Przeczytałem juz dużo opisów związanych z ukł zaplonowym.
U mnie objawy są dziwne - silnik pracuje normalnie do 4000obr/min przy okolo 4000obr nagle gaśnie nawet w trakcie jazdy np na autostradzie nagle obrotomierz wskazuje 0obr zapala sie kontrolka ciś oleju i koniec. Po chwili obroty spadaja i znów wszystko jest w normie.
Nie wiem czym to moze być spowodowane - wygląda jakby moduł odcinał zasilanie do cewki.
Czy ktoś może mi pomoc moze miał podobne objawy.
Obecnie padł całkowicie tzn nie chce odpalić ale juz tak było i odpalał po czasie - moze to jest pomocne??? Nie wiem co mu jest.
[80 B4 2.0 ABT] gaśnie przy wyższych obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A może by tak kolega napisał czy sprawdzał czy dochodzi paliwo i czy jest iskra.
Jak silnik nie chce wogóle zapalić to od tegho trzeba zacząć, jak paliwo dochodzi i jest iskra to należy sprawdzić czy rozrząd sie nie przestawił do tego czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo. Aha jakby nie dochodziło paliwo to sprawdź czy pompka pracuje i czy przypadkiem nie jest zapchany filtr paliwa. Bo to tak wygląda jakby mu paliwa brakkowało. To na początek.
Pozdrawiam.
Jak silnik nie chce wogóle zapalić to od tegho trzeba zacząć, jak paliwo dochodzi i jest iskra to należy sprawdzić czy rozrząd sie nie przestawił do tego czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo. Aha jakby nie dochodziło paliwo to sprawdź czy pompka pracuje i czy przypadkiem nie jest zapchany filtr paliwa. Bo to tak wygląda jakby mu paliwa brakkowało. To na początek.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2008, 13:54 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29
Jeśli chodzi o paliwo to dochodzi poza tym mam tez gaz i dzieje sie dokladnie tak samo.
Rozrząd też odpada bo do 4tys obrotów pracowal bardzo dobrze - ale sprawdzilem pasek jest ok i ustawienie rownież
Jeśli chodzi o przegrzanie modułu od zużytych swiec co miałeś na myśli??
[ Dodano: 2008-07-18, 14:03 ]
Zatkany filtr też raczej odpada bo on nie muli tylko momentalnie gaśnie po przekroczeniu 4tyś obrotów. Tak jak pisałem wskazywał bym na uklad zapłonowy - tylko nie wiem co padło.
Może mój opis był niezbyt dokładny - silnik momentalnie pada - tak jakby wyłączyć zasilanie czasem można go odpalić po jakimś czasie (pali wtedy na dotyk)
Jak można przegrzać moduł???
[ Dodano: 2008-07-18, 14:08 ]
Mam takie pytanie hall jest zasilany z ECU ???
Jeśli tak to czy ECU może odcinać zasilanie do hall-a z jakiegoś powodu. ??
Czy ktoś wie jak sprawdzić moduł??
Rozrząd też odpada bo do 4tys obrotów pracowal bardzo dobrze - ale sprawdzilem pasek jest ok i ustawienie rownież
Jeśli chodzi o przegrzanie modułu od zużytych swiec co miałeś na myśli??
[ Dodano: 2008-07-18, 14:03 ]
Zatkany filtr też raczej odpada bo on nie muli tylko momentalnie gaśnie po przekroczeniu 4tyś obrotów. Tak jak pisałem wskazywał bym na uklad zapłonowy - tylko nie wiem co padło.
Może mój opis był niezbyt dokładny - silnik momentalnie pada - tak jakby wyłączyć zasilanie czasem można go odpalić po jakimś czasie (pali wtedy na dotyk)
Jak można przegrzać moduł???
[ Dodano: 2008-07-18, 14:08 ]
Mam takie pytanie hall jest zasilany z ECU ???
Jeśli tak to czy ECU może odcinać zasilanie do hall-a z jakiegoś powodu. ??
Czy ktoś wie jak sprawdzić moduł??
Mój kolega miał podobny przypadek w ABK. Kręcił sporo kilometrów i nie zaglądał do świec, które zużywając się zwiększały przerwę pomiędzy elektrodami. Im większa przerwa tym więcej energii było trzeba na zapalenie iskry. W silniku tym moduł jest zaopatrzony w radiator ale on czasami nie wystarcza. Zakończyło to się tak ,że na trasie moduł klęknął na amen (i to w Częstochowie) :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29
No rozumię, że potrzebna jest większa energia ale przecież moduł nie może skontrolować
odstępu na elektrodach świec zaplonowych i może się mylę ale moduł zasila cewke zapłonową która ma stałą oporność.
Aczkolwiek ja też podejrzewam moduł tylko powód mi nie pasuje - rozumiem np zwarcie w uzwojeniach cewki - ale może się mylę.
Dzieki za pomoc - a gdzie mogę znaleźć moduł i jak go zdiagnozować???
Jeszcze jedno - czy hall powinien być zasilony na stałe po przekręceniu stacyjki??
Jeśli tak - to czy to jest zasilanie z modułu???
Gdzie znajdę moduł w B4 ABT 92r???
Sprawdziłem wcześniej zasilanie na cewce, przewody, świece, palec, ustawienie rozrządu ok. Co jeszcze mogę sprawdzic?? Czy ktoś może mi doradzić bo już nie wiem co mu jest?? Z góry dziękuje za pomoc
[ Dodano: 2008-07-18, 15:51 ]
Mam wielką prośbę czy ktoś jest w posiadaniu schematów do silnika ABT
Wiem, że sa w dziale download - probowałem ściągnąć ale bez efektu - zacina sie w połowie
[ Dodano: 2008-07-18, 18:21 ]
Witam ponownie wszystkich
Sprawdziłem czujnik halla i brak napicia na zewnętrznych przewodach tzn 1 i 3
Z tego co znalazlem w archiwum to powinno być napięcie pomiedzy tymi pinami???
Udało mi się ściągnąć schemat do ABT z działu downolad i wygląda że hall jest zasialny bezpośrednio z ECU
Czy to na pewno oznacza uszkodzony komputer???
Jeśli tak to jak go znaleźć - nie mam pojecia gdzie jest.
Czy np uszkodzenie hall-a albo cewki mogło spowodować uszkodzenie modułu ???
Proszę o pomoc doświadczonych kolegów - moja wiedza z tej dziedziny chyba nie jest wystarczająca:)
odstępu na elektrodach świec zaplonowych i może się mylę ale moduł zasila cewke zapłonową która ma stałą oporność.
Aczkolwiek ja też podejrzewam moduł tylko powód mi nie pasuje - rozumiem np zwarcie w uzwojeniach cewki - ale może się mylę.
Dzieki za pomoc - a gdzie mogę znaleźć moduł i jak go zdiagnozować???
Jeszcze jedno - czy hall powinien być zasilony na stałe po przekręceniu stacyjki??
Jeśli tak - to czy to jest zasilanie z modułu???
Gdzie znajdę moduł w B4 ABT 92r???
Sprawdziłem wcześniej zasilanie na cewce, przewody, świece, palec, ustawienie rozrządu ok. Co jeszcze mogę sprawdzic?? Czy ktoś może mi doradzić bo już nie wiem co mu jest?? Z góry dziękuje za pomoc
[ Dodano: 2008-07-18, 15:51 ]
Mam wielką prośbę czy ktoś jest w posiadaniu schematów do silnika ABT
Wiem, że sa w dziale download - probowałem ściągnąć ale bez efektu - zacina sie w połowie
[ Dodano: 2008-07-18, 18:21 ]
Witam ponownie wszystkich
Sprawdziłem czujnik halla i brak napicia na zewnętrznych przewodach tzn 1 i 3
Z tego co znalazlem w archiwum to powinno być napięcie pomiedzy tymi pinami???
Udało mi się ściągnąć schemat do ABT z działu downolad i wygląda że hall jest zasialny bezpośrednio z ECU
Czy to na pewno oznacza uszkodzony komputer???
Jeśli tak to jak go znaleźć - nie mam pojecia gdzie jest.
Czy np uszkodzenie hall-a albo cewki mogło spowodować uszkodzenie modułu ???
Proszę o pomoc doświadczonych kolegów - moja wiedza z tej dziedziny chyba nie jest wystarczająca:)