[B4 ABK] wymiana paska i napinacza rozrządu
[B4 ABK] wymiana paska i napinacza rozrządu
Ostatnio zmieniliśmy z wujem pasek rozrządu i oczywiście rolkę. Ustawiliśmy wszystko zgodnie ze znakami i silnik pali elegancko. Tylko że jakoś tak inaczej się pobiera(łagodniej wchodzi na obroty) i ma inne obroty na postoju. wcześniej miał 1100 po zapaleniu i 900 czy tam 800 jak się nagrzał. teraz też po zapaleniu ma 1100 ale później są podwyższone niż wcześniej. Ciekawe jest też to że na poprzednim pasku rozrząd był inaczej ustawiony i nie pokrywał się z tymi znakami. Wcześniej silnik pracował harmonijniej. Podejrzewam że coś się nie zgadza z ustawieniem. Może trzeba przesunąć pasek o kilka ząbków. Szukałem jakiegoś fotostory o wymianie rozrządu w AbK ale niestety nie ma. Bardzo prosił bym o jakiś link lub opis jak powinien być ustawiony rozrząd.
Sprawdź jeszcze raz znaki znajdują sie na kole wałka rozrządu, na kole zamachowym z tyłu silnika masz okienko zaraz koło rozdzielacza zapłonu tam bedziesz widział znak na kole jak przyświecisz i jeszcze masz znak na rozdzielaczu zapłonu ściagniesz kopułke bedziesz widział. Jak ustawisz tłok 1 bedzie sie znajdował w górnym położeniu w suwie pracy.
na tym kole od rozrządu są 2 oznaczone miejsca. Jedno to kropka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e ... 42225.html
a na drugim są litery O i T i kreska między nimi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a7b98.html
i właśnie tym się sugerowaliśmy i ustawiliśmy na tej kresce.
Na kole zamachowym nie sprawdzaliśmy.
Takie obroty mam po zapaleniu na zimnym silniku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 86ad0.html
Wcześniej jak przygazowałem to spadały od razu na jakieś 800 obr/min. A teraz spadają powoli i na 1000. Może zapłon trzeba ustawić?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74e ... 42225.html
a na drugim są litery O i T i kreska między nimi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a7b98.html
i właśnie tym się sugerowaliśmy i ustawiliśmy na tej kresce.
Na kole zamachowym nie sprawdzaliśmy.
Takie obroty mam po zapaleniu na zimnym silniku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 86ad0.html
Wcześniej jak przygazowałem to spadały od razu na jakieś 800 obr/min. A teraz spadają powoli i na 1000. Może zapłon trzeba ustawić?
Jeśli koło wałka zdawczego (to między kołem wału a kołem rozrządu) było wcześniej inaczej ustawione (nie na znaki z kołem wału) to teraz kiedy ustawiłeś wszystko na znaki przestawił Ci się zapłon, ponieważ koło wałka zdawczego napędza aparat zapłonowy i pompę olejową.
Musisz skorygować ustawienie zapłonu aparatem, co nie jest sprawą prostą, poczytaj na forum bo właśnie z tym walczę i temat jest maglowany dość ostro.
Musisz skorygować ustawienie zapłonu aparatem, co nie jest sprawą prostą, poczytaj na forum bo właśnie z tym walczę i temat jest maglowany dość ostro.
Witam
Podłączę się do tematu, od 1,5 roku walczę ze swoim autem, na zimnym pali bez zarzutu ale rozgrzany silnik jakby się zalewał przy odpalaniu poza tym w zakresie 2000-3000obr/min słychać głośne buczenie z tyłu, sprawdziłem i polutowałem już wszystko łącznie z ustawieniem zapłonu, auto powinno chodzić jak zegarek a tu ciągle problem.Ostatnio wziąłem się za sprawdzenie rozrządu i po ustawieniu na dole na znaki na górnym kole tym od rozrządu znak nie pokrywa się z tym na obudowie, jest przesunięty o jeden ząb w prawo.Rozmawiałem z mechanikiem który stwierdził że można to skorygować zapłonem i może tak zostać.
Chciałbym zadać to samo pytanie forum, czy po korekcji zapłonem może tak zostać czy kategorycznie trzeba ustawić rozrząd a potem oczywiście znów zapłon.
Podłączę się do tematu, od 1,5 roku walczę ze swoim autem, na zimnym pali bez zarzutu ale rozgrzany silnik jakby się zalewał przy odpalaniu poza tym w zakresie 2000-3000obr/min słychać głośne buczenie z tyłu, sprawdziłem i polutowałem już wszystko łącznie z ustawieniem zapłonu, auto powinno chodzić jak zegarek a tu ciągle problem.Ostatnio wziąłem się za sprawdzenie rozrządu i po ustawieniu na dole na znaki na górnym kole tym od rozrządu znak nie pokrywa się z tym na obudowie, jest przesunięty o jeden ząb w prawo.Rozmawiałem z mechanikiem który stwierdził że można to skorygować zapłonem i może tak zostać.
Chciałbym zadać to samo pytanie forum, czy po korekcji zapłonem może tak zostać czy kategorycznie trzeba ustawić rozrząd a potem oczywiście znów zapłon.
Zmień mechanika. Im szybciej tym lepiej.krisiun1 pisze:Rozmawiałem z mechanikiem który stwierdził że można to skorygować zapłonem i może tak zostać.
Chciałbym zadać to samo pytanie forum, czy po korekcji zapłonem może tak zostać czy kategorycznie trzeba ustawić rozrząd a potem oczywiście znów zapłon.
Jak ten tekst zobaczy reszta kluibowiczów, to będa się ............ :lol:
Najpierw poprawnie ustaw rozrząd a potem dopiero zapłon. Leiej się znasz na samochodach jak Twój mechanik.