[80 B4 2.0 ABT] czemu nadal szarpie,wszystko sprawdzone :-(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
[80 B4 2.0 ABT] czemu nadal szarpie,wszystko sprawdzone :-(
Witam wszystkich.Mam audiczke z silnikiem ABT.Jak ja kupilem to spalanie wynosilo ok 18 - 20 litrow benzyny i silnik mial nie rowna prace tak jak by chodzil na 3 gary.Samochod prawie wogole nie mial przyspieszenia,jezdzil a wlasciwie sie toczyl.Odrazu postawilem go do mechanika.Jednego,drugiego i trzeciego ale zaden z nich nich oprocz tego ostatniego mie zrobil nic oprocz tego ze ustawil zaplon,a wlasciwie wyciagnal i ustawil go z pompa olejowa bo podobno tam bylo przestawione.No fakt polepszylo sie ale nie do konca.Postawilem go do elektronika i znalezlismy dwie usterki.Pierwsza to to ze komp byl zwalony bo nawet przy wylonczonym zaplonie wysterowywal napiecie na silniczek krokowy i co jakis czas bylo slychac jak sie zalancza.Kupilem kompa,wymienilem i z tym bylo juz git.A sprawa spalania nie znikla,przejzelismy wszystko i okazalo sie ze w kostce ktora podpina sie do wtrysku cos nie laczylo i komp nie pobieral odczytu polozenia przepustnicy.Zrobilismy to,ustawilismy jeszcze raz zaplon i odrazu samochod byl nie do poznania,spalanie spadlo do ok 10litrow benzynki,tylko ze silnik jeszcze troche SZARPAł przy ruszaniu i przy jezdzie,przerywal na dwojce,tak jak by sie dlawil od ok 2000 brotow do 3000 a pozniej juz szarpanie nie bylo juz odczuwalne bo wchodzil na obroty,w podobnych obrotach bylo tez na trzecim biegu,na 4 i 5 biegu jest to juz nie odczuwalne.Sprawdzone bylo wszystko :
-sonda na oscyloskopie,
-czujnik wody ten niebieski,
-ten czujnik temp powietrza co jest przy wtrysku,
-jescze raz wszystie wszkazania na i napiecia na kostce od TPSu,
-cisnienie paliwa mialo 1 bar,nigdzie sie nie zapowietrzalo
- wywalilem katalizator i wstawilem tlumik
-cisnienie na garach mialo 1gar-9,5 ;2gar-9,3 ; 3gar-9,5 ; 4 gar-9,5
-sprwdzalismy podstawe pod wtryskiem(bylo dobra ale wyminilem na nowa),
- ten taki niebieski zawor ktory jest przypiety do obudowy filtra powierza(on jest od paliwa ale nie pamietam dokladnie jego nazwy),
- sprawdzalismy przewody WN i swiece(przewody git, swiece wymienilem),
-wymienilem kopulke i palec,
-byl przeprowadzony reset i adaptacja zgodnie z tym co mu kazal komp,
nawet przyprowadzilem taka sama audiczke ABT i wzszystkie parametry byly praktycznie identyczne,bledy byly wakasowane i po adaptacji przez kilka pierwszych dni praktycznie bylo ok ale takie to szarpanie dlawienie bylo minimalne.Nie przeszkadzalo mi to do tej pory bo jak dalem buta to sie przelamywal i szedl jak zly,no ale tak nie moze byc.Chce zeby niebylo tego wogole,bo juz mnie to irytuje i zastanawiam sie nad zalozeniem gazu i chce doprowadzic samochod do ladu.
Przeczytalem wszystkie posty na ten temat i sprawadzalem wszystko po kolei i nie mam pojecia.Juz mam dosc jazdy po mechanikach magikach,wiemze na forum jest kilku madrych ludzi i dlatego prosze o pomoc w mojej sprawie.Z gory dzieki
Sporo się naklikałeś i tylko dlatego nie zablokowałem tego źle nazwanego wątku. Na przyszłość proszę o poprawne, zgodne z regulaminem i zasadami panującymi na forum tytułowanie nowych wątków (TAG-i). Dziękuję Danek
-sonda na oscyloskopie,
-czujnik wody ten niebieski,
-ten czujnik temp powietrza co jest przy wtrysku,
-jescze raz wszystie wszkazania na i napiecia na kostce od TPSu,
-cisnienie paliwa mialo 1 bar,nigdzie sie nie zapowietrzalo
- wywalilem katalizator i wstawilem tlumik
-cisnienie na garach mialo 1gar-9,5 ;2gar-9,3 ; 3gar-9,5 ; 4 gar-9,5
-sprwdzalismy podstawe pod wtryskiem(bylo dobra ale wyminilem na nowa),
- ten taki niebieski zawor ktory jest przypiety do obudowy filtra powierza(on jest od paliwa ale nie pamietam dokladnie jego nazwy),
- sprawdzalismy przewody WN i swiece(przewody git, swiece wymienilem),
-wymienilem kopulke i palec,
-byl przeprowadzony reset i adaptacja zgodnie z tym co mu kazal komp,
nawet przyprowadzilem taka sama audiczke ABT i wzszystkie parametry byly praktycznie identyczne,bledy byly wakasowane i po adaptacji przez kilka pierwszych dni praktycznie bylo ok ale takie to szarpanie dlawienie bylo minimalne.Nie przeszkadzalo mi to do tej pory bo jak dalem buta to sie przelamywal i szedl jak zly,no ale tak nie moze byc.Chce zeby niebylo tego wogole,bo juz mnie to irytuje i zastanawiam sie nad zalozeniem gazu i chce doprowadzic samochod do ladu.
Przeczytalem wszystkie posty na ten temat i sprawadzalem wszystko po kolei i nie mam pojecia.Juz mam dosc jazdy po mechanikach magikach,wiemze na forum jest kilku madrych ludzi i dlatego prosze o pomoc w mojej sprawie.Z gory dzieki
Sporo się naklikałeś i tylko dlatego nie zablokowałem tego źle nazwanego wątku. Na przyszłość proszę o poprawne, zgodne z regulaminem i zasadami panującymi na forum tytułowanie nowych wątków (TAG-i). Dziękuję Danek
Ostatnio zmieniony 22 sty 2008, 20:41 przez daniel_ABT, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witaj. Przedewszystkim popraw nazwę tematu.
Co do twojej sprawy to będzie ciężki orzech do zgryzienia. Ja ze swoim autkie też walczyłem długo zamim się to uspokoiło. Na pierwszy ogień odłącz sonde i zrób jazdę próbną, wiem sonde sprawdzałeś ale uwierz mi ja swoją sprawdzałem kilkanaście razy i w/g wskazań przyrządów była dobra.
Co do twojej sprawy to będzie ciężki orzech do zgryzienia. Ja ze swoim autkie też walczyłem długo zamim się to uspokoiło. Na pierwszy ogień odłącz sonde i zrób jazdę próbną, wiem sonde sprawdzałeś ale uwierz mi ja swoją sprawdzałem kilkanaście razy i w/g wskazań przyrządów była dobra.
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
jak pisal kokolino pozatym sprawdz czy silniczek krokowy ci sie nie wiesza ja tak mialem powiem ci ze meczylem sie z tym prawie rok wywalilem w pip kaski ale teraz niunka nie do poznania
ja bym na twoim miejscy odpiol sonde i sprawdzil bez niej badz znalazl sprawny krokowiec i tez to sprawdzil.... komp w ABT jest na tyle ubogi ze moze poprostu cio tego nie pokazac
ja bym na twoim miejscy odpiol sonde i sprawdzil bez niej badz znalazl sprawny krokowiec i tez to sprawdzil.... komp w ABT jest na tyle ubogi ze moze poprostu cio tego nie pokazac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
co do sondy to juz raz zakldalem inna z ABK i praca silnika sie nie zmienila ale to bylo jeszce wtedy gdy mi duzo palil i tak nie rowno chodzil.ale jutro z rana zrobie probe z odlaczona sonda i porownam roznice.co do silniczka krokowego to juz kiedys go sprawdzalem z tym elektronikiem i jego byla prawidlowa.reaguje ta jak powinien,bynajmniej on tak mowil-wierze mu bo to lebski gosc i to on w duzym stopniu ozywil moje audi...ale nikt nie jest nie omylny,wiec silniczek tez jutro sprawdze...chcialem go kiedys podmienic z innego ABT ale na tamtym byly inne oznaczenia(ktos mi mowil jak dobrze pamietam ze ja mam ten tanszy chyba 4,ale nie jestem tego dokladnie pewien bo to dawno bylo).ja mam z rocznika 92 a tamta byla z 93 roku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
I czy jeszcze ktos mi moze powiedziec dokladnie jak powinna wygladac prawidlowa praca silniczka krokowego.Tak zebym sie upewnil i wiedzial co do czego i na co zwracac uwage.Ja mam na swoim kompie bosch esitronic troszki zkrakowany ale malo mozna tam znalezc,jezeli chodzi o moj problem,wszystko juz przerobilem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
:oops: Zgadza, się dzisiaj wymieniałem w innym aucie czteroprzewodową i pomyliłem.czarekj pisze:Przy oryginalnych sondach silników ABK i ABT nie ma przewodu o kolorze szarym. Sygnałowy jest czarny.
A co do sond czy od ABK pasuje do ABT to niech się wypowiedzą inni bo pewnośc nie mam ale sonda w jest montowana tuż przed czy nawet w samym kacie a ne jak wABT w kolektorze i moż się różnić sposobem pomiaru. Numery w ETK-ce są zupełnie różne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 sty 2008, 16:45
Sonda jest podobna ( w ABK 3przewodowa ogrzewana w ABT 1 przewodowa nie ogrzewana). Sprawdź dobrze czy jest prawidłowo ustawiony czujnik położenia przepustnicy ( nie pamiętam czy w ABT można go przestawiać) a po drugie odłącz przewód od zbiorniczka z weglem aktywnym i zaślep go, moze tam jest gdzies nieszczelnośc.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Sonda w ABT...2 białe, 1 czarny. Kurde ja bym stawiał na lewe powietrze, ale temat jest dość trudny, bo wiele rzeczy może mieć wpływ. Nie wierz do konca pomiarom, a szczególnie tym które robisz na postoju...w trakcie jazdy przy różnych obrotach wszystko może ulec zmianie. Czasem tylko podmianka pomaga tak jak miało to miejsce u mnie ( temat na forum)