Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd

Post autor: kosmik903 » 06 sie 2008, 18:35

Witam,

Dwa tygodnie temu miałem wymieniany rozdząd (pasek, napinacz) w Audiczce. Niby było OK ale co jakiś czas słyszę coś jakby gwizdanie. Nie słychać go zawsze. Byłem u mechanika, przygazowaliśmy, słuchaliśmy i nic. Dzisiaj jednak znowu słyszałem gwizdanie.
Sprawdziłem pasek i naciągnięty jest prawidłowo. Zastanawia mnie jedno. Pasek podczas pracy ustawiony jest równo z przednią krawędzią koła zębatego wałka rozrządu, stary pasek był wsunięty trochę dalej. Wydaje mi się, że pasek obciera o pokrywę bo jest starty na górnej zewnętrznej krawędzi. Czy można jakoś wyregukować ustawienie paska?

Pozdrawiam,
Darek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sie 2008, 19:55

Załóż na próbę ponownie starą rolkę napinającą i sprawdź jak ustawi się nowy pasek.
Były przypadki, że winna okazywała się rolka jak również małe koło zębate na wale.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sie 2008, 19:57

Nie nie można wyregulować. W tym przypadku trzeba wymienić dolne koło rozrządu i nie będzie paska obcierać. Co do gwizdania to albo faktycznie przy obcieraniu gwiżdże albo poprostu za mocno jest napięty na napinaczu.
Czarek mnie ubiegł :-)

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 06 sie 2008, 20:08

Nietety nie mam już starego napinacza.
Kokolino1, jak to jest możliwe, że na starym pasku rolka była ok a na nowym nie jest?
W przyszłym tygodniu pojadę, niech mi mechanik jeszce raz sprawdzi wszystko.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sie 2008, 20:12

Wadliwie (brak prostopadłości) wykonany otwór w rolce napinajacej.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sie 2008, 21:20

kosmik903 pisze:Kokolino1, jak to jest możliwe, że na starym pasku rolka była ok a na nowym nie jest?
To rolka nie była wymieniana ? :shock: . A choćby dlatego co napisał Czarek, dlatego że nciąg jest inny, dlatego że że są inne luzy na łożysku. Ale czegoś nie kumam. Piszesz
Nietety nie mam już starego napinacza.
A chwilę później to co wyżej. To wkońcu ta rolka jest nowa czy stara?
U mnie było tak samo dopiero wymiana dolnego koła rozrządu pomogła.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 06 sie 2008, 21:27

U mnie było podobnie tez pasek wyszedł na zewnatrz nowa rolka nie pomogła dopiero zmiana tulejki w napinającej rolce na tulejke z roliki stałej od A4 ( jest to pełna stalowa tulejka ) pomogło teraz jest bliżej wew. częsci koła i paska nie wyciera <ok>

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 06 sie 2008, 21:40

kokolino1 nie zrozumieliśmy się. chodziło mi o to, że wcześniej, przed wymianą rolki i paska wszystko było ok a teraz po wymianie rolki nagle by się okazało, że dolne koło rozrządu jest uszkodzone. Wydaje mi się, że gdyby uszkodzone było to koło to przed wymianą też pasek by schodził.
wilu8 ja ma założony napinacz z metalową tuleją więc to chyba nie to.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 07 sie 2008, 04:18

Teoretycznie kokolino może mieć rację - fabryka mówi że z przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić koła zębate. Co do samej rolki to dla mnie istnieje jeszcze jedna możliwość - czy warsztat w którym wymieniałeś rozrząd jest zaufany? U mnie też świstało i jak wymieniłem rolkę to przestało - łożysko było wyrobione. Zmierzam do tego że może założyli ci jakiś używany napinacz... U mnie pasek jest przy zewnętrznej krawędzi i o nic nie obciera.

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 07 sie 2008, 10:24

Rolka na 100% nowa. Samochód naprawia mi brat kolegi z pracy i nie obawiam się, że zrobiłby taki przekręt.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sie 2008, 10:25

kosmik903 pisze:Rolka na 100% nowa. Samochód naprawia mi brat kolegi z pracy i nie obawiam się, że zrobiłby taki przekręt.

Nowa, nie znaczy dobra. Nawet SKF wypuszcza czasem kiepski towar, lub kiepskiej jakości podróbki tej firmy są na rynku.

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 07 sie 2008, 19:17

czarekj zgadza się i dlatego dzisiaj zapytałem w sklepie o rolkę LUK. Przysłali mi następującą odpowiedź:
Witamy. ROLKA NAPINAJĄCA PASEK ROZRZĄDU do Audi 80 B4 80 2,0 z 1992 roku (tylko do numeru podwozia 8C-S-075 037 !) jest w sprzedaży nastepujacych producentów: 1) Niemieckiej firmy Ruville o symbolu 55404 w cenie 95,00 zł. 2) Niemieckiej firmy SKF o symbolu VKM 11001 w cenie 94,00 zł. 3) Niemieckiej firmy INA o symbolu 531 0082 20 w cenie 102,00 zł.

Ale ja nie wiem jaki mam numer podwozia. Gdzie to sprawdzić?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sie 2008, 19:36

kosmik903 pisze: Ale ja nie wiem jaki mam numer podwozia. Gdzie to sprawdzić?
W dowodzie rejestracyjnym - to część numeru VIN.

kebor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lip 2008, 10:48

[B4 2.0 ABK] Gwiżdzący rozrząd

Post autor: kebor » 09 sie 2008, 15:33

ja miałem te same obiawy i była za mocno dokręcona nakrętka mocująca rolke napinacza bo jak zauwazyliście są różne firmy produkujące napinacze i spotkałem sie z tym ze jedne można dokręcić na maxa i nic sie nie stanie a innych nie wolno bo piszczą , zmienia się wspólosiowość a to zależy od producenta ja sam właśnie pracuje przy produkcji takich łożysk i to jest najczęstrza przyczyna zacierania łożysk w napinaczch to znaczy siła dokręcania

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 sie 2008, 04:03

to jest najczęstrza przyczyna zacierania łożysk w napinaczch to znaczy siła dokręcania
nioc dziwnego -kazde lozysko sie zatrze jak jest za mocno dokrecone. To tez najczestrza przyczyna zacierania sie lozysk w kolach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl