[B4 2,0 16V] nie pali na ciepłym i przymula
[B4 2,0 16V] nie pali na ciepłym i przymula
Witam.
Mam taki problem z autkiem:
Na zimnym silniku odpala, ale na samym początku(10sek) nie trzyma niskich obrotów, jak złapie temp to obroty trzyma ok 900 -1000.
Po lekkim dodaniu gazu (tak żeby otworzył się jeden przepust) czuć jakby obroty lekko spadały (przymula) poczym wzrastają , przy wyższych obrotach jest OK.
Jak zgasi się zagrzany silnik to są problemy z uruchomieniem tzn. nie pali bez wciśnięcia gazu ba... z żeby auto odpaliło trzeba wcisnąć pedał gazu w deske i kręcić ok 15 sekund .... zaczyna powoli "łapać" i odpala. Po odpaleniu czuć paliwem.
Dodam że auto kupiłem z takim defektem
Zauważyłem że ktoś wykręcił śrubke podpierającą przepustnice tak że nie dotyka "wajhy".
zmieniłem wężyk podciśnieniowy fi 8 idący od przepustnicy w okolice wtrysku (był dziurawy)
W planach do sprawdzenia mam:
Kody błyskowe
Czujnik temperatury
Przepływomierz
Przepływomierz zaczełem sprawdzać ale musze troszke poczytać na jego temat, tzn dziwnie sie zachowuje wypiełem kostke i podłączyłem omomierz przy "wyciąganiu " przesłony przepływomierza zmieniał się opór ale w dziwny sposób tzn na początku rósł po czym zaczoł spadać.
Prosze o jakieś sugestie co może być jeszcze nie tak.
Z góry wielkei dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Mam taki problem z autkiem:
Na zimnym silniku odpala, ale na samym początku(10sek) nie trzyma niskich obrotów, jak złapie temp to obroty trzyma ok 900 -1000.
Po lekkim dodaniu gazu (tak żeby otworzył się jeden przepust) czuć jakby obroty lekko spadały (przymula) poczym wzrastają , przy wyższych obrotach jest OK.
Jak zgasi się zagrzany silnik to są problemy z uruchomieniem tzn. nie pali bez wciśnięcia gazu ba... z żeby auto odpaliło trzeba wcisnąć pedał gazu w deske i kręcić ok 15 sekund .... zaczyna powoli "łapać" i odpala. Po odpaleniu czuć paliwem.
Dodam że auto kupiłem z takim defektem
Zauważyłem że ktoś wykręcił śrubke podpierającą przepustnice tak że nie dotyka "wajhy".
zmieniłem wężyk podciśnieniowy fi 8 idący od przepustnicy w okolice wtrysku (był dziurawy)
W planach do sprawdzenia mam:
Kody błyskowe
Czujnik temperatury
Przepływomierz
Przepływomierz zaczełem sprawdzać ale musze troszke poczytać na jego temat, tzn dziwnie sie zachowuje wypiełem kostke i podłączyłem omomierz przy "wyciąganiu " przesłony przepływomierza zmieniał się opór ale w dziwny sposób tzn na początku rósł po czym zaczoł spadać.
Prosze o jakieś sugestie co może być jeszcze nie tak.
Z góry wielkei dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 maja 2008, 14:49 przez virus_lx, łącznie zmieniany 1 raz.
omen-25,
Jesli rezystancja nie rosnie liniowo, to ewidentnie uszkodzony jest potencjometr przeplywomierza. Niestety jest to bardzo czesta i bardzo wredna usterka mechanicznych wtrysków. Da sie naprawic to bez kupowania noweej przeplywki (zreszta kupno przeplywki graniczy z cudem).
Poki zaczne Ci tlumaczyc jak to naprawic, sprawdz czy to Twoje rozregulowanie sie przepustnicy nie zakloca regulacji wolnych obrotow, wez miernik i sprawdz czy dziala stycznik wolnych obrotów. Sprawdz caly uklad WN, czystosc przepustnicy, wartosci czujnika temperatury i to czy Ci sie krokowiec nie zacina. Ustaw przepustnice srubka w taki sposob, zeby juz bardzo delikatne uchylenie jej reka rozlaczalo wolne obroty (stycznik). Nie musi byc to jakos super precyzyjne, bo skompensuje to silniczek krokowy.
Milej zabawy i pisz co zrobiles
-nie nie, to nie to.Na ciepłym silniku spróbuj odłączyć wtryskiwacz rozruchowy i odpal
Jesli rezystancja nie rosnie liniowo, to ewidentnie uszkodzony jest potencjometr przeplywomierza. Niestety jest to bardzo czesta i bardzo wredna usterka mechanicznych wtrysków. Da sie naprawic to bez kupowania noweej przeplywki (zreszta kupno przeplywki graniczy z cudem).
Poki zaczne Ci tlumaczyc jak to naprawic, sprawdz czy to Twoje rozregulowanie sie przepustnicy nie zakloca regulacji wolnych obrotow, wez miernik i sprawdz czy dziala stycznik wolnych obrotów. Sprawdz caly uklad WN, czystosc przepustnicy, wartosci czujnika temperatury i to czy Ci sie krokowiec nie zacina. Ustaw przepustnice srubka w taki sposob, zeby juz bardzo delikatne uchylenie jej reka rozlaczalo wolne obroty (stycznik). Nie musi byc to jakos super precyzyjne, bo skompensuje to silniczek krokowy.
Milej zabawy i pisz co zrobiles
Panowie niestety nie da się zdiagnozować tego silnika(2,0 16V ACE audi 80 b4 94r.) na "diode", dioda po podłączeniu leko świeci, po odpaleniu auta jeszcze słabiej po naciśnięciu przycisku (zwory) dioda świeci pełnym światłem a p 5 sek (jak puści się przycisk) wraca do przedniego stanu, nic sie nie dzieje(nie wyświetla kodów)
Wszystko podłączałem zgodnie z opisem.
Proszę o info co dalej , czy składać kabel na max232 czy na opto....
Z góry wielkie dzięki Pozdrawiam.
virus_lx@o2.pl
[ Dodano: 2008-05-13, 23:18 ]
Panowie niestety nie da się zdiagnozować tego silnika(2,0 16V ACE audi 80 b4 94r.) na "diode", dioda po podłączeniu leko świeci, po odpaleniu auta jeszcze słabiej po naciśnięciu przycisku (zwory) dioda świeci pełnym światłem a p 5 sek (jak puści się przycisk) wraca do przedniego stanu, nic sie nie dzieje(nie wyświetla kodów)
Wszystko podłączałem zgodnie z opisem.
Proszę o info co dalej , czy składać kabel na max232 czy na opto....
Z góry wielkie dzięki Pozdrawiam.
virus_lx@o2.pl
Wszystko podłączałem zgodnie z opisem.
Proszę o info co dalej , czy składać kabel na max232 czy na opto....
Z góry wielkie dzięki Pozdrawiam.
virus_lx@o2.pl
[ Dodano: 2008-05-13, 23:18 ]
Panowie niestety nie da się zdiagnozować tego silnika(2,0 16V ACE audi 80 b4 94r.) na "diode", dioda po podłączeniu leko świeci, po odpaleniu auta jeszcze słabiej po naciśnięciu przycisku (zwory) dioda świeci pełnym światłem a p 5 sek (jak puści się przycisk) wraca do przedniego stanu, nic sie nie dzieje(nie wyświetla kodów)
Wszystko podłączałem zgodnie z opisem.
Proszę o info co dalej , czy składać kabel na max232 czy na opto....
Z góry wielkie dzięki Pozdrawiam.
virus_lx@o2.pl
Grrr.... Pisałem w sprawie diagnostyki w tm poście (ostania str.)
viewtopic.php?t=5705&postdays=0&postord ... &start=120
"KorNoLio -Ten silnik to tylko kody błyskowe. Instrukcje jak wykonać taki mały interfejsik znajdziesz na forum, albo w dziale download, poszukaj."
OK to może jest ktoś z okolic olkusza z vagiem ?
Lub może ktoś poratuje sprawdzonym (100%pewnym) schematem.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-05-16, 07:49 ]
Witam.
Stycznik wolnych obrotów działa prawidłowo. Proszę o informacje jak się zabrać za przepływomierz i czujnik temperatury.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-15, 14:36 ]
Witam
Silnik uzdrowiony okazało się za wypadła wtyczka(brak zawleczki) z czujnika który daje inf. ECU o temperaturze silnika.
Po założeniu wtyczki i wykasowaniu błędów wszystko działa jak powinno.
Co do diagnowstyki podpowiem że zwiera sie linie K i L ischemat kabla może podrzuce keidy indziej i program koniecznie VWtool. silnik 2,0 ACE
viewtopic.php?t=5705&postdays=0&postord ... &start=120
"KorNoLio -Ten silnik to tylko kody błyskowe. Instrukcje jak wykonać taki mały interfejsik znajdziesz na forum, albo w dziale download, poszukaj."
OK to może jest ktoś z okolic olkusza z vagiem ?
Lub może ktoś poratuje sprawdzonym (100%pewnym) schematem.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-05-16, 07:49 ]
Witam.
Stycznik wolnych obrotów działa prawidłowo. Proszę o informacje jak się zabrać za przepływomierz i czujnik temperatury.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-15, 14:36 ]
Witam
Silnik uzdrowiony okazało się za wypadła wtyczka(brak zawleczki) z czujnika który daje inf. ECU o temperaturze silnika.
Po założeniu wtyczki i wykasowaniu błędów wszystko działa jak powinno.
Co do diagnowstyki podpowiem że zwiera sie linie K i L ischemat kabla może podrzuce keidy indziej i program koniecznie VWtool. silnik 2,0 ACE
Drodzy koledzy prosiłbym o pomoc w miarę możliwości. Mam instalację LPG w 2.0 16V mechaniczny wtrysk. Jeśli chodzi o LPG to nie narzekam(9,5 trasa 12-13 miasto l/100km). Instalacja Igen. Problem jest jednak w PB. Chodzi o to że odpalam z lekkim dodaniem gazu i tak muszę go podtrzymywać żeby nie zgasł bo nie trzyma obrotów. Dodam że po odłączeniu krokowca nie ma żadnej reakcji. Czasem udaje mi się złapać go na wolnych obrotach głównie jak jest silnik rozgrzany. Może to wina regulacji przepływki tą srubką na imbusowy klucz? trochę nią kręciłem w lewo i w prawo i myślę że trochę to rozregulowałem. Dodam że jak założyłem gaz to był dobrze ustawiony na PB i na LPG. W chwili pracy na LPG przekaźnik(założony przez gaziarza) odłącza całkowicie lambdę żeby nie zczytywała złych danych. Proszę o radę jak mogę doprowadzić do porządku te obroty na pB. Nie potrzebuję odpowiedzi ironicznych tylko same konkrety,Krytykę LPG przy mechanicznym wtrysku proszę pozostawić sobie bo to już było parę razy przerabiane a Ja zdania nie zmienię iż nie ma złych rozwiązań lecz są tylko źli mechanicy :)Pozdrawiam i proszę o konkrety;)
dodam jeszcze że objawy mam bardzo podobne do virusa_lx
[ Dodano: 2009-05-14, 09:51 ]
Silnik uzdrowiony okazało się za wypadła wtyczka(brak zawleczki) z czujnika który daje inf. ECU o temperaturze silnika.
Po założeniu wtyczki i wykasowaniu błędów wszystko działa jak powinno.
a gdzie ten czujnik się znajduje i co to za czujnik?
[ Dodano: 2009-05-14, 09:51 ]
Silnik uzdrowiony okazało się za wypadła wtyczka(brak zawleczki) z czujnika który daje inf. ECU o temperaturze silnika.
Po założeniu wtyczki i wykasowaniu błędów wszystko działa jak powinno.
a gdzie ten czujnik się znajduje i co to za czujnik?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok