Witam!
Pewnego razu, za górami za lasami, we Wrocławiu moje auto odmówiło współpracy. Już trochę wcześniej pojawiał się taki problem, że na LPG po wciśnięciu gazu silnik się dusił (instalacja 1 generacji). Ale kilka dni temu po wciśnięciu pedału gazu zgasł i nie chciał już zapalić. Ani na PB ani na LPG. Wymieniłem palec i kopułkę. Dalej nic. Odłączyłem kabel który idzie od cewki do kopułki i przykładałem go do masy w celu sprawdzenia czy jest na niej iskra. Wynik taki, że iskrę było widać dopiero po dotknięciu kablem do masy. Po zbliżeniu kabla do masy na odległość elektrod w świecy iskry nie było. I teraz mam pytanie, co może być uszkodzone: cewka czy moduł zapłonowy?
pzdr
[80 B3 PM] Problem z iskrą
Ja sprawdziłbym styki modułu. Miałem bardzo podobnie. Każdy mechanior orzekał padniętą sondę (czujnik) Halla. Do dziś nazbierałem 3 całe moduły, a dowiedziałem się o co chodzi przy rozbiórce podobnej audiczki. Naszych aut nie nęka rdza, więc robi to śniedź :mrgreen: . Polecam wacik i spirytus albo WD40 albo chociażby kilka razy włożyć i wyciągnąć wtyczkę.
Sprawdź też , czy masa się nie skończyła
Sprawdź też , czy masa się nie skończyła
Witam!
A więc od razu napisze że uszkodzona byla CEWKA. I dodatkowo podam bardzo prosty sposób na sprawdzenie modułu, znam go od kumpla który z elektroniki wie praktycznie wszystko. Trzeba od cewki odłączyć te 2 kable pomiędzy którymi jest kabel WN idący do rozdzielacza i podłączyć do nich zwykłą żarówkę (my mielismy 12V 5W). Jeśli moduł jest sprawny żarówka będzie migać podczas kręcenia rozrusznikiem. U nas migała, więc założyliśmy inną, sprawną cewkę i furmanka zagadała. Teraz trzeba jeszcze tylko zapłon ustawić po wymianie kopułki i palca i będzie gitara mam nadzieje
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi <ok>
[ Dodano: 2009-11-03, 22:54 ]
Teraz tylko pewnie LPG wciąga kilka wiader na sto, ale mam nadzieje że ustawienie zapłonu i regulacja gazu załatwi sprawe
A więc od razu napisze że uszkodzona byla CEWKA. I dodatkowo podam bardzo prosty sposób na sprawdzenie modułu, znam go od kumpla który z elektroniki wie praktycznie wszystko. Trzeba od cewki odłączyć te 2 kable pomiędzy którymi jest kabel WN idący do rozdzielacza i podłączyć do nich zwykłą żarówkę (my mielismy 12V 5W). Jeśli moduł jest sprawny żarówka będzie migać podczas kręcenia rozrusznikiem. U nas migała, więc założyliśmy inną, sprawną cewkę i furmanka zagadała. Teraz trzeba jeszcze tylko zapłon ustawić po wymianie kopułki i palca i będzie gitara mam nadzieje
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi <ok>
[ Dodano: 2009-11-03, 22:54 ]
Teraz tylko pewnie LPG wciąga kilka wiader na sto, ale mam nadzieje że ustawienie zapłonu i regulacja gazu załatwi sprawe