Jak to wygląda czasowo i cenowo?
Stosuj prawidłowe tagi i nie pisz tytułów WIELKIMI LITERAMI

po co od razu głowicę planować? :shock: Przed tym, to warto chociaż kompresję zmierzyć.Hawker pisze:100zł szlif/planowanie głowicy
Dobra uszczelka to Elring lub ta z ASO.Hawker pisze:dobra uszczelka od 65zł (np. Gates'a)
Nie ma szans żeby się to zamknęło w 250 zł (chyba, że wymieniłbyś sam). Mechanik za samą wymianę uszczelki zawoła pewnie ok. 300 zł + ewentualne planowanie ok 60 zł, a do tego uszczelka albo lepiej komplet uszczelnień. Przy zwalaniu głowicy warto od razy wszystkie uszczelki powymieniać, a w tym uszczelniacze zaworów. Warto też dotrzeć zawory. Najlepiej jakbyś kupił komplet uszczelek Elringa specjalny do tego silnika.Hawker pisze:Całośc w 250zł powinna się zamknąć.
Dodam tylko że fabryka w ogóle nie przewidziała takiego zabiegu. Sprawdzić głowicę pod względem szczelności i czy jest prosta to i owszem. Ale jeśli jest prosta to po kij ją planować? Tak na wszelki wypadek?Hawker pisze:jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100%
Podziwiam Twoją wiarę w to co mówią mechanicy :lol: Poczytaj forum, a się dowiesz, że planowanie głowicy, to ostateczność, a nie zalecenie.Hawker pisze:Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)
Pisałem o uszczelce Elring, która wcale nie jest taka droga jak piszesz i można ją kupić w każdym motoryzacyjnym.Hawker pisze:Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.
żeby za pół roku kolega nie pytał np. jak wymienić uszczelniacze zaworowe bez zwalania głowicy (koszt kompletu uszczelniaczy zaworowych Elring to ok. 10 zł).Hawker pisze:ale po co odrazu wszystko wymieniac?