Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT+lpg] Wyciek oleju spod głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomasz1367
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25

[B4 ABT+lpg] Wyciek oleju spod głowicy

Post autor: tomasz1367 » 01 lip 2009, 20:58

Witam panowie mam mały wyciek spod głowicy od strony kolektora. moje pytanie brzmi czy mogę sam coś zrobić czy od razu dać do mechanika i, wymieniać?
Jak to wygląda czasowo i cenowo?

Stosuj prawidłowe tagi i nie pisz tytułów WIELKIMI LITERAMI :arrow: regulamin.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2009, 21:18 przez tomasz1367, łącznie zmieniany 1 raz.

Hawker

Post autor: Hawker » 01 lip 2009, 21:04

Do mechanika
Czasowo pare godzin (z 2, 3) roboty,
Cenowo (jesli to tylko wydmuchana uszczelka) 100zł szlif/planowanie głowicy, dobra uszczelka od 65zł (np. Gates'a) robocizna to już zależy od mechanika. Całośc w 250zł powinna się zamknąć.

To tak na szybkiego.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 lip 2009, 21:10

Hawker pisze:100zł szlif/planowanie głowicy
po co od razu głowicę planować? :shock: Przed tym, to warto chociaż kompresję zmierzyć.
Hawker pisze:dobra uszczelka od 65zł (np. Gates'a)
Dobra uszczelka to Elring lub ta z ASO.
Hawker pisze:Całośc w 250zł powinna się zamknąć.
Nie ma szans żeby się to zamknęło w 250 zł (chyba, że wymieniłbyś sam). Mechanik za samą wymianę uszczelki zawoła pewnie ok. 300 zł + ewentualne planowanie ok 60 zł, a do tego uszczelka albo lepiej komplet uszczelnień. Przy zwalaniu głowicy warto od razy wszystkie uszczelki powymieniać, a w tym uszczelniacze zaworów. Warto też dotrzeć zawory. Najlepiej jakbyś kupił komplet uszczelek Elringa specjalny do tego silnika.

Poza tym, było już wiele razy na forum o podobnych problemach więc zanim cokolwiek zrobisz, to użyj szukajki. Przeczytaj np. ten temat: https://audi80.pl/b4-abt-wyciek-olej ... t29583.htm

Hawker

Post autor: Hawker » 02 lip 2009, 00:57

ale po co odrazu wszystko wymieniac?
Nie wiemy w jakim stanie sa pozostale elementy uszczelniajace

Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)

Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 lip 2009, 01:05

Hawker pisze:jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100%
Dodam tylko że fabryka w ogóle nie przewidziała takiego zabiegu. Sprawdzić głowicę pod względem szczelności i czy jest prosta to i owszem. Ale jeśli jest prosta to po kij ją planować? Tak na wszelki wypadek?

Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

Post autor: Florek » 02 lip 2009, 02:35

Jeśli chodzi o cenę to wszystko zależy od województwa i gdzie mieszkasz (duże miasto, czy PGRy :mrgreen: ) Mieszkam w zachodniopomorskich PGRach i tak:
zwalenie głowicy mojej R5 + uszczelka + planowanie + wymiana uszczelniaczy = 300 pln i jeden dzień czekania <ok> Wszystko działa jak ta lala (było to 3 mies i 6000 km temu)
W Twojej sytuacji jedyne sensowne działanie to wymiana uszczelki. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 lip 2009, 10:01

Hawker pisze:Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)
Podziwiam Twoją wiarę w to co mówią mechanicy :lol: Poczytaj forum, a się dowiesz, że planowanie głowicy, to ostateczność, a nie zalecenie.
Hawker pisze:Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.
Pisałem o uszczelce Elring, która wcale nie jest taka droga jak piszesz i można ją kupić w każdym motoryzacyjnym.
Hawker pisze:ale po co odrazu wszystko wymieniac?
żeby za pół roku kolega nie pytał np. jak wymienić uszczelniacze zaworowe bez zwalania głowicy (koszt kompletu uszczelniaczy zaworowych Elring to ok. 10 zł).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl