Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Przerywa i prycha.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grzegorz.299
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2010, 16:18

[80 B4 2.0 ABT] Przerywa i prycha.

Post autor: grzegorz.299 » 01 cze 2010, 16:51

Witam
Posiadam Audi 80 B4 2.0 silnik ABT sama benzyna.
Mam problem taki że na postoju przy odpalonym silniku i bez wciskania gazu słychać takie prychanie z rury wydechowej. Drugi problem to taki że przy jeździe na lekko wcisnietym gazie samochód się czasami zadławi. To się dzieje na każdym biegu najcześciej przy delikatnym ruszaniu zadławi się raz albo dwa razy na sekunde. Bo jesli wciskam mocniej pedał gazu to tak się nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny ??

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 01 cze 2010, 17:46

Eee... ja tam specem nie jestem ale wydaje mi się to normalne? Moje 5 cylindrow też sobie prycha z rury wydechowej na wolnych obrotach- trudno, żeby wył albo nie wydawało żadnego odgłosu. No chyba że to prychanie jest bardzo nieregularne, czasami głośniejsze etc. Co do ruszania przy lekko wciśniętym gazie- u mnie jak gwałtownie puszcze sprzęgło to i pewnie zgaśnie!;)

grzegorz.299
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2010, 16:18

Post autor: grzegorz.299 » 01 cze 2010, 18:01

moim zadniem tak nie powinno być prychanie jest nieregularne.
Pozatym chciałem zalożyć w koncu gaz i na stacji powiedzieli mi że nie założą dopuki nie naprawię samochodu a powiedzieli tyle że silnik nierówno pracuje. Chodz nie raz przygladałem się na wskazówkę obrotomierza to nie falowała

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 01 cze 2010, 18:56

To na początek można poszukać nieszczelności w dolocie, posprawdzać gumowe wężyki, opaski etc.

lukasz56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2009, 13:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: lukasz56 » 02 cze 2010, 17:23

grzegorz.299 pisze:moim zadniem tak nie powinno być prychanie jest nieregularne.
Pozatym chciałem zalożyć w koncu gaz i na stacji powiedzieli mi że nie założą dopuki nie naprawię samochodu a powiedzieli tyle że silnik nierówno pracuje. Chodz nie raz przygladałem się na wskazówkę obrotomierza to nie falowała
Zacznij od demontażu całego układu wtryskowego i zobacz czy ta guma pod nim jest ok-jak jest pęknięta to będzie łapał lewe pewietrze.Jak to jest ok to radze dać 10 zł za ustawienie zapłonu-myslę że na bank pomoże-u mnie też prykało z rury i nie równo pracował silnik.Ustawiłem zapłon i wszystko wróciło do normy...ABT to stosunkowo prosty silnik także dasz radę <piwo>

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 03 cze 2010, 09:35

Właśnie ja też będę musiał spróbować przestawić zapłon, bo prychanie u mnie występuje nagminnie na benzynie. Na gazie jestem w stanie to wyeliminować regulując dawkę mieszanki jednak na dłuższą metę to nie jest rozwiązanie...

Ireq

Post autor: Ireq » 05 cze 2010, 11:20

Spróbuj zatankować lepszej Pb i dolać czegoś do przeczyszczenia układu zasilania, a następnie porządnie przegoń furkę :mrgreen: jeśli Ci się dławi to może jakiś osad zebrał się na wtryskach..

grzegorz.299
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2010, 16:18

Post autor: grzegorz.299 » 06 cze 2010, 21:50

Coś spróbujemy może z tym zapłonem zastanawiałem się nad oddaniem do mechanika niech sam popatrzy

Awatar użytkownika
tofik1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 10 mar 2007, 21:50
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tofik1989 » 26 lis 2010, 12:40

Obstawiam tak jak koledzy ze lapie lewe powietrze, podstawa wtrysku, u mnie lapalo gumowym wezykiem co idzie do serwa hamulcow i tez prychalo.

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 26 lis 2010, 18:35

Mam podobnie, to znaczy cały czas prycha sobie z rury wydechowej. Nie ważne czy silnik autka jest rozgrzany czy nie. Cały czas prycha. Nie powiem, wkurza to mnie. Dziś odbierałem autko od mechanika - po wymianie sondy lambda - i na placu stał Lanos z włączonym silnikiem i otwartą maską. Silnik chodził tak równo i cicho, że aż mi gól skakał. Przecież my mamy Audice powinno być tak samo! :-D

Jeśli chodzi o gumową podstawę wtrysku to niedawno wymieniłem i poprawa jest nie większa niż 50%. Obroty są bardziej równe ale prychanie jak było tak jest.


Jeśli chodzi o dławienie się przy ruszaniu. Też tak miałem i to nawet konkretne, autko ćwiczył tzw kangury. Takie wyraźne 2-3 szarpnięcia całą kastą tzn nadwoziem przy ruszaniu. U mnie okazało się, że jest to ewidentnie objaw padniętej sondy lambda. Poprostu mieszanka była zbyt uboga. Lambda factor mierzone na biegu jałowym VAG-COM'em miałem na poziomie 1,1-1,4. Przy jeździe z całkowicie odłączoną sondą lambda było super. Żadnych szarpnięć. Niestety z odłączoną sondą nie da się wiecznie jeździć tak więc jestem po jej wymianie jest ok.

Niestety prychanie jak jest tak było. W kolejnym kroku pojadę ustawić zapłon. Może to jest ,aż tak prozaiczne.

rafkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 26 lis 2010, 21:06

Post autor: rafkol » 26 lis 2010, 22:15

witam. dołanczam sie do dyskusji. u mnie też prycha. na wolnych obrotach szarpie. nawet jak hamuje silnikiem to tez szarpie. wszystko to się dzieje jak obroty spadają poniżej 2000. wymieniłem już świece, kopułke, gume pod filtrem powietrza no i mechanik ustawiam mi zapłon. i do tej pory prycha i szarpie. byłem juz u kilku mechaników i nic. jka możecie to poradzcie mi co może być powodem tego

[ Dodano: 2010-11-26, 22:16 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r

[ Dodano: 2010-11-26, 22:22 ]
dodaje ze mam audi 80 1,8l 91r benzyna

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 27 lis 2010, 10:41

rafkol pisze:witam. dołanczam sie do dyskusji. u mnie też prycha. na wolnych obrotach szarpie. nawet jak hamuje silnikiem to tez szarpie. wszystko to się dzieje jak obroty spadają poniżej 2000. wymieniłem już świece, kopułke, gume pod filtrem powietrza no i mechanik ustawiam mi zapłon. i do tej pory prycha i szarpie. byłem juz u kilku mechaników i nic. jka możecie to poradzcie mi co może być powodem tego
RU to silnik z gaźnikiem czy nie? Sprawdź podstawkę gaźnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl