Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK] wymiana płynu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ratonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2007, 12:45
Lokalizacja: Huizen

[80 B4 2.0E ABK] wymiana płynu

Post autor: ratonek » 17 gru 2008, 15:00

[80 B4 2.0E ABK]

witam mam pytanie czy może ktos pomóc jak wymienić płyn chłodzący.czy jest jakiś korek do spuszczenia, czy trzeba odpowietrzać czy sam sie odpowietrzy.jeśli nie to jak go odpowietrzyć.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2008, 18:43 przez ratonek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 gru 2008, 17:52

W chłodnicy audi 80 z silnikiem ABK i klimatyzacją jest czerwony korek do spuszczania płynu chłodzącego. Korek znajduje sie w dolnym rogu chłodnicy od strony kierowcy. Istnieje ryzyko, że ten plastikowy korek może się ukręcić, więc odkręcaj ostrożnie szerokim 10 mm, krótkim śrubokrętem.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 gru 2008, 17:56

W jaki sposób odpowietrzyć już było wiele razy

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 gru 2008, 20:08

W jaki sposób odpowietrzyć już było wiele razy
np. tu o tym przeczytasz viewtopic.php?t=12953&highlight=dobry+p ... h%B3odnicy
ale na przyszłość staraj się używać szukajki ;-)

czarekj, nie orientujesz się może czy jest gdzieś podobny korek w ABT? chodzi o wersję z klimą.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 gru 2008, 22:36

Ja mam swój niezawodny, choć malo popularny sposób na odpowietrzenie układu.
Wyjmuję niebieski czujnik temperatury silnika i na zimnym silniku wlewam płyn otworem w króćcu. Wciskam na swoje miejsce i podłączam czujnik temperatury silnika, dolewam do znaku maks. płynu do zbiorniczka i wszystko szczelnie zakręcam. Następnie uruchamiam auto i pozwalam silnikowi w czasie spokojnej jazdy osiągnąć temperaturę otwarcia termostatu. Jak już silnik się nagrzeje wracam z trasy pozwalam mu ostygnąć i uzupełniam płyn w zbiorniczku do wymaganego poziomu.
Jeszcze mi się nie zdarzyło by coś z ukladem chłodzenia było potem "nie tak". Nie ma takiej opcji by się silnik zbyt mocno nagrzał bądź zagotował sie płyn. Wlewanie płynu otworem czujnika daje pewność, że termostat jest "utopiony" całkowicie w płynie, a płyn sięga do najwyższego punktu głowicy.
Nie mam przekonania co do innych metod, które mogą powodować miejscowe przegrzania głowicy zanim otworzy sie termostat.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 gru 2008, 22:44

czarekj, a nie wiesz czy w ABT w wersji z klimą też jest jakiś zaworek na chłodnicy do wypuszczania płynu?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 gru 2008, 22:51

Nie jestem pewnien, więc niestety nic nie mogę potwierdzić. Nie grzebałem akurat przy układzie chłodzenia silnika ABT z klimatyzacją. Sprawdź dolne partie chlodnicy w poszukiwaniu korka. Jeżeli jest oryginalna chłodnica to korek powinien mieć czerwony kolor.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 gru 2008, 23:11

czarekj, wielkie dzięki za odpowiedź :-) niestety żadnego zaworka nie udało mi się się odnaleźć, a już o czerwonym korku nie wspomnę :-(
jedynie od strony pasażera jest coś takiego ale wygląda mi to na czujnik od wiatraka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35b ... a4690.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77a ... 24316.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/17d ... 46cd3.html
u dołu chłodnicy nie ma nic - od strony kierowcy też. pozostaje odkręcanie węża od termostatu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 gru 2008, 23:28

Szukaj pod króćcem dolnego grubego węża. Moim zdaniem powinien tam być bo z tego co widzę to chłodnica jest taka sama jak w ABK z klimą. Korek ma średnicę ok. 2 cm. Jak możesz to zrób zdjęcie tego co jest w dolnym rogu chłodnicy od strony kierowcy.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 gru 2008, 15:23

czarekj, wielkie dzięki, nawet nie wiesz jak mi pomogłeś <piwo>
udało mi się odnaleźć korek :mrgreen: jest od strony kierowcy na samym dole chłodnicy pod węzami. najlepiej go widać gdy się stoi z boku od strony koła, bo inaczej to zasłaniają go węże i nie widać ;-)

tylko zastanawiam się czy w ten sposób wypuści się tyle samo płynu co odkręcając węże od termostatu :roll:

ratonek, jesteś autorem tematu więc kliknij proszę punkcik dla czarekj, który mi bardzo pomógł i Tobie też :-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 gru 2008, 16:49

Jeżeli chcecie całkowicie opróżnić układ chłodzenia trzeba jeszcze zdjąć dwa węże z krócców przy pokrywie termostatu.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 23 maja 2014, 21:03

odgrzebię trochę...

1) czy po wyjęciu chłodnicy należy odpowietrzać dodatkowo chłodnicę? Czy pozostaje tylko procedura koreczka na wężu do nagrzewnicy lub sposób Czarka - przez wąż w otworze na czujnik niebieski?

2) Żeby spuścić cały płyn to zdjąć dwa przewody gumowe przy pompie?

3) Nawiew w środku ma być włączony na maksa, czy tylko pokrętło od regulacji ciepła ustawione na max ciepło?

4) kiedy przystąpić do odpowietrzania układu? w momencie załączenia wiatraków ( w trakcie ich pracy ) czy można szybciej ( przed załączeniem ) lub później ( po wyłączeniu ) czy nie ma znaczenia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl