Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B2] zatarty silnik ??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
szumi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 27 cze 2009, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

[80 B2] zatarty silnik ??

Post autor: szumi » 26 gru 2009, 19:15

Prosze o pomoc posiadam audi 80 b2 1,6 75km na gazniku . Chyba zaciera mi się silnik ponieważ ciężko chodzi i rozrusznik nie ma siły kręcic . Wykręciłem swiece i kręciłem kluczem za koło pasowe.Trzeba było użyc dużo siły . O co chodzi ??
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, 23:54 przez szumi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 26 gru 2009, 19:33

Może sprężania masz dobre :mrgreen:
Sprawdź czy się ciężko obraca z wykręconymi świecami

filip90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2009, 22:40
Lokalizacja: Kuźnica/ Pomorskie
Kontakt:

Post autor: filip90 » 26 gru 2009, 20:23

olej masz?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 26 gru 2009, 22:47

a prawko jest, że się samochodem jeździ :P
Słaby aku, rozrusznik padnięty - wykręcić i sprawdzić szczotki.
Jak się kluczem kreci za koło to trzeba użyć siły nie ma innej opcji.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 gru 2009, 23:57

A z samym silnikiem po odpaleniu coś się dzieje? Jak chodzi? Bo zatarcie silnika z tego co mi się wydaje jest wtedy kiedy ktoś na przykład przegrzeje silnik, spuchną tłoki i silnik się zaciera. Częstszą usterką jest chyba zajechanie panewek, wszystko w silniku dostaje luzów i silnik strasznie wali podczas pracy. Niech ktoś mnie poprawi jeśli źle główkuję.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 gru 2009, 01:43

Tłoki puchną na stałe od dostawania się do komory spalania płynu chłodniczego poprzez nieszczelną uszczelkę pod głowicą. Przy przegrzaniu tłoki pęcznieją czasowo poprzez rozszerzalność termiczną, może dojść wtedy do wyboczeń kształtu tłoka, które nie muszą zostać zniwelowane zupełnie przy powrocie do normalnej temp i skurczu.
Ja tak przynajmniej znam te zjawiska, oczywiście moja wiedza nie musi być w 100% poprawna, ponieważ jest to usłyszane z jednego źródła ale niestety nie zweryfikowane.

AdiAudi

Post autor: AdiAudi » 27 gru 2009, 09:11

ja stawiam na rozrusznik lub aku, ponieważ mój też tak kręci - od niechcenia

Awatar użytkownika
szumi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 27 cze 2009, 14:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szumi » 27 gru 2009, 12:10

Kręciłem za koło pasowe bez świec i też było ciężko.A prawko jest B1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl