Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

[80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

Post autor: Duch » 22 kwie 2008, 21:45

Witam wszystkich
Jezdzę audi 80 b3 1.8s w gazie (mono-wtrysk)
Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytanie.Dzisiejszego dnia naszło mnie aby sprawdzić rozrząd chociaż samochó jezdził dobrze.Wydawało mi się że jest przesunięty o 1-2 ząbki.Wiec rozebrałem go i popełniłem chyba jeden błąd przekreciłem te koło zębate górne (przy głowicy) o 360C kluczem i dopiero ustawiłem na punkt przez zagadanie się :-| .Samochód nie chce zapalić tak jak by nie miał iskry a ma bo sprawdzałem ( niebieską). Czuć paliwem jak kręcę rozrusznikiem jak by go zalewało.Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..Nawet ustawiałem zapłon w różnych pozycjach i kręciłem ciągle to samo.Wspomnę jeszcze że zauważyłem że gdy górny tłok(od strony kabiny) znajduję się w górnym punkcie 1 i 4 to palec wskazuje że iskrę podaje na 2 komorę.Co zrobiłem zle? i czy trzeba zdejmować pokrywę zaworów ?Czy ten silnik jest kolizyjny? Proszę o szybką odpowiedz ponieważ pilnie potrzebuję samochodu :-( :-(

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 23 kwie 2008, 06:02

to potwierdza tylko zasadę że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, jak chodził dobrze to po co było poprawiać, przeciez jak by był przestawiony choćby o 1 ząbek to byś miał co teraz masz. Niestety poprzestawiałeś wszystko, teraz musisz ustawić pokrycie się wszystkich znaków na nowo. wał silnika- 0 na kole zamachowym we wzierniku obudowy sprzęgła, wałek rozrządu -znaczek OT ,a wałek aparatu zapłonowego- palec w kierunku zapłonu tłoka 1 ( pierwszy jest ten od chłodnicy)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 kwie 2008, 07:10

Może to pomoże. Obrazek

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 23 kwie 2008, 08:37

mam przestawiony z tego co mi sie wydaje wałek aparatu zapłonu a do niego jest cięzkie dojscie bo pod plastkiem i trzeba koła zdejmować ajj dzięki za pomoc . Pytanie czy ten model jest kolizyjny?

[ Dodano: 2008-04-23, 10:23 ]
wydaje mi sie że temat można usunąć ;-) Audiczka już działa

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 23 kwie 2008, 11:10

Duch, silnik PM jest bezkolizyjny.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 23 kwie 2008, 16:05

Tak też mi się wydawało bo miałem kiedyś przestawiony rozrząd o chyba 6 ząbków i moc tylko słabsza była :) ok dzięki za odp ;-)

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: [80 b3 1.8s] rozrząd i zapłon

Post autor: shelby » 25 kwie 2008, 10:27

Duch pisze:Kręcić rozrusznikiem można tylko jakieś 3 obroty rozrusznika i staje rozrusznik tak jak by na tłoku coś było i tak ciągle..
1. Czy po tej operacji musisz ręcznie cofnąć wał?
2. Czy ponowne przekręcenie kluczyka bez cofania wału i znów tylko 3 obroty rozrusznika?

Jeśli nr 1 to znaczy, że silnik jest kolizyjny!

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 kwie 2008, 11:30

shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.

To moze znaczyc ze jest za bardzo przyspieszony zaplon, rozrusznik porusza tłok do gory i jeszcze w fazie sprezania nastepuje zaplon, i nie ma sily krecic dalej...

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 25 kwie 2008, 12:46

k44761 pisze:shelby, silnik napewno jest niekolizyjny.
Przeglądam forum już od ponad roku i często spotykam się z twierdzeniem, że silnik 1.8 jest bezkolizyjny. Jednocześnie nie znalazłem opisu np: "jechałem 140km/h, walnął mi pasek i nic się nie stało" albo "ustawiłem I tłok W GMP i przekręciłem o 720st wałek rozrządu".
Aby potwierdzić/zaprzeczyć zadałem właśnie dwa pytania koledze Duch'owi. Mam nadzieję, że mi odpowie.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 25 kwie 2008, 13:35

To pierwsze kręciłem rozrusznikiem kiedy "tak jak by stawał" po prostu powtarzałem czynność z myślą że odpali ale już wszystko jest ok śmiga jak burza ustawiłem rozrząd na punkty i zapłon na ucho :-P :)) Tak jak pisałem miałem przestawiony kiedyś rozrząd o jakieś 6 ząbków przez długi czas po ustawieniu na punkt przybyło sporo koni :P aha PS: ja kreciłem wałkiem rozrządu gry tłok stał w GMP chyba z 6 obortów i śmiga no ;-)

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 25 kwie 2008, 14:31

Ok. To potwierdza bezkolizyjność silnika 1.8. Dzięki.

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 02 paź 2008, 15:16

czy ktoś może pokazać na fotce gdzie są znaki od rozrządu w silniku PM w B3 , kupiłem właśnie mini lampę stroboskopową i za chiny nie mogę wyszukać znaków do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na obudowie rozrządu z przodu silnika od strony chłodnicy nie widzę żadnej podziałki. czy trzeba ściągnąć obudowę żeby stopnie były widoczne?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 paź 2008, 16:19

Znaki masz zrobione na kole zamachowym wystarczyło poczytac.

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 02 paź 2008, 16:25

Obrazek




ps .

ok juz znalazłem , zapłon ustawiony.

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 14 mar 2010, 16:36

mam pytanie jak dokładnie wygladają znaki na kole zamachowym bo mam 0 ale do czego odniesc to 0 jak okienko jest dosyc duze pomocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga