Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] problem z obrotami biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Marek_lubuskie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 sie 2009, 19:05

[80 B4 2.0 ABK] problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: Marek_lubuskie » 20 sie 2009, 22:01

Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć ze tematy tego typu były wielokrotnie poruszane, jednak ja nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż sprawa wygląda następująco. Autko posiadam od jakiegoś roku czasu i zawsze moje wolne obroty to było 1000 obr/min. Wiem ze to troszkę za dużo (jeśli się nie mylę to ma być 900 ± 50 obr/min) ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Niestety jakiś czas temu musiałem zostawić samochód u mechanika bo niestety padła mi pompa olejowa. Wszystko zostało ładnie naprawione jednak teraz mam problem właśnie z obrotami. Nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny mam prawie zawsze 1100 obr/min, a to już dużo za dużo. Czasami jak chwilkę pochodzi to spadają do 1000 obr/min jednak po lekkim przy-gazowaniu znów jest 1100 obr/min. Przejrzałem wszystkie węże i wydaje mi się ze są całe a wiec nie ciągnie jakiegoś lewego powietrza, a teraz chyba zabiorę się za sprawdzenie korkowca ale nie wiem czy to coś pomoże.
Proszę o jakieś sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam i dzięki.

grzejnik500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 23 mar 2009, 12:31
Lokalizacja: kielce\warszawa

Post autor: grzejnik500 » 20 sie 2009, 22:41

Od razu powiem, że nie jestem spcem od ABK. Ale po objawach tak jak piszesz na początek sprawdz krokowca, gumy czy nie lapie lewego powietrza, jeżeli na przepustnicy masz wyłączniki krańcowe sprawdz czy działają .

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 sie 2009, 23:15

Witaj,

- podłącz VAG'a, sprawdź błędy, pokasuj,
- sprawdź szczelność dolotu i odmy,
- sprawdź czy podłączone są wszystkie czujniki (np. "niebieski" temperatury),
- przemyj zawór wolnych obrotów (potocznie: krokowiec),
- wyczyść przepustnicę,
- sprawdź krzywą rezystancji potencjometru przepustnicy,

To na początek.

Pozdrawiam,
Rafał :-)

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 21 sie 2009, 14:05

Najpierw sprawdź czy czasem podczas naprawy nie podciągnął ci cięgna od przepustnicy albo nic jej nie blokuje!
Jak nie to dopiero rozbieraj auto :mrgreen: ale zacznij od podstaw czyli przemyj zawór biegu jałowego, wyciągnij przekaźnik 30 przeczyść nóżki, możesz go od razu prze lutować zerknij tez od przepływomierza czy nie przyciera się klapka.

[ Dodano: 2009-08-21, 14:10 ]
HeavenQueen pisze:pokasuj,
W ABK jesteśmy w tej dobrej sytuacji że ECU po każdym wyłączeniu stacyjki kasuje błędy :lol: pozostawia je tylko w pamięci co niczemu nie przeszkadza w normalnej eksploatacji.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 11:31 przez Grzegorzbielsko, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 sie 2009, 16:37

Na poczatek moze spróbowac wyczyscic krokowca, sprawdź regulator cisnienia paliwa i podepnij VAG-a i sprawdz jakie parametry pokazuje przepływka, czujnik połozenia przepustnicy oraz czujnik temp silnika. Dla formalnosci mozesz wymienic lub przelutowac styki przekaźnika 30.

Marek_lubuskie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 sie 2009, 19:05

Post autor: Marek_lubuskie » 24 sie 2009, 20:53

Witam.
Jak do tej pory miałem tylko czas by sprawdzić podstawowe rzeczy.Przemyłem krokowca , sprawdziłem przepływomierz , pogrzebałem tez coś w przekaźniku. Jak na razie brak jakich kolwiek rezultatów.
Jednak przydało by się gdzieś autko podłączyć.
Przy okazji co należy odłączyć przy wyminie pompy olejowej ,by to w miarę sprawnie zrobić ?
A czy mógł by mieć na to wpływ przestawiony rozrząd ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl