Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abt] Jaki olej zalać po remoncie silnika?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

[b4 abt] Jaki olej zalać po remoncie silnika?

Post autor: MIODEK » 08 lip 2010, 22:21

Silnik mam po kapitalnym remoncie. Na blacie na stukane 250 000. Poprzednio zalewałem mineralny Mobil... teraz na dotarcie zalałem też minerala Mobila, gdyż taki był już dawno zakupiony... Zastanawiam się czy po przejechaniu 1500 km nie zmienić mu oliwy na pełny albo półsyntetyk... Co radzicie ? :roll:
Ostatnio zmieniony 25 lip 2010, 16:53 przez MIODEK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 lip 2010, 22:28

Ja bym zalał semi syntetic. Jak można polecić to Valvoline Max Live - 500 km zrobiłem juz na nim i nie wziął ani grama oleju, nie ma też tego lekkiego stukania szklanek przy odpalaniu.

Awatar użytkownika
Chuppa83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 12 maja 2010, 20:13
Lokalizacja: Mainz

Post autor: Chuppa83 » 08 lip 2010, 22:52

Znajomy pisał prace inżynierską na temat olei i robił testy na tarcie, najlepszymi olejami były Mobil, Shell i Liqui Moly. Osobiście używam ostatniego i z czystym sumieniem mogę polecić, ponieważ najlepszy stosunek ceny do jakości.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 09 lip 2010, 09:33

MIODEK, lej smialo pelnysyntetyk. Jesli masz nowe uszczelnienia w silniku i pewnosc ze nic nie wyplucze sie z nagaru i pusci.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 09 lip 2010, 09:38

Adam a co myślisz o pełnym ? :roll:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 lip 2010, 09:38

Słonik pisze:MIODEK, lej smialo pelnysyntetyk. Jesli masz nowe uszczelnienia w silniku i pewnosc ze nic nie wyplucze sie z nagaru i pusci.
ja po takim remoncie bym zalał półsyntetyk, potem ewentualnie myślał o zmianie. ale jak kto woli.
MIODEK, simering na wale zmieniałeś?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 09 lip 2010, 09:42

MIODEK, simering na wale zmieniałeś?
Tak.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 lip 2010, 10:56

Minarala na docieranie do około 500 km pozniej drugi raz połsynteyk do konca docierania, i po dotarciu syntetyk. Pomysl o przyklejeniu do misku ojejowej na zewnatrz magnesu neodymowego.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 12 lip 2010, 14:55

karolas123, a po co ten magnes?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 12 lip 2010, 15:12

Przeciez napisalem o pelnymsyntetyku a nie o polsyntetyku :-P
Magnes po to aby zbierał opiłki metalu; najlepiej kupic spust oleju z magnesemneodymowym bo zeby wyczyscic opilki nie musisz sciagac miski tylko przy wymianie oleju czyscisz srubke i juz ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 lip 2010, 15:22

Gdzie taką śrubkę można kupić? Dużo się tych opiłek potrafi nazbierać przy silniku w przeciętnej kondycji? Warto sobie tym głowę zawracać?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 lip 2010, 19:35

grze, silnik przecietnej kondycji bedzie wydzielał znikome albo wcale nie bedzie wydzielał opiłków, ale w silniku na dotarciu i po docieraniu jeszcze przez 10kkm potrafi cos tam sie zbierać. Ori korek tez ma magnes ale słaby.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 lip 2010, 09:46

Allegro-skepy tuningowe etc.
W przypadku kikuletnich aut to tyko kosmetyka, do silnika na dotarciu jak najbardziej wskazane.

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 13 lip 2010, 13:23

z tym magnesem to bdb pomysł dla silnika na dotarciu. Cześci współpracujące ze soba działaja na siebie dosyć mocno ponieważ nie są ze sobą spasowane zbyt ciasne pasowanie) i występuje skrawanie powierzchni elementów w silniku docieranym. jeżeli zastosujemy taki magnes to wyłapiemy efekty docierania :)

a o do oleju to im lepszy tym dłuzej i delikatniej docieramy elementy co w przyszłości za %%tuje. Zabiera to wiecej czasu dlatego trzeba sie poswiecic...

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 19 lip 2010, 18:44

A może ktoś podesłać jakiegoś linka z tymi magnesami....chciałbym mieć coś na wzór :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl