Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3\B4 1.8 PM] Silnik Audi 80 B3 będzie pasował do B4 ???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
PiterB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2010, 00:07

[B3\B4 1.8 PM] Silnik Audi 80 B3 będzie pasował do B4 ???

Post autor: PiterB4 » 14 lut 2010, 00:39

Witam!!!
Pomocy....
Mam problem :-( z moim pięknym audi B4 :-)
Muszę wymienić w nim silnik :-( nie daje rady (1.8 benzyna oznaczenie PM)
I tu chcę zadać pytanie : czy silnik z Audi B3 89' 1.8 benzyna o symbolu PM będzie pasował do mojej B4 ?? Czy może jest jakaś różnica w mocowaniu silnika między tymi dwoma modelami B3 i B4??
Z tego co się orientuję to różnią się rozrządem a dokładnie sposobem napinania paska rozrządu. Cz są jakieś inne różnice które uniemożliwią mi przekładkę ?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 14:26 przez PiterB4, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lut 2010, 01:02

Może być problem z łapami. Kiedyś ktoś na forum chciał włożyć blok z silnika 2l (AAD albo 3A) pochodzącego z B3 zamiast 2.0 ABK z B4. Miał problem założeniem do tego bloku mocowań poduszek od B4.
W B3 poduszki są mocowane do sanek a w B4 są przyspawane do karoserii. Bloki są podobne, kwestia umocowania łap z B4 do silnika z B3.
Bloki są niemal identyczne ale właśnie wyżej wspomniany kolega miał problemy, tylko coś jego tematu nie mogę znaleźć.

[ Dodano: 2010-02-14, 01:14 ]
Masz szczęście że Google zarchiwizowało podobny wątek, który został skasowany bo autor nie nazwał poprawnie tematu (tak samo jak ty zresztą) i poszedł on do kosza:
Kopia Google: http://209.85.129.132/search?q=cache:6g ... &inlang=pl

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 lut 2010, 09:42

Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [TAG] i jako początkujący klubowicz przydało by się przywitać w odpowiednim dziale

PiterB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2010, 00:07

Post autor: PiterB4 » 14 lut 2010, 11:16

Ok już się poprawiłem i przywitałem :-)

Tak jak w poście "aldi" tego się właśnie boję, że B3 ma inny odlew bloku i nie ma otworów na łapy mocujące go do karoserii w B4 :-?
Niestety nie mam 100% pewności że tak jest i czy po rozebraniu B3 okaże się że tak jest.
Chętnie bym to sprawdził ale brakuje mi wolnego czasu i kasy więc chciałbym wybrać takie rozwiązanie które jest w 100% i nie okaże się po wyjęciu silnika że będę musiał kupić następny silnik :cry:
Dostałem od znajomego B3 na części z niemiec i wiem że silnik jest igiełka!!!
:-) :-) :-)
Więc jeśli któryś z klubowiczów potrzebuje jakieś części do Audi B3 1.8 na mono wtrysku (PM) to piszcie i pytajcie.
:-) :-) :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lut 2010, 13:52

Aż sam obejrzę czy na prawdę się nie da. U mnie leży silnika 1.8 z B3ki a kumpel ma w warsztacie ABK z B4 tylko na odległość będą mógł sprawdzić tylko wzrokowo albo wezmę łapy silnika z tego ABK i spróbuje przykręcić do mojego bloku.
Jak w temacie do którego podałem link w B4 jest taki odlany element dodatkowo łączący silnik ze skrzynią biegów od spodu.

PiterB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2010, 00:07

Post autor: PiterB4 » 14 lut 2010, 18:12

Czekam na wynik oględzin :-)

I stało się ....
Mam oba silniki na stole i niby to samo oznaczenie PM a to są dwa różne silniki różnią się odlewem bloku ( B3 nie ma otworów na aluminiowe łapy mocujące silnik, ale B4 ma dużo więcej otworów )
Mimo tego samego oznaczenia to dwa różniące się blokami silniki :-( :-( :-( :-(


Ale spoko nie poddam się pilnik , brzeszczot , palnik i zrobimy autko jak nowe :-P :-P :-P

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 29 kwie 2010, 16:36

Na początek, PM występował TYLKO w B3.
W B4 uległ małej modyfikacji i nazywał się ABK.

W montażu różnią się - tak jak wyżej kolega napisał - w B3 silnik leży dwiema poduszkami na sankach, natomiast w B4 są dodatkowe łapy przyspawane do podłużnic.

Jeśli masz inny PM to podejdzie na bank.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl