Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B3 2.0 AAD]Zdiagnozowany problem, poszukuję rozwiązania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szmigial
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 paź 2007, 00:18

[80B3 2.0 AAD]Zdiagnozowany problem, poszukuję rozwiązania

Post autor: szmigial » 15 paź 2009, 17:54

Witam :) Rozgrzebałem samochód, wiem co go boli i mam kilka pytań :)

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że przejrzałem 126 stron z forum :lol: i nie znalazłem...

1. Padł zasobnik ciśnieniowy (umieszczony obok pompy paliwa pod prawym nadkolem) poszukując nowej części usłyszałem: "wycofane ze sprzedaży". Tutaj pojawia się problem, gdzie mogę to dostać. Myślałem, czy nie zamienić go uniwersalnym zaworem przeciw zwrotnym, jednak znalazłem jedynie max 2 bary, jak się to ma do ciśnienia w instalacji wtryskowej, w której jest około 5 i ciśnienia pompy paliwa (6bar).

2. Znalazłem niewielkie pęknięcie w kołnierzu łączącym kolektor ssący z przepływomierzem. Koszt nowej to 300zł :-? Czy można to skleić, pewnie tak, pytanie czym?

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi ;-)

Nazywaj proszę poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 18:46 przez szmigial, łącznie zmieniany 2 razy.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 15 paź 2009, 18:36

ad1 . musisz szukać na szrocie , skąd wiesz że padł ? jak sprawdzałeś ?

szmigial
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 paź 2007, 00:18

Post autor: szmigial » 15 paź 2009, 18:55

Jest on wymontowany i za równo w jedną jak i w drugą stronę mogę go spokojnie przedmuchać :lol: Pomysł zrodził się, że nagle silnik, gdy postoi kilka godzin, muszę kilka razy(kilkadziesiąt ;-) ) przekręcać stacyjkę, żeby doszło paliwo :-|

[ Dodano: 2009-10-20, 17:02 ]
Niestety nikt mi nie pomógł. Jednak z lekturą i zaparciem udało się mi samodzielnie rozwiązać problem :). Podzielę się uwagami, może komuś się przyda :) Gumę od podciśnienia, skleiłem przy pomocy plastra i silikonu (na przemian silikon, plaster) na koniec pokleiłem to zwykłą taśmą izolacyjną - efekt bdb, świetnie trzyma. Odnośnie zaworu - zastąpiłem go zwykłym zaworkiem zwrotnym (za 30 zł) - funguje :).
Pozdrawiam

Tomekk95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 paź 2017, 19:36
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re:

Post autor: Tomekk95 » 28 mar 2022, 14:00

szmigial pisze:
15 paź 2009, 18:55
Jest on wymontowany i za równo w jedną jak i w drugą stronę mogę go spokojnie przedmuchać :lol: Pomysł zrodził się, że nagle silnik, gdy postoi kilka godzin, muszę kilka razy(kilkadziesiąt ;-) ) przekręcać stacyjkę, żeby doszło paliwo :-|

[ Dodano: 2009-10-20, 17:02 ]
Niestety nikt mi nie pomógł. Jednak z lekturą i zaparciem udało się mi samodzielnie rozwiązać problem :). Podzielę się uwagami, może komuś się przyda :) Gumę od podciśnienia, skleiłem przy pomocy plastra i silikonu (na przemian silikon, plaster) na koniec pokleiłem to zwykłą taśmą izolacyjną - efekt bdb, świetnie trzyma. Odnośnie zaworu - zastąpiłem go zwykłym zaworkiem zwrotnym (za 30 zł) - funguje :).
Pozdrawiam
Przypuszczam, że już się nie dowiem, bo minęło 13 lat... No ale muszę zapytać. Jaki zawór zwrotny zamontowałeś? Przerabiałeś jakoś wężyki czy znalazłeś w odpowiednich rozmiarach gwintów? Jeśli ktoś by mógł pomóc będę wdzięczny ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl