Posiadam w aucie silnik jak w opisie (wytrysk wielopunktowy 1.6) i od jakiegoś czasu mam następujący problem z obrotami:
po przejechaniu kilku kilometrów gdy zatrzymuję auto, silnik na wolnych obrotach utrzymuje obroty 1300-1500 (czasem faluje pomiędzy tym zakresem) a po kilkunastu sekundach obroty wracają do właściwej wartości. Przypadłość ta częściej występuje w zimie w lecie sporadycznie. Czy ktoś wie co to może być?
[B4 1.6 ADA] Dziwny problem z obrotami
Re: [B4 1.6 ADA] Dziwny problem z obrotami
według mnie nastawnik przepustnicy szwankujeSeyv pisze:Posiadam w aucie silnik jak w opisie (wytrysk wielopunktowy 1.6) i od jakiegoś czasu mam następujący problem z obrotami:
po przejechaniu kilku kilometrów gdy zatrzymuję auto, silnik na wolnych obrotach utrzymuje obroty 1300-1500 (czasem faluje pomiędzy tym zakresem) a po kilkunastu sekundach obroty wracają do właściwej wartości. Przypadłość ta częściej występuje w zimie w lecie sporadycznie. Czy ktoś wie co to może być?
- DARODIABEL75
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
- Lokalizacja: Wałbrzych
Dziś byłem na diagnostyce komputerowej i nie wykazało żądnych błędów. Mechanik stwierdził ,że to być może regulator wolnych obrotów koszt wymiany wycenił na 500zł . Powiem szczerze, że to "być może" i te 500zł zniechęciły mnie do ponownego odwiedzania go. Myślę czy nie można by samemu przynajmniej pewnych usterek wykluczyć tak aby w przybliżeniu określić problem.
witam kolego mam taki sam silnik i mialem taki sam problem tylko jeszcze do tego autko czasem po falowaniu potrafilo zgasnac .... powiem ci co pomoglo u mnie
jesli lubisz majsterkowac wyciagnij silniczek krokowy (on jest w obudowie filtra powietrza na samym dnie) i przeczysc go bezyna albo ropa )
ja do tego jeszcze zatankowalem na porzadnej stacji (niestety 4,99/L trzeba dac ) zatankuj 98 bo koledzy pisali mi ze ten silnik powinien pracowac na 98 mniej pali troche i lepiej wkreca sie i pomoglo i rzeczywiscie wiecej km robie na 98 niz 95 pozdrawiam
jesli lubisz majsterkowac wyciagnij silniczek krokowy (on jest w obudowie filtra powietrza na samym dnie) i przeczysc go bezyna albo ropa )
ja do tego jeszcze zatankowalem na porzadnej stacji (niestety 4,99/L trzeba dac ) zatankuj 98 bo koledzy pisali mi ze ten silnik powinien pracowac na 98 mniej pali troche i lepiej wkreca sie i pomoglo i rzeczywiscie wiecej km robie na 98 niz 95 pozdrawiam