[80 B3; 1,8ccm; 1991] Co to za rurka i co sie dzieje?
[80 B3; 1,8ccm; 1991] Co to za rurka i co sie dzieje?
Witam!
Mam problem. Widoczna na zdjęciu http://www.ckkc.republika.pl/silnik.JPG rurka ciągle wypada w zaznaczonym miejscu mimo, że bardzo ciasno jest włożona. To tak jakby ją "coś" wypychało.
Moje pytanie: do czego ona jest, dlaczego wypada i czy koniecznie musi być wciśnięta w to miejsce? Co zrobić aby nie wypadała?
Proszę o pomoc
Mam problem. Widoczna na zdjęciu http://www.ckkc.republika.pl/silnik.JPG rurka ciągle wypada w zaznaczonym miejscu mimo, że bardzo ciasno jest włożona. To tak jakby ją "coś" wypychało.
Moje pytanie: do czego ona jest, dlaczego wypada i czy koniecznie musi być wciśnięta w to miejsce? Co zrobić aby nie wypadała?
Proszę o pomoc
- irekprogram
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32
- irekprogram
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeżeli ta rurka nie bedzie włożona na miejsce to po pierwsze nie będziesz miał wspomagania hamulcy, po drugie silnik bedzie zassysał lewe powietrze i w najlepszym wypadku powypalaja sie zawory.
Swoją droga to ciekawe dlaczego ją wypycha skoro tam ma panować podciśnienie i powinno ją zassysać. Może zawór jednokierunkowy jest uszkodzony albo źle założony.
Swoją droga to ciekawe dlaczego ją wypycha skoro tam ma panować podciśnienie i powinno ją zassysać. Może zawór jednokierunkowy jest uszkodzony albo źle założony.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2010, 12:54 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
- irekprogram
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 16 lut 2010, 23:32
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zrób tak.
Wź wyjmij ta rurkę i zatkaj palcem. Niech ktoś w tym czasie uruchomi silnik i zobacz czy Ci palca zasysa do środka. Jeżeli nie to coś jest nie tak.
A jeszcze jedno. Jak się zachowuje silnik podczas pracy jak wypadnie ta rurka? Bo prawidłowym objawem by było słychać mocne syczenie i bardzi nierówna praca silnika.
Wź wyjmij ta rurkę i zatkaj palcem. Niech ktoś w tym czasie uruchomi silnik i zobacz czy Ci palca zasysa do środka. Jeżeli nie to coś jest nie tak.
A jeszcze jedno. Jak się zachowuje silnik podczas pracy jak wypadnie ta rurka? Bo prawidłowym objawem by było słychać mocne syczenie i bardzi nierówna praca silnika.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie ma takiej możliwości to co napisałeś.ckk pisze:Silnik pracuje w miarę normalnie. Jedynie na zimnym jest trochę nie równa praca - ale jak się rozgrzeje to wszystko OK. Syczenia podczas jady nie słychać. Czy jest na swoim miejscu czy jej nie ma to jest tak samo .
Hamulce działają OK!
O co chodzi???
Więc jeśli jest wszystko ok to po wypadnięciu tego przewodu jest bardzo twardy pedał hamulca a to objawia się bardzo słabymi hamulcami i do tego silnik zwiękasz swoje obroty jednocześnie pracując na ubogiej mieszance.
No chyba że masz zaślepiony przewód bo "wylatał" jeździsz bez wspomagania i się przyzwyczaiłeś to takich hebli że nie czujesz różnicy.
Ineego wyjaśnienia nie ma.
Wspomaganie hamulców działa (wiem jak trzeba mocno depnąć bez wspomagania - np. na wyłączonym silniku). Obroty są równe - jak się rozgrzeje silnik. A rurka wypada i już!
Sprawdzę jeszcze czy zasysa powietrze do serwa czy nie? I jak będzie OK to chyba przykleję ją na kropelkę i już :mrgreen:
Tak czy inaczej dzięki koledzy za pomoc - co ja bym bez Was zrobił? <ok>
Sprawdzę jeszcze czy zasysa powietrze do serwa czy nie? I jak będzie OK to chyba przykleję ją na kropelkę i już :mrgreen:
Tak czy inaczej dzięki koledzy za pomoc - co ja bym bez Was zrobił? <ok>
- majeczek78
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
no cos kolego krecisz z ta rurka,ja niemam przykreconego akumulatora i kiedys przy ostrym hamowaniu akumulator rozwalil mi ten zaworek na tej rurce.auto momentalnie zeslablo,nie palilo na 1 cylinder,chamulec byl tak twardy ze nieszlo wcisnac,a silnikiem tak czepalo az myslalem ze zaraz wyskoczy i poskaka sobie na ulicy
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
koledzy czytając to dodam ze u mnie chyba też jest coś nie tak z tym węzem; bo nieraz pedał mi pujdzie w podłoge podczas chamowania i musze puścic i nacisnąc jeszcze raz i wtedy jest ok.Nawet stojąc w korku jak trzymam pedał hamulca to obroty mi spadają;jak puszcze to troszek wzrosną. Zauważylem ze na zgaszonym silniku tego węza od serwa jak rusze to ucieka powietrze przy serwie. i mam pytanie czy tego węza można zdjąć i jakoś wymienic razem z zaworkiem??Pozatym gdzie ten zaworek sie znajduje(może taki zółty)??
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
no ten zaworek to nie problem znajsc tego weza jest raptem pul metra.na wprost akumulatora on jest.a to z tymi obrotami to u mnie tez tak jest i jak sprzeglo wcisne to terz.wydaje mi sie ze to dodatkowe obciazenie na silnik jest w nomecie gdy naciskasz.a z pedalem tez tak mam za stoje czymam na chamulcu silnik zmienia obroty a pedal wpada do podlogi
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW