[B3 1,8S PM] zmiana silnika
[B3 1,8S PM] zmiana silnika
Witam, ponieważ mój silnik się już kończy znajomy zaproponował mi silnik z Audi 100 2.0 5 cylindrów+skrzynia biegów za friko. Auto rozebrał i został mu silnik ze skrzynią w dobrym stanie. Czy da się to zamontować do mojej 80-tki? Czy wiąże się to ze zbyt duzymi kosztami?
Duża rzeżba i potrzeba więcj miż tylko silnik i skrzynia 8-) potrzeba jeszcze chłodnica przednie zawieszenie od R5,kompletna elektryka silnika z ecu. no i nie masz łap silnia przyspawanych przy podłużnicach. dojdzie jeszcze linka gazu przewody od wspomagania jeśli masz. hamulce też by sie przydały mocniejsze.Pas przedni dolny i pewnie jeszcze kilka rzeczy które wyjdą przy okazji
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Witam koledzy dołaczę sie do tematu mam mianowicie problem niewiem co stuka mi w silniku czy panewki czy sworznie dla upewnienia sie zalałem doktora do silnika i efektem czego przestalo stukac wydaje mi sie ze to panewki chcialem dowiedziec sie czy oplaca mi sie to robic auto ma przejechane grubo ponad 500 tys i czy nie wyjda jakies braki powiedzcie mi czy jak bym wymienial silnik jaki bedzie pasował do mojego pm na monowtrysku?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja bym na Twoim miejscu zaprosił czterech silnych kolegów i wyciągnął silnik. Ustawić go na boku, zdemontować głowicę i tłoki. Obejrzeć dokładnie panewki czy nie są za mocno przetarte, sprawdzić owale czopów wału korbowego. Ja w swoim pm wymieniłem tylko pierścienie i zrobiłem porządnie głowicę. Chodzi jak marzenie. Przebieg autentyczny 300kkm. Zawsze jak się okaże że masz już progi czy rysy na gładziach cylindrów lub mocno wytarte czopy wału to możesz kupić drugi silnik i znowu zaprosić kolegów, żeby Ci włożyli.stanley23 pisze:Witam koledzy dołaczę sie do tematu mam mianowicie problem niewiem co stuka mi w silniku czy panewki czy sworznie dla upewnienia sie zalałem doktora do silnika i efektem czego przestalo stukac wydaje mi sie ze to panewki chcialem dowiedziec sie czy oplaca mi sie to robic auto ma przejechane grubo ponad 500 tys i czy nie wyjda jakies braki powiedzcie mi czy jak bym wymienial silnik jaki bedzie pasował do mojego pm na monowtrysku?
Jednak mimo wszystko sprawdź przed tym wszystkim ciśnienie oleju, kompresje (ciepły, zimny) i podaj informacje na jakim oleju auto jeździ ile musisz dolewać od wymiany do wymiany.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Powiem szczerze, że sam nie wiem. Mój silnik po rozebraniu okazał się idealny, także pozostała jedynie wymiana pierścieni i uszczelnień. Silnik śmiga, że aż miło. Wydaje mi się, że warto by zasięgnąć informacji czy obrócone panewki wpływają negatywnie na zamki panewek. Bo jeśli tak to istnieje duże ryzyko, że i nowe panewki obróci przy uruchamianiu silnika na zimno (suchy start) lub przy wyższym obciążeniu. Muszą się w tej kwestii wypowiedzieć osoby bardziej doświadczone w kwestii praktycznej. Wg. książkowej wiedzy; najlepiej by było zrobić wszystko od podstaw, łącznie ze szlifem wału i jego wyważaniem.