Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?

Post autor: kaczaza5 » 23 maja 2009, 17:41

Witajcie <ok>
Jakiś czas temu oddałem głowicę do regeneracji, zanim ją zdjąłem musiałem zdjąć rozrząd więc porobiłem sobie znaki na kołach i pasku co bym później nie musiał kombinować :mrgreen:
Niestety jest lipa bo mechanik, który robił mi głowicę starł mi ślady na kole na wałku :cry:
W związku z tym mam do was ogromną prośbę, abyście mi pomogli jak to pieruństwo ustawić, bo z teorii książkowej wychodzi lipa...
Próbowałem ustawić tak, aby znak na kole rozrządu był na poziomie łączenia pokrywy zaworów z głowicą, nacięcie na kole paska klinowego na wale u góry, a palec rozdzielacza zapłonu skierowany na nacięcie...
Znak na kole pasowym ma być skierowany do góry w pionie, czy w linii z wałkiem rozrządu?
Myślałem już, że znak na wałku nie z tej strony głowicy więc przestawiłem na drugą i dalej nie chce zapalić <osohozi>
Autko potrzebne mi na wczoraj więc proszę was o wytłumaczenie mi jak przysłowiowej krowie na granicy co i jak zrobić, żeby niunia ożyła...
Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM

Z góry wielkie, wielkie dzięki...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 maja 2009, 18:59

Znak na kole głowicy (kropka z drugiej strony koła pasowego stojąc przed samochodem) ma być równo z górną krawędzią głowicy po jej prawej stronie.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek Obrazek Obrazek

Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Obrazek

Wał korbowy można także ustawić na znak "0" na kole zamachowym. Znak 0 ma przecinać prosta dolna krawędź odlewu w okienku:
Obrazek

Znak "0" ma przecinać krawędź zaznaczona linią na tym foto.

[ Dodano: 2009-05-23, 19:12 ]
Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można sprawdzić/wstępnie ustawić aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Obrazek
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem na obudowie w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 13:26 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 23 maja 2009, 20:55

kaczaza5 pisze:Silnik ma oznaczenie RP, z jakiegoś VW ale jest podobny do PM
Bardzo miło wspominam ten silnik.Miałem go w VW Jetta 1.8 GT-paliło sie gumy :-P
Co do czynności ustawienia rozrządu i zapłonu nie ma żadnej różnicy z silnikami z naszych Audi tj.tak jak to kolega wcześniej wytłumaczył ;-)

Ftyczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:31
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Ftyczek » 02 sty 2010, 17:57

adam28k pisze:Miałem go w VW Jetta 1.8 GT-paliło sie gumy
o ile mnie pamiec nie myli w golfie 2 jest ten sam motor :)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 02 sty 2010, 18:02

a ja mam taki z Seata Toledo <ok> silnik jak najbardziej odpowiednik PM z Audi

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 lut 2010, 16:46

Dołącze do tematu z szybkim pytankiem. Mianowicie przyszła mi chęć sprawdzenia znaków ustawienia rozrządu i kręcąc śrubą od alternatora ustawiłem koło zębate wałka rozrządu na plastikową osłone i znaczek OT, w tym momencie oczywiście zgadzał się też znak na kole na wale korbowym ze strzałką na dolnej obudowie rozrządu, ale w okienku na kole zamachowym książka mówi że znak "0" ma przecinać krawędź, natomiast u mnie jest jakiś 2-3 mm schowany poza krawędź. Może tak być? Dodam że silnik pracuje raczej dobrze.

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

[b3 PM] Punkt na kole zamachowym - jak ustawić zapłon?

Post autor: bajbus142 » 16 mar 2010, 21:51

Witam mam pytnie jak ustawic zapłon na lampe odniesc sie do 0 czy kreski na kole pozdrawiam i czekam na szybko odpowiedz

Stosuj polskie znaki w postach.

Zapoznaj się z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, 15:43 przez bajbus142, łącznie zmieniany 2 razy.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 16 mar 2010, 22:05

0 jest punktem górnym martwym , zapłon ustawia się na kreskę .

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 16 mar 2010, 22:53

kreska ma byc w takim miejscu w jakim sie przecina zero tak ?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 mar 2010, 23:18

Jak ustawiasz ogólnie pojęty rozrząd w aucie to znak "0" masz w pewnym określonym miejscu -czy na jakiejś krawędzi, czy naprzeciwko konkretnego znaku("dziubka" dajmy na to), czy...no w zależności od wersji silnika "0" ma swoje położenie(zazwyczaj w jakimś okienku) oznaczające "tłok w cylindrze nr 1 wyżej już nie będzie niż teraz". Ustawiając zaś zapłon "zamieniasz" właśnie "0" z "kreska" -w miejscu, gdzie było ono poprzednio("zero") ma znajdować się "kreska" -jak ja zgrasz pokrętłem na lampie stroboskopowej z położeniem "zamiast zera mam kreskę i tak być powinno" to sprawdzasz wartość wyprzedzenia zapłonu na skali lampy, robisz fachową minę i korygujesz aparatem...o ile ktoś patrzy. Jak nie -minę sobie odpuść ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 mar 2010, 23:40

Jeśli masz lampę bez regulacji konta to ustawiasz na kreskę jeśli masz z regulacją to na lampie ustawiasz pożądaną wartość i ustawiasz na zero.
Ta kreska albo zero ma być równo z nadlewem w dolnej części okienka masz zaznaczone linią na fotce: http://images44.fotosik.pl/58/dfda57bc68b3c0e7.jpg

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 17 mar 2010, 13:00

mam lampe na ktorej ustawiłem 6do 8 stopni wiec ustawic na 0 czy jednak na tą kreskę czy ustawic 0 stopni i na kreske a i czy sciagnąc węzyk bo on chyba jest od wyprzedzenia zapłonu

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 mar 2010, 13:18

Ustawiaj na 0 i nie zdejmuj wężyka .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 mar 2010, 13:24

Którymkolwiek z tych dwóch sposobów byś nie ustawiał powinno wyjść tak samo, możesz później sprawdzić drugą metodą czy się zgadza.

Ustawia się na wolnych obrotach z podłączonym przewodem podciśnieniowym.

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 17 mar 2010, 13:32

ja ustawiłem na 6 stopni z wezykiem podłączonym i jak patrze w okienko a auto chodzi na wolnych obrotkach to 0 przecina sie w połowie a nie powina ta kreska sie przecinac w tym miejscu gdzie 0

[ Dodano: 2010-03-17, 13:49 ]
bo słyszałem ze 0 słuzy do ustawienia rozrządu a kreska do ustawienia zapłonu i tez mówili ze wezyk ma byc sciągniety wiec teraz juz nie wiem jak ma byc prosze o pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl