Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM] dziwne "chrabotanie" ze silnika..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Hawker

[1.8 PM] dziwne "chrabotanie" ze silnika..

Post autor: Hawker » 23 cze 2009, 20:11

Przeglądając forum techniczne nie znalazłem żadnego identycznego przypadku.

Silnik po lekkim nagrzaniu się zaczyna chrabotać czyli pracować jakby na zatartym łożysku którymś. Przedtem myślałem że powodem takiego stanu jest pompa wody która została dziś wymieniona (zużyta i woda mocno leciała pod nią).
Mechanik stwierdził że to ani łożysko od alternatora ani od wspomagania.. żadne z nich tylko jakiś wałek na dystansie....

I teraz mam pytanie czy jest to w ogóle możliwe?

Dodam, że owe odgłosy nie zawsze się pojawiają lecz w 75% przypadków czasowych je słychać, szczególnie na jałowym podczas postoju (~1000 obrotów). Kiedy depnę gazu to również to słychać lecz jest to tak przyspieszone że komponuje się z odgłosem chodzących pasków...

co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 25 cze 2009, 19:38

Mam ten sam problem od kilkunastu chyba miesięcy. Sprawdziłem już wszystko ,zostaje wałek pośredni, albo tylko jego obudowa która ustala luz wzdłużny .
Obrazek

Hawker

Post autor: Hawker » 25 cze 2009, 23:27

No to mamy kolego przekichane bo co jak co ale niezbyt fajny ten dźwięk :/

że też mi się to musiało przytrafić :-(

Ale ja tak tego nie zostawie, teraz 2 dni wolnego i bede rył! więc jak coś zdziałam to dam odrazu znac!

Awatar użytkownika
czerwcu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 cze 2009, 11:34
Lokalizacja: Głowno/EZG

Post autor: czerwcu » 25 cze 2009, 23:31

zobacz rolkę napinacza paska rozrządu ona czasem niemiłosiernie charczy

Hawker

Post autor: Hawker » 25 cze 2009, 23:35

ale rolka była wymieniana 500km temu :/ INA... i czy to mozliwe ze cos by bylo nie tak z nia?

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 26 cze 2009, 05:15

panowie jesli silnik się już rozgrzeje i zaczyna wam sie słynne chrobotanie to sprobujcie takiej opcji . Próbujcie regularnie i szybko dodawać i ujmować gaz (otwierać i zamykać przepustnice) tak aby silnik pracował na poziomie 1500-2500 obr/min jesli bedziecie słyszeć ów chrobotanie to panewki bedą do wymiany. Wina ?? Beznadziejny olej, katowanie zimnego silnika itd.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 26 cze 2009, 19:35

U mnie to rzężenie występuje na rozgrzanym silniku ale tylko na wolnych obrotach, jak dotknę pedału gazu to od razu cichnie i jest ok.Zdejmowałem dolną obudowę rozrządu i sprawdzałem czy tam coś nie ociera i wszystko jest ok.

Hawker

Post autor: Hawker » 26 cze 2009, 22:21

nie, to bedzie wałek pośredni. Tak samo jak u kolegi wyżej mam u siebie objawy.

Nigdy silnika nie katowałem, olej wymieniany na biezaco itp
wezme oliwe i spróbuje jakos tam dojsc, jezdzic pod gorke itp moze dojdzie i zobaczymy...
Wiem ze smiesznie to brzmi no ale :-)

Na poczatku tez myslalem ze to oslona bo to taki dzwiek jakby plastik tarł ale to chyba nie to. Nie wiem jutro wlece na kanał i popatrze

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 cze 2009, 22:55

Hawker pisze:nie, to bedzie wałek pośredni. Tak samo jak u kolegi wyżej mam u siebie objawy.

Nigdy silnika nie katowałem, olej wymieniany na biezaco itp
Koledzy, mogę się mylić ale wydaje mi się, że przyczyna takiego chrobotania może leżeć po stronie zbyt mocno naciągniętych pasków alternatora/wspomagania/klimy obecnie bądź w przeszłości.

Hawker

Post autor: Hawker » 26 cze 2009, 23:18

Szefie to mi sie zaczelo dziac wlasnie po wymianie owych paskow. I rowniez myslalem ze to moze byc to. Zobacze jutro co i jak.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 cze 2009, 12:19

Za bardzo napięty pasek klinowy może doprowadzić do przegrzania łożyska, urwać się, a także spowodować inne uszkodzenia.

arkadia

Post autor: arkadia » 02 lip 2009, 20:08

Witam , dolacze sie do tematu :) proponuje wam panowie popuscic delikatnie pasek rozrzadu , wydaje mi sie ze macie za bardzo naciagniety , dlatego slychac te dziwne odglosy . te odglosy moga dochodzic od walka ktury idzie do aparatu zaplonowego a walek jest na panewce . Sprobujcie a moze akurat sie wam uda :) Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 02 lip 2009, 20:53

Zgadzam się co do tego paska, ale u mnie ugina się on tak gdzieś do 1cm. pod palcem , więc poluzowanie go bardziej chyba odpada .

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 lip 2009, 20:55

zbyt mocno napięty pasek rozrządu wydawałby lekki gwizd przy wkręcaniu silnika na wysokie obroty. z tym luzowaniem pasków rozrządu, to bym uważał. Wątpię czy jest to właściwa droga do celu, a można narobić niezłego bigosu. Pasek rozrządu musi trzymać odpowiedni naciąg.

Hawker

Post autor: Hawker » 02 lip 2009, 23:52

doszedłem oliwą do okolicy wałka posredniego...
Przestało tak mocno brzęczeć, stwierdzam ze być może pasek jest za mocno napięty, od rozrządu tak jak napisał kolega u góry.
Tylko teraz nie mam możliwości poluzowania go... bo jak?
A mechanik znowu zawoła mnie za tydzien i wygoli mi równo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl