Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b-4 ABK 2,0] zmiana paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
madzian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:02
Lokalizacja: Lipniki

[80 b-4 ABK 2,0] zmiana paliwa

Post autor: madzian » 25 paź 2008, 16:10

Witam wszystkich!!!

Mam takie pytanie ponieważ mam chęć zmienić pb 95 na vervę tylko słyszałem, że czasami trzeba coś przestawiać w silniku. I Czy będzie czuć różnicę w przyśpieszeniu po takiej zmianie??

_uwaga
Ostatnio zmieniony 28 paź 2008, 09:04 przez madzian, łącznie zmieniany 1 raz.

punk

Post autor: punk » 25 paź 2008, 16:26

Nie

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 25 paź 2008, 19:00

Poczujesz różnicę w portfelu, nic więcej.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 paź 2008, 20:02

madzian, chyba większą różnicę poczujesz jak zmienisz filtr powietrza na nowy niż przy zmianie benzyny 95 na 98. poza tym temat paliw był już poruszany na forum. wystarczy użyc szukajki.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 paź 2008, 07:32

Przy przejściu na inny rodzaj paliwa w silniku ABK nie trzeba przestawiać zapłonu. Sterownik silnika robi to automatycznie - na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

Post autor: Mast26 » 26 paź 2008, 10:17

Madzian daj sobie spokoj,sam kilka razy zalalem pelny bak 98 z bp(ultima czy cos) i niema naprawde zadnej roznicy poza kilkunastoma gr na litrze ;-)

madzian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:02
Lokalizacja: Lipniki

Post autor: madzian » 26 paź 2008, 10:53

Dzięki za info w takim razie zostaję przy 95

coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: coffee8 » 26 paź 2008, 11:15

Podobno 98 czyści różne podzespoły układu paliwowego, że niby wtryski itd. Ale to samo osiągnąć można zalewając do pełnego zbiornika jakiś dodatek do paliwa, który zrobi dokładnie to samo. Co do mocy, to wypowiem się, że jest to legenda, przynajmniej przy tym silniku. Lej paliwko na dobrej stacji i będzie gicio!

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 27 paź 2008, 21:30

bądz mądry i lej dobrej jakości paliwo wybierałem sie w podróż z pod Warszawy do Rabki Zdrój po syna ktorego odbierałem tak więc zalałem dzień wcześniej na stacji shell paliwko 100 oktanowe shell V power racing i co wyszło ,a to że 3/4 drogi mi szarpał silnikiem okazało sie ze było słabej jakości paliwo tak więc nie jest łatwe znaleść dobre paliwo.na stacji neste paliwo u mnie jest ok verva itp tez ok tylko ten SHELL cholerny

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 27 paź 2008, 22:06

Koleżanki i koledzy...
O mocy uzyskiwanej przez samochód decyduje wartość opałowa benzyny.
Natomast liczba oktanowa to jest wskaźnik porównawczy określający odporność na stuk, ważne jest żeby nie tankować paliwa o niższej LO niż przewiduje producent. Do 80 leje się Pb 95 i już.
Dla pszykładu gaz LPG ma coś około 107 oktan ale za to ma wartość opałową niższą i dlatego trzeba go spalać więcej żeby uzyskać tą samą moc.
Do tego jeszcze dodam że liczba oktanowa 95 znaczy że paliwo to ma taką odporność na stuk jak mieszanka 95% izo-oktanu i 5% n-heptanu spalane w silniku porównawczym :)
A i jeszcze co mi się przypomniało: Pb 95 od Pb 98 i tych innych v-powerów różni się zawartością związków ołowiu i spirytusu (te 'lepsiejsze' mają więcej).
Pozdrówka, all heil the LPG.

punk

Post autor: punk » 28 paź 2008, 15:58

d3lta pisze:Koleżanki i koledzy...
O mocy uzyskiwanej przez samochód decyduje wartość opałowa benzyny.
Natomast liczba oktanowa to jest wskaźnik porównawczy określający odporność na stuk, ważne jest żeby nie tankować paliwa o niższej LO niż przewiduje producent. Do 80 leje się Pb 95 i już.
Dla pszykładu gaz LPG ma coś około 107 oktan ale za to ma wartość opałową niższą i dlatego trzeba go spalać więcej żeby uzyskać tą samą moc.
Do tego jeszcze dodam że liczba oktanowa 95 znaczy że paliwo to ma taką odporność na stuk jak mieszanka 95% izo-oktanu i 5% n-heptanu spalane w silniku porównawczym :)
A i jeszcze co mi się przypomniało: Pb 95 od Pb 98 i tych innych v-powerów różni się zawartością związków ołowiu i spirytusu (te 'lepsiejsze' mają więcej).
Pozdrówka, all heil the LPG.
Dokładnie tak! Tylko, że nie ołowiu, a manganu lub żelaza

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 28 paź 2008, 17:47

punk pisze:Dokładnie tak! Tylko, że nie ołowiu, a manganu lub żelaza
A jednak ołowiu... Wciąż podstawowym procesem produkcji etyliny samochodowej jest tzw. etylizacja czyli dodawanie tego i owego związanego z ołowiem. Przekreślone Pb znaczy że oprócz standardowego czteroetylku ołowiu stosuje się jeszcze inne silnie trujące i toksyczne węglowodory aromatyczne :)

punk

Post autor: punk » 28 paź 2008, 18:47

Zdecydowanie nie stosuje się obecnie organicznych związków ołowiu. Głównie ze względu na zatrucie katalizatora

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 paź 2008, 01:54

różnica 3 oktanów jest naprawdę znikoma. nie poczujesz zbytniej róznicy.
poza iloscią jaką zatankujesz i rachunkiem w kasie
95okt jest bardziej wybuchowa
98okt mniej wybuchowa ale ma wyższą temp spalania jedynie mozna dobrze podsmażyć głowicę i gniazda zaworowe

jak chcesz poczuć róznicę załatw sobie Kerozynę (paliwo lotnicze 120 okt)
ja kiedys zalałem tym starego poczciwego komara
ubaw był po pachy :mrgreen: 8-) :-D :-) ale 10 min jazdy i sie silnik rozleciał :-/

co do produktów typu STP formuła do wtryskiwaczy (PB lub ON) to podchodzę sceptycznie więcej to szkody narobi niż pożytku
poczytaj co zawieraja te preparaty :arrow: BEZWONNA KEROZYNA czyli paliwo lotnicze
reszty nie musze mówić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl