[b4 ABT] Jaki slupek silnika?
[b4 ABT] Jaki slupek silnika?
Witam wszystkich
Mam takie pytanko, poniewaz moj silnik juz wydaje ostatnie tchnienia a ciezko jest kupic ABT w dobrych pieniadzach i dobrym stanie a mam do kupienia igielke ABK od znajomego i zastanawiam sie czy to bedzie hulac? bo wizualnie niby to samo, tylko czy to bedzie smigac? a moze ktos orientuje sie jaki slupek silnika jest zamienny z ABT?
z gory dzeki i pozdrawiam
Mam takie pytanko, poniewaz moj silnik juz wydaje ostatnie tchnienia a ciezko jest kupic ABT w dobrych pieniadzach i dobrym stanie a mam do kupienia igielke ABK od znajomego i zastanawiam sie czy to bedzie hulac? bo wizualnie niby to samo, tylko czy to bedzie smigac? a moze ktos orientuje sie jaki slupek silnika jest zamienny z ABT?
z gory dzeki i pozdrawiam
ABK jest bardziej doprezony, fizycznie bedzie blok pasowal i bedzie nawet mocniejszy silnik przy bloku ABK ale ABK posiada natryski olejowe na tloki przez co bardziej nagrzewa sie olej. W ABK jest dodatkowa chlodnica oleju, którą wówczas tez nalezalo by zamontowac.
Do chlodnicy oleju musisz miec weze od ukladu chlodzenia z ABK.
Tu masz troche o tych blokach:
https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm
Do chlodnicy oleju musisz miec weze od ukladu chlodzenia z ABK.
Tu masz troche o tych blokach:
https://audi80.pl/abttuning-mechanic ... t43800.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Niektórzy np. przy wymianie silnika wstawiają blok+głowica z innego silnika niż pierwotnie był (inna pojemność, inne zasilanie). Np. zamiast mechanicznego wtrysku kolektor z gaźnikowca + gaźnik - wtedy trzeba pokombinować bo przy mechanicznym wtrysku są otwory w głowicy owalne a w kolektor od gaźnika ma okrągłe.
Albo wstawianie silnika o innej pojemności do obecnego osprzętu. Oczywiście podmiana była blok+głowica.
Albo wstawianie silnika o innej pojemności do obecnego osprzętu. Oczywiście podmiana była blok+głowica.
No wlasnie.. zastanawiam sie tez czy ABT z VW podchodzi pod ten osprzet i czy jakos to jezdzi? bo to 1,8 w vw jedzie duzo lepiej niz 2,0 w Audi o tym samym symbolu silnika, czyli ABT. Pewien znajomy mowil mi, że trzeba jedynie mise i smoka zmienic i do tego osprzet z audi i ma chulac ale jak to sie ma w praktyce to nie wiem
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Jeżeli porównujesz do golfa 3, to weź pod uwagę że golf jest o około 200 kg lżejszy.tomasse pisze:bo to 1,8 w vw jedzie duzo lepiej niz 2,0 w Audi
Poza tym ma gorsze wygłuszenie i te lepsze przyspieszenie to tylko złudzenie.
Mi się wydało że po przejażdżce golfem 3 1,4 że jedzie lepiej ale po postawieniu dwóch aut obok siebie golf został daleko w tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków