Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 jn 1.8 pw] skoki obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jaroskorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 2007, 16:05
Lokalizacja: koszalin

[b3 jn 1.8 pw] skoki obrotów

Post autor: jaroskorpion » 07 kwie 2010, 17:15

Witam forumowiczów mam taki problem z moją niunią a mianowicie po odpaleniu silnika obroty oscylują w granicy 950-1050.Po paruset metrach zaczynają wariować obroty i skaczą od 200- do 1300 i po tym wachaniu samochód gaśnie ,niejest to cały czas tylko przez jakis odcinek drogi,puzniej się wyrównuje i chodzi dobże lub nie i muszę odpalać.Są taki dni że nic się nie dzieje ale teraz coraz częściej sie to zdarza.Proszę kolegów o pomoc :-(
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2010, 18:46 przez jaroskorpion, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 07 kwie 2010, 17:24

Mozliwe przyczyny: regulator ciśnienia paliwa, nieszczelny dolot, przepływomierz, silniczek krokowy (zawór dodatkowego powietrza), instalacja podciśnienia.

jaroskorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 2007, 16:05
Lokalizacja: koszalin

Post autor: jaroskorpion » 07 kwie 2010, 18:48

SORRY nie doczytałoem ;)a co do podpowiedzi ,dzięki ,niestety wszystkie podzespoły są w dobrym stanie więc może coś innego ?

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 07 kwie 2010, 19:27

Za utrzymywanie obrotów odpowiada silniczek krokowy, więc jak Ci skaczą to coś z nim nie tak , lub może być źle ustawiony zapłon .... Napisz dokładnie co się dzieje:

1. Ile masz dokładnie obrotów na ''luzie''
2. Przegazuj go i zobacz czy powróci do tych samych obrotów

Bo gdy miałem zle ustawiony zapłon to miałem koło 1000 obr/min po dodaniu gazu było np 2500 obr/min i spadało na 2000 obr/min i silnik tak pracował, dopiero po jakims czasie spadał i potrafił zgasnąć

tak to jest jak się ustawia zapłon na tzw''czucie'' xD :mrgreen:
:mrgreen:

Ja sie tam bardzo nie znam ,ale miałem to samo i tak mi to mechanik wytłumaczył :mrgreen:

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 08 kwie 2010, 18:11

W JN nie ma silniczka krokowego.

grabos91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 mar 2010, 19:19
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: grabos91 » 08 kwie 2010, 20:09

Miałem bardzo podobny przypadek. z tym, że silnik cały czas nie równo pracował. Okazało się, że gumy w których zamocowane są wtryskiwacze, po prostu się rozleciały :-P Po ich wymianie silniczek chodzi jak nowy :mrgreen: Spróbuj wyciągnąć (delikatnie) jeden wtryskiwacz i zobacz w jakim stanie jest owa guma.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 09 kwie 2010, 13:35

bobsley6 pisze:W JN nie ma silniczka krokowego.

A to przepraszam ;-) W każdym razie u mnie jest i była to jego wina ;-)

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 11 kwie 2010, 08:47

W takim razie nie masz JN.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 kwie 2010, 11:10

bobsley6 pisze:W takim razie nie masz JN.
W silniku JN nie ma klasycznego krokowca, ale zawór powietrza dodatkowego, który spełnia taką samą funkcje, a bywa mylnie nazywany s. krokowym.

Tu jest foto silnika JN:

http://img16.imageshack.us/i/21429553.jpg/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl