju czyli okolo 1 litra na 10 tys. Teraz malo jezdze autem i w ostatnim czasie stoi w garazu. Teraz stalo przez swieta no ostatnio jakies 4 dni i nie byl odpalany. Wczoraj padl mi akumulatro i nie odpalil ale troche pokrecil. I nie wiem czy ten dym ktory pojawil sie zaraz po odpaleniu na okolo 10 s jest wynikime slabych uszczelniaczy czy tego ze paliwo doszlo do silnika i nie bylo spalone z dnia wczesniejszego.
P.S. Wczesniej czegos takiego nie bylo.

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 01 sty 2008, 14:22

Witam jeden litr oleju na 10k kilomatrów to nie tak dużo wychodzi po 100g na 1000 a więc tyle ile podaje producent dla nowego auta. Myśle że ten czarny dym to obraw podlania silnika przy odpalaniu.
Spróbuj zrobic seret sterownika możliwe że auto dostaje za dużo paliwa przy odpaleniu.
Pozatym czarmy dym to objaw złego spalania a nie brania oleju, przy oleju był by raczej niebieski i mał zapach spalonego oleju.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 01 sty 2008, 15:29

no ale tez tak mysle jak KOLEGA napisal ze to moze byc przez to ze dzien wczesniej padl mi akumulator i podczas tego slabego paliwa sie po prostu zalal. POza tym mam juz 185k przejechane i gazownik mi mowil ze katalizatora to ja juz pewnie nie mam i czuc nieraz za autem taki przepalony olej wiec mysle ze to sa uszczelniacze.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 sty 2008, 15:31

killer0123 pisze:Spróbuj zrobic seret sterownika
W ABK (z tytułu tematu wynika, że to ABK) reset (przez odpięcie akumulatora) nie ma sensu bo niczego nie zmieni.
Natomiast faktycznie czarny dym z rury to najczęściej objaw zalewania silnika benzyną, która jest dopalana w katalizatorze, a nie spalania oleju.
Dobry_K, Przejedź się trochę autkiem i dopiero wtedy na drugi dzień sprawdź czy sytuacja się powtarza czy może objawy ustąpiły.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

ODPOWIEDZ

Post autor: Dobry_K » 03 sty 2008, 17:02

Hej, wiec dzis rano odpalilem moje auto i zaraz po odpaleniu dalem mu gazu tak do 3 tys obrotow i po chwili pojawil sie znowu ciemny - szary - gesty dym ale po uplywie 3 sekund auto przestalo kopcic tym dymem a zaczela leciec normalna para. Poza tym chce dodac ze tankowalem na nowej stacji i kto wie jakie tam bylo paliwo. Ale po odpaleniu pojechalem sie przejechac i na benzynie dalem mu troche czadu i owego dymu juz nie bylo a leciala tylko lekka para wiec mysle ze jest to efek zalania auta poprzez slaby akumulatro, czy mam racje ?

mysza240
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:27
Lokalizacja: Wąbrzeżno

Post autor: mysza240 » 03 sty 2008, 17:49

Witam
Dokładnie taki sam przypadek miał kumpel lecz miał jeszcze do tego problemy z odpalaniem.Jeżdził na gazie i potopił się katalizator.Po wymianie na strumienice auto pali do teraz bez problemu.Nie wiem jakie opinie mają inni ale osobiście wymieniłem katalizator(dobry) na strumienice i powiem że czuć na gazie różnice i to dużąPozdrawiam

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 03 sty 2008, 19:59

killer0123 pisze: Spróbuj zrobic seret sterownika
.
Hej ale jak zrobić ten resest sterownika komputera ( i czy po tym nie będzie żadnych dodatkowych kłopotow) poza tym gdzie podłącza sie wtyczkę do komputera pokładowego tzw. sterownika auta ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 sty 2008, 20:52

Dobry_K pisze:Hej ale jak zrobić ten resest sterownika komputera ( i czy po tym nie będzie żadnych dodatkowych kłopotow)
Przecież już Ci pisałem, że w ABK nie ma takiej możliwości.
Dobry_K pisze:gdzie podłącza sie wtyczkę do komputera pokładowego tzw. sterownika auta ?
Chodzi Ci o gniazdo do podpięcia VAG-a?

japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 04 sty 2008, 11:04

Może masz źle ustawioną emulację w kompie gazowym, wówczas potrafi rozjechać się mapa benzynki.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 04 sty 2008, 15:14

Hej, wiec dzis znowu auto odpalilem i musze powiedziec ze zapalilo bardzo ladnie tak jak zawsze, pochodzilo pare sekund i dalem mu lekko gazu zeby zobaczyc czy pojdzie znowu ten dym i niestety poszedl ale duzo mniejszy niz wtedy za pierwszym razem wiec dałem mu nadal troszke gazu i przestalo kopcic. Poza tym pojechalem kawalek sie przejechac i jak wrocilem juz na przelaczonym gazie to dajac gazu chyba tez mi zakopcil na ciemno.
Chyba sie zaraz zalame BO CO TEMU AUTU JEST. Poza tym piszecie koledzy o mapie paliwa o sterowniku ale AUTO DOBRZE CHODZI, LADNIE PRZYSPIESZA NIE TARGA ROWNO PRACUJE.

Czy to moze byc zlej jakosci paliwo, bo tak sie sklada ze klopoty zaczęły się od momentu zatankowania na nowootwartej stacji ! AAAAAAA dodam jeszcze ze wtedy jak zaladowalem to mi padl akumulator i troszke go krecilem ale auto nie odpalilo. po naladowaniu mam takie klopoty ktorych wczesniej nie bylo !!!!

:((((((((((((((((((((

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 05 sty 2008, 12:59

wyjezdzij to paliwo ktore masz w baku i nic nie kombinuj z komputerem bo tylko przestawisz na gorzej
jak bedziesz miał juz rezerwe zanim podjedziesz pod stacje natankować wlej poł litra białego denaturatu do baku i zaraz potem benzyne
denaturat ma to do siebie ze wyłapuje wode w paliwie i likwiduje nieczystosci ktore masz w układzie paliwowym
i tak samo sprawdza sie na gaznikach jaki wtrysku

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 wrz 2009, 17:49

podepne sie pod temat Dzisiaj jadąc rano do pracy jechal za mną kolega i powiedzial mi ze jak przyspieszalem to wydobywal sie czarny dym duzo go nie bylo tylko troche.W trakcie przyspieszania powyzej 4000 zauwazyl ten dym,auto bierze oleju ok 1 litra na 2000km w silniku jeszcze nic nie wymieniałem co moze byc z autem nie tak prosze was o pomoc .

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 25 wrz 2009, 10:12

Przyczyn czarnego dymu może być kilka. tomek1982, masz LPG czy tylo PB??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl