Witam .
Samochod LPG .Obecnie mam silnik po szlifowaniu walu , z dopasowanymi panewkami, wymienione pierscienie tlokowe ,panewki korbowodowe ,panewki glowne ,wszystkie mozliwe uszczelniacze zmieniony olej : terwz lotos 15W/40 ( a zdarzylo sie tak bo kiedys nie dawno wskazywal brak cis oleju ,jak rozebrali silnik okazal sie przetarty na wale ,panewkach i itd)
I zupelnie nie wiem jak nalezy prawidlowo eksploatowac taki silnik tzn :
1. Jaki okres czasu jest potrzebyn na dotarcie i ulozenie sie panewek ,pierscieni ?
2.Jak nalezy teraz jezdzic jakich sytuacji ,obciazen unikac .
3.Po ilu kilometrach ,po jakim czasie mozna go normalnie wiecej przycisnac ( czy juz nigdy nie bedzie mozna i )
4.ile przy prawidlowej eksploatacji ten silnik popracuje ?
Jakie rady dostalem od mechanikow ktorzy robili silnik : :?:
-nie jezdzic wiecej jak 120km/h przez najblizsze 1000 km
-zwracac uwage na obroty zeby nie jechac 60 km /h na 4 ,5 biegu
-nie przegrzewac silnika
-nie pilowac silnika
[80 B4 2.0 ABT] Docieranie silnika
[80 B4 2.0 ABT] Docieranie silnika
Ostatnio zmieniony 26 maja 2007, 00:01 przez rapidman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
na dotarciu zawsze powinno się stosować olej gorszy
np. błędem jest że do nowych aut leją od razu pełen sysntetyk, bo taki silnik nie ma szans się dotrzeć prędzej niż po 20-40 tys km
najlepiej wlać mineralny, pojeździć leciutko (leciutko nie znaczy na niskich obrotach) ten tysiąc km i wymienić olej na lepszy...
tak że po 1 tys. km wymień sobie olej z filtrem nawet jak ci będą mówić że nie musisz...
myślę że w ABT jazda 60 na 4 biegu jest spoko, ale 50 to na dotarciu już musisz dać 3, i nie wkładać 5 przy 70 - tylko przy 80-90, wtedy utrzymasz silnik na około 2000 obr. nie będzie przeciążany ani nadmiernie piłowany, ważne żebyś jechał lekko zanim go nagrzejesz,
i zawsze tak rób, jak się rozgrzewa to lekko, jak złapie temperaturę 60-70 to jeszcze z 5 minut (nagrzeje sie olej) i jak już dotrzesz to wtedy można ognia, po garach i sypać wtedy powinien długo posłużyć, olej sprawdzaj często - co 1 tys km i dolej ew. jak będzie ubywać, oleju ma być idealnie w 3/4 na miarce
np. błędem jest że do nowych aut leją od razu pełen sysntetyk, bo taki silnik nie ma szans się dotrzeć prędzej niż po 20-40 tys km
najlepiej wlać mineralny, pojeździć leciutko (leciutko nie znaczy na niskich obrotach) ten tysiąc km i wymienić olej na lepszy...
tak że po 1 tys. km wymień sobie olej z filtrem nawet jak ci będą mówić że nie musisz...
myślę że w ABT jazda 60 na 4 biegu jest spoko, ale 50 to na dotarciu już musisz dać 3, i nie wkładać 5 przy 70 - tylko przy 80-90, wtedy utrzymasz silnik na około 2000 obr. nie będzie przeciążany ani nadmiernie piłowany, ważne żebyś jechał lekko zanim go nagrzejesz,
i zawsze tak rób, jak się rozgrzewa to lekko, jak złapie temperaturę 60-70 to jeszcze z 5 minut (nagrzeje sie olej) i jak już dotrzesz to wtedy można ognia, po garach i sypać wtedy powinien długo posłużyć, olej sprawdzaj często - co 1 tys km i dolej ew. jak będzie ubywać, oleju ma być idealnie w 3/4 na miarce