Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Silnik PM. Jaki wtrysk paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Morgoth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2007, 11:09

[80 B3 1.8 PM] Silnik PM. Jaki wtrysk paliwa

Post autor: Morgoth » 28 maja 2007, 13:15

Witam!

Mam pytanie. Jak mogę sprawdzić, jaki mam wtrysk paliwa? Moje auto: Audi B3, 1.8S, 90KM, silnik PM? Szukałem w sieci i znalazłem, że do tych silników wkładali wtrysk jednopunktowy Mono-Jetronic lub Mono-Motronic. I tu kolejne pytanie: jak to się ma do instalacji gazowej, którą chciałbym założyc w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 maja 2007, 13:38 przez Morgoth, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 maja 2007, 15:18

To co napisałeś to ten sam typ ukł wtryskowego- jednopunktowy jak zwał tak zwał ale jest jeden centralny wtryskiwacz

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 28 maja 2007, 16:02

Dokładnie jak pisze WOJTEK26, jest jeden centralny wtryskiwacz, zwany mono-motronic, a jaki masz filtr powietrza, okrągły?jeśli tak to masz motronic, a jeśli prostokątny w lewym rogu to jetronic
Morgoth pisze:I tu kolejne pytanie: jak to się ma do instalacji gazowej, którą chciałbym założyc w najbliższym czasie.

Ten typ silnika jest bardzo podatny na założenie instalacji gazowej mam taki sam PM i tez planuje założyć LPG byłem w serwisie i powoli będę sie za to zabierał....

Awatar użytkownika
Veter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 kwie 2007, 12:42
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Veter » 28 maja 2007, 17:16

Witam kolego mam taki silniczek na jednopunktcie (okragly filtr) nie sttety nie powiem Ci jaka mam instalacje LPG ale silniczek chodzi super spalanie miasto do 11 l gazu po za miastem nie wiem bo nie mialem okazji jeszcze :D bo mam ja dwa miesiace czyt AUDI :D ale czytalem ze nawet 8/9 w tych granicach tak czy siak sie oplaca pozdrawiam :)) ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2007, 20:59

W Audi 80 1,8 - silnik PM ten rodzaj wtrysku nazywany jest Mono-Jetronic, natomiast w VW Passat 1,8 silnik RP ten układ nazwany jest Mono-Motronic. Mogę sie mylić, ale w Mono-motronic jest lepiej rozwiązana kwestia samodiagnostyki sterownika. Reszta jest taka sama. Moim zdaniem to auto dobrze nadaje się na przeróbkę pod LPG. Sam śmigałem takim 5 lat i nic sie nie psuło.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 29 maja 2007, 12:32

czarekj pisze:W Audi 80 1,8 - silnik PM ten rodzaj wtrysku nazywany jest Mono-Jetronic, natomiast w VW Passat 1,8 silnik RP ten układ nazwany jest Mono-Motronic. Mogę sie mylić, ale w Mono-motronic jest lepiej rozwiązana kwestia samodiagnostyki sterownika. Reszta jest taka sama. Moim zdaniem to auto dobrze nadaje się na przeróbkę pod LPG. Sam śmigałem takim 5 lat i nic sie nie psuło.
Silniki PM z końca produkcji tj.'91 były już na Mono-Motronicu. Kolega w swojej PM ma właśnie taki system, anyway autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.

Morgoth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2007, 11:09

Post autor: Morgoth » 29 maja 2007, 12:48

Witam wszystkich!

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :mrgreen: .

A jaką instalację polecacie do tego silnika?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 29 maja 2007, 16:51

II generacja będzie najlepszym rozwiązaniem, ja mam na sterowniku BingoM i nie narzekam.

Morgoth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2007, 11:09

Post autor: Morgoth » 30 maja 2007, 13:58

Tak, ale Ty masz na pełnym wtrysku w przeciwieństwie do mnie.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 maja 2007, 14:08

Morgoth pisze:Tak, ale Ty masz na pełnym wtrysku w przeciwieństwie do mnie.
Silnik ABT też jest na pojedyńczym wtrysku. Instalacja II generacji z komputerem sterującym uważaj tylko bo nie którzy zakładają instalacje ze serownikami a nie z komputerem

Morgoth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2007, 11:09

Post autor: Morgoth » 30 maja 2007, 15:17

WOJTEK26 pisze: Silnik ABT też jest na pojedyńczym wtrysku.
Tak, moja pomyłka, sorry!

Jestem zupełnym lamerem w instalacjach gazowych i wiem, że nie będę potrafił odróżnić tej ze sterownikiem od tej z komputerem. Na co mam zwrócić uwagę?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 31 maja 2007, 08:19

Jak bedą sterowniki to są to dwie małe puszki bez wyjścia na komputer a regulacja polega na podłączeniu wskaźniczka do prostokątnej kostki i obserwowaniu diódek. Je żeli bedziesz miał komputer sterujący jest on większy i jest tan wyjście na podłączenie sie komputera regulacja polega na podłączeniu sie z komputerem zew czyli PC i za pomocą programu do danej instalacji montażysta reguluje całą instalacje czyli:
1. ustawia skład mieszanki
2. reguluje min i max otawrcie silniczka krokowego
3. reg czas zwłoki na zmiane sygnału Lambda
4. obroty przy których nastąpi przełączenie
Po wykonanej regulacji powinien ci dać wydruk z analizatora spalin na benzynie i po założeniu instalacji na gazie. Jezeli trafisz do takiego zakłady to bedziesz zadowolny z instalcji. Ale sie rozpisałem ale to mój konik instalacje gazowe :mrgreen:

Morgoth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2007, 11:09

Post autor: Morgoth » 01 cze 2007, 08:10

Dzieki za pomoc!
sylwiasty pisze:autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.
Dla mnie chińszczyzna! Co to jest ECU? Czy odłączenie emulacji oznacza odłączenie sondy lambda?

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 01 cze 2007, 08:53

ECU to Electronic Central Unit - czyli komputer zawiadujący pracą silnika.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 01 cze 2007, 15:25

Morgoth pisze:Dzieki za pomoc!
sylwiasty pisze:autko bardzo dobrze znosi eksploatację na LPG pod warunkiem dobrego wyregulowania i ustawienia emulacji na odłączoną. W innych przypadkach dochodzi do rozjechania ECU i problemy z pracą silnika na benzynie.
Dla mnie chińszczyzna! Co to jest ECU? Czy odłączenie emulacji oznacza odłączenie sondy lambda?
Jak kolega wyżej napisał - ECU to komputer sterujący pracą silnika na benzynie.
Ustawienie emulacji na "odłączoną" (ewentualnie "brak", w zależności od komputera) oznacza, że podczas pracy na gazie sygnał z sondy nie jest podawany do komputera benzynowego, komputer przyjmuje wartość średnią z góry zaprogramowaną i tym samym nie rozwalają się mapy kompa benzynowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl